یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پایان نامه رابطه بین متغیرهای مدل کنسلیم و نرخ بازدهی سهام در بورس اوراق بهادار تهران

اختصاصی از یارا فایل دانلود پایان نامه رابطه بین متغیرهای مدل کنسلیم و نرخ بازدهی سهام در بورس اوراق بهادار تهران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه رابطه بین متغیرهای مدل کنسلیم و نرخ بازدهی سهام در بورس اوراق بهادار تهران


دانلود پایان نامه رابطه بین متغیرهای مدل کنسلیم و نرخ بازدهی سهام در بورس اوراق بهادار تهران

 

چکیده

   سرمایه گذاران برای افزایش بازدهی خود نیازمند آنند که از همه اطلاعات گذشته و حال برای انتخاب سهام و روند آن در آینده استفاده نمایند که بدین منظور از تحلیلهای بنیادی و تکنیکی استفاده می نمایند. هر کدام از این تحلیلها معایب و مزایای خاص خود را دارند. این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای رویکرد کنسلیم که ترکیبی از هر دو تحلیل بنیادی - تکنیکی می‌باشد و بازدهی سهام اجرا شده است . در این تحقیق ، متغیر مستقل، جریان نقد هر سهم ، جهت حرکت بازار ، مالکیت سهامداران نهادی، سهام شناور آزاد، پیش رو بودن صنعت و متغیر وابسته ، نرخ بازده سهام شرکتها می باشد. هدف کلی این تحقیق کمک به انتخاب سهام برتر جهت مدیریت پرتفوی و همچنین دستیابی به مدل قابل تعمیم برای ارزیابی بازدهی نرمال و بازدهی غیرنرمال سهام در بورس اوراق بهادار در جهت بهبود تصمیم گیری سرمایه گذاران فعال در این بازار است و مسلماٌ نتیجه این تحقیق می تواند به سرمایه گذاران در این حوزه کمک شایانی نماید.

   این تحقیق در بازده زمانی 82 تا 86 در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید ، سپس نمونه آماری تعیین و در نهایت 80 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای نمونه آماری انتخاب گردید که در 19 صنعت مختلف قرار گرفته اند.

   نتایج این تحقیق نشان داد که بین سه متغیر از متغیرهای رویکرد کنسلیم (جریان نقدی هر سهم ، جهت حرکت بازار و پیش رو بودن صنعت) و بازدهی سهام رابطه معناداری وجود دارد ، بین سهام شناور آزاد و نرخ بازده ارتباط مثبت و معنی دار بوده و لیکن این ارتباط مثبت، در سطح بسیار ضعیف می باشد. اما بین سهامداران نهادی و بازدهی سهام ارتباط معنی داری یافت نگردید. سپس با استفاده از مدل برآوردی مقادیر بازده برای سال 87 پیش بینی و با مقادیر واقعی آن سال مقایسه گردید .


فهرست مطالب

فصل اول

1-1 مقدمه..………………………………………………………………………………………………………………..2

2-1 تشریح و بیان مساله……..…………………………………………………………………………………………3

3-1    اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………………….5

4-1 اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………..6

5-1    فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………….6

6-1 روش انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………….6

7-1    روش گردآوری اطلاعات و داده ها…………………………………………………………………………….7

8-1    جامعه آماری و نحوه نمونه گیری………………………………………………………………………………7

9-1 محدوده زمانی و مکانی تحقیق……………………………………………………………………………………7

10-1 تعریف مفاهیم و واژه های اختصاصی تحقیق …………………………………………………………………8

11-1  ساختار کلی تحقیق……………………………………………………………………………………………..11

 

فصل دوم

1-2مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………13

2-2 مفهوم بازده…………………………………………………………………………………………………………13 1-2-2 بازده………………………………………………………………………………………………………………13      2-2-2 نرخ بازده مورد انتظار………………………………………………………………………………………….14

3-2-2 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار…………………………………………………………….15

4-2-2 الگوهای زمانی در بازده……………………………………………………………………………………….15

5-2-2 بازده و ویژگیهای شرکتی……………………………………………………………………………………16

3-2 مروری بر تحلیل بنیادی ، تکنیکال و روش کنسلیم……………………………………………………….18        

1-3-2 رویکرد تکنیکی………………………………………………………………………………………………..20

1-1-3-2 نتایج تحقیق در مورد نظریه تحلیل گران تکنیکی……….………………………………………….22

2-1-3-2 نقدی بر تحلیل تکنیکی………………………………………………………………………………….24

2-3-2 رویکرد بنیادی…………………………………………………………………………………………………26

1-2-3-2 نقدی بر تحلیل بنیادی…………..……………………………………………………………………...27

4-2 روش کنسلیم………………………………………………………………………………………………………28

1-4-2 عایدی فصل جاری هر سهم…………………………………………………………………………………..29

2-4-2عایدی سالیانه هر سهم……………………………………………………………………………………….31

3-4-2مدیریت جدید، قراردادهای جدید، قیمت های بالای جدید و محصولات جدید……………………32

4-4-2 سهام شناور…………………………………………………………………………………………………….34

5-4-2صنایع پیشرو ………………………………………………………………………………………………….38

6-4-2مالکیت سرمایه گذاران نهادی……………………………………………………………………………….40

7-4-2جهت بازار……………………………………………………………………………………………………….43

5-2    پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………...45

1-5-2  تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………..45

   2-5-2 تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………..49

فصل سوم

1-3   مقدمه……………………………………………………………………………………………………………..53

2-3    روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………….54

1-2-3 دسته بندی تحقیقات بر اساس هدف……………………………………………………………………..54

2-2-3 دسته بندی تحقیقات بر اساس نحوه گردآوری داده ها……………………………………………….54

3-3    جامعه آماری، روش نمونه گیری و نمونه آماری……………………………………………………………55

4-3    فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………56

5-3    تعریف مفاهیم و واژه های اساسی تحقیق………………………………………………………………….56

6-3    ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………62

7-3    روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………62

فصل چهارم

1-4مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………67

2-4 توصیف داده ها……………………………………………………………………………………………………67

3-4بررسی نرمال بو.دن توزیع متغیر وابسته………………………………………………………………………69

4-4بررسی خطی بودن…………………………………………………………………………………………………70

5-4 بررسی مدلها ………………………………………………………………………………………………………72

6-4 بررسی ارتباط در یک مدل چندگانه ………………………………………………………………………….81

7-4 بررسی میزان قدرت پیش بینی و اعتبار مدل……………………………………………………………….83

فصل پنجم

1-5 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… 86

2-5 خلاصه تحقیق…………………………………………………………………………………………………….86

3-5    نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………………88

4-5    پیشنهادات برای تحقیقات آتی……………………………………………………………………………….91

5-5 مشکلات و محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………92

فهرست منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………………..93

ضمائم……………………………………………………………………………………………………………………..95

           

 

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.