پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بیمه با عنوان رابطه بین آمیخته بازاریابی خدمات با وفاداری مشتریان از طریق متغیرهای مداخله گر ارزش ادراک شده و رضایت مشتری
(مطالعه موردی : شرکت بیمه رازی استان خراسان رضوی) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
صنعت بیمه بهعنوان یک نهاد مالی و با ایجاد امنیت و اطمینان در اقتصاد هر کشور نقش مهمی را بازی میکند.
امروزه شرکتهای بیمه درصدد شناسایی و مدیریت روشها و الگوهای مؤثر ایجاد وفاداری میباشند، تا با تأمین انتظارات مشتریان فراتر از ارضای نیاز اولیه آنها عمل کرده و به وفاداری از طریق ایجاد ارتباط بلندمدت، دوجانبه و سودآور دست یابند.
وفاداری مشتری نتیجه انتخاب یک استراتژی بازاریابی خدمات موفق است که به خلق ارزش ادراک شده و رضایت برای مشتریان میانجامد، لذا بایستی با بهرهگیری از دانش بازاریابی و بکارگیری ابزارها و راهکارهای مناسب بازاریابی خدمات در صنعت بیمه نسبت به افزایش وفاداری مشتری مبادرت ورزیده شود.
باتوجه به نقش انکارناپذیر بازاریابی در توسعه و گسترش بیمهها، هدف این تحقیق، تعیین رابطه بین بازاریابی خدمات با وفاداری مشتریان میباشد و نتایج آن منجر به افزایش وفاداری مشتریان می گردد، لذا این مطالعه یک تحقیق کاربردی است و از نظر جمع آوری اطلاعات یک تحقیق توصیفی محسوب میشود. چارچوب نظری در این پژوهش برگرفته از تحقیق انجام گرفته توسط لی و همکاران در سال 2012 میباشد که پس از مشورت با خبرگان و فروشندگان صنعت بیمه و با راهنمایی و نظر اساتید راهنما و مشاور مدل مفهومی تحقیق ارائه گشت و شامل هفت راهکار محصول، قیمت، مکان، کارکنان، ترفیع، شواهد فیزیکی و فرآیند میباشد. برای بررسی میزان رابطه هر یک از راهکارهای ذکر شده با وفاداری، به بررسی نظر مشتریان این صنعت در استان خراسان رضوی با استفاده از پرسشنامه پرداخته شد و برای تعیین رابطه هر یک از شاخص ها از مدل معادلات ساختاری و برای رتبهبندی این شاخصها از آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که بین هیچیک از 7راهکار آمیخته بازاریابی خدمات، با وفاداری مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد و همچنین متغیرهای مداخلهگر ارزش ادراک شده و رضایت مشتری نیز تأثیری بر معنادار شدن روابط نداشتند. با توجه به آزمون فریدمن 7راهکار درنظر گرفته شده به ترتیتب ذیل اولویت بندی شدند: محصول، قیمت، فرآیند، کارکنان، مکان، شواهد فیزیکی و ترفیع.