پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بیمه با عنوان بسط مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده در صنعت بیمه به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
الگوهای بسیاری در زمینه تغییر رفتار وجود دارند که از جمله آنها، تئوری رفتار برنامهریزی شده میباشد. در تئوری رفتار برنامهریزی شده، باورها و نگرشهای افراد نسبت به یک رفتار مورد بررسی قرار می گیرد. نگرش، هنجارهای انتزاعی و کنترل اجتماعی مثبتتر، قصد قوی تری برای انجام رفتار بوجود میآورد. بنابراین، قصد قویتر، احتمال بیشتری از انجام رفتار را در پی دارد. فرایند تحلیل تئوری رفتار برنامهریزی شده از این پیشگوییها حمایت میکند که این مکانیزم می تواند در حفظ و جذب مشتری به خصوص در صنعت بیمه مورد استفاده قرار گیرد.
هدف این پژوهش بسط مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده در صنعت بیمه بوده است. ریسک ادراک شده، اعتماد مشتری و تئوری رفتار برنامهریزی شده به عنوان متغیرهای پژوهش در میان مشتریان شرکت بیمه پارسیان در شهر سبزوار، به عنوان جامعه آماری این پژوهش، مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسش نامه استاندارد بوده است. 250 پرسش نامه توزیع و 225 مورد جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روش نمونه گیری از نوع دردسترس بوده است. روایی پرسش نامه تایید گردید و پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده است. جهت بررسی و آزمون فرضیه ها از نرم افزارهای22 SPSS و2 PLS-Smart استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که ریسک ادراک شده بر اعتماد مشتری و نگرش مشتری دارای تأثیر معناداری است اما تأثیر معنادار ریسک ادراک شده بر قصد استفاده بیمه پارسیان مورد تأیید قرار نگرفت؛ همچنین اعتماد مشتری دارای تأثیر معناداری بر کنترل رفتاری ادراک شده، هنجار ذهنی، نگرش مشتری و قصد استفاده بیمه پارسیان است. در نهایت از میان اجزای مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده تأثیر کنترل رفتاری ادراک شده، هنجار ذهنی و نگرش مشتری بر قصد استفاده بیمه پارسیان مورد تأیید قرار گرفت.