یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام

اختصاصی از یارا فایل عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام


عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام

پایان نامه کارشناسی الهیات

132 صفحه

چکیده:

موضوع پژوهش پیرامون عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام است.

تربیت در لغت به معنای پروریدن، پروراندن، پرورش دادن می‌باشد و در اصطلاح ایجاد تغییرات مطلوب در کسی یا چیزی و پرورانیدن رفتار شایسته برابر با نظام ارزشی یک جامعه یا محیط پیرامون آن.

تربیت مذهبی به حقیقت مجموعه‌ی دگرگونی‌هایی است که د‌ر فکر و عقیده‌ی فرد به منظور ایجاد نوعی خاص از عمل و رفتار که متکی به ضوابط مذهب باشد انجام می‌شود به عبارت دیگر، آداب و رفتار، روابط فردی و اجتماعی شخص صورت مذهبی و شرعی می‌گیرند و مذهب به عنوان عامل مسلط به زندگی فرد و جنبه‌های آن خودنمایی می‌کند.

 دوره‌ی کودکی که می‌توان گفت طولانی‌ترین و بهترین دوران زندگی بشر است عالی‌ترین فرصت برای بهره‌ور‌ی حیات و زندگی و رشد مذهبی می‌باشد چرا که ارکان و پایه‌های اصلی شخصیت انسان بالغ و رشید، به چگونگی دوران کودکی او بستگی دارد.

 آیاتی از قرآن کریم و احادیثی که در کتب روایی بیان شده منبع اصلی در این تحقیق است. علاوه بر آیات قرآن کریم و کتب روایی، کتب پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان از آقای دکتر علی قائمی امیری و تربیت فرزند از نظر اسلام از آقای حسین مظاهری از منابع عمده مورد استفاده در این تحقیق می‌‌باشند.

این پژوهش شامل 3 فصل است. در ابتدا با فصل کلیات آغاز می‌شود و سپس در ادامه به مفهوم‌شناسی تربیت پرداخته و در فصل بعدی با عنوان نقش خانواده در تربیت مذهبی کودک مطالبی بیان شده است و در پایان پژوهش، فصل سوم با عنوان نقش اجتماع در تربیت مذهبی کودک مطالبی آورده شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی و برای جمع‌آوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای و فیش‌برداری استفاده شده است.

واژه‌های کلیدی: تربیت، کودک، تربیت مذهبی 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.