دانلود گزارش کارآموزی رشته مدیریت راهنمایی و رانندگی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 55
گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی
این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد
اولین قانون راهنمایی و رانندگی در تهران
مردم آن روز در دی ماه سال 1309 که دست های راننده ها را مدام در حرکت دیدند، به خنده افتادند، اما خیلی زود یاد گرفتند از دست چپ و راست شان چه زمانی کمک بگیرند و چطور در هوا تکانشان بدهند تا شوفرهای دیگر بفهمند که حالا قرار است صاحب دست ها چه کند؛ دور بزند، بایستد، پارک کند و دقیقاً از همان روزها شروع شد. آن روزها نوای بوق تا فاصله 100 متری شنیده می شد. همان دوره با همان قوانین 32 بندی، ماشین ها صاحب 5 پلاک شدند؛ نام کارخانه، آدرس مالک، نمره عقب، نمره جلو و پلاک مالیات. تصویب قوانین به همین جا ختم نشد؛ حود 1308 وقتی تعداد اتول سوارهای شخصی شهر به 1522 نفر رسید، قوانین مربوط به عابران پیاده وضع شد. آبان 1305 پایتخت نیز بوذرجمهری، بلدیه چی شهر یک کمپانی دانمارکی را مسئول اتوبوسرانی شهر کرد و قرار شد فرنگی جماعت 7 خط راه بیندازد که در هر کدام 2اتوبوس فعال باشد. کرایه این اتوبوس ها 8 شاهی برای یک مسیر بود. تهرانی که اتوبوس هایش از ابتدا تا انتهای مسیر 25 بار توقف می کردند و سرعت شان 20 کیلومتر بود. اواخر سال 1312، وقتی «سرتیپ قلی هوشمند» به جای بوذرجمهری بلدیه چی شهر شد، اعلام کرد محل عبور پیاده ها را از عرض خیابان به صورت مورب سنگ فرش کنند و عابران را موظف کرد تنها از همان مسیرها عبور کنند. بعد به سراغ اتوبوسران ها رفت و اعلام کرد که آنها حین رانندگی نباید حرف بزنند و آیین نامه اتوبوسرانی به وسیله شهربانی تنظیم شد. «قاسم خان صور اسرافیل» بلدیه چی تهران بین سال های 1317 تا 1319 اعلام کرد هر وسیله چرخدار احتیاج به پلاک و چراغی دارد که حداقل تا فاصله 70 متری اش را روشن کند، اما اعتصاب اتوبوسران های شهر در یک سال بعد و در زمان محمد سجادی اتفاق افتاد. وقتی این بلدیه چی مالیات بسته بود به بنزین و بلیت و.. اما بلدیه چی ایستاد که اتوبوسران ها نباید کرایه را اضافه کنند. بیشترین تخلفات در رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: تجاوز به چپ از شایعترین تخلفات درونشهری است. خط ممتدد محوری، خط کشی است وسط معابر شهری و برونشهری که به دلایل گوناگون نمیتوان در آن محلها دور زد، سبقت گرفت و یا از روی آن عبور کرد که این نوع خط کشی را اصطلاحا دیوار قانون میگویند. متاسفانه در معابر درون شهری تخلف تجاوز به چپ که منجر به بسیاری از تصادفات میشود از شایعترین تخلفات است . کلیه معابر عمومی درون و برونشهری جهت تشخیص سهم عبور رانندگان وسایل نقلیه توسط خط کشی ممتد یا مقطع شدهاند و یا با موانع فیزیکی نظیر نرده، گاردریل، بلوک سیمانی و ... به دو قسمت مساوی تقسیم شدهاند و رانندگان باید در محدوده مجاز از سمت راست معابر تردد کنند. به گزارش ایسنا، خط مقطع محوری، خط کشی است که در وسط معابر کشیده میشود و معمولا کاربرد آن در جادههای برون شهری است که یک خط رفت و یک خط برگشت دارد که رانندگان در این محلها زمانی که ببینند از جلو وسیله نقلیه نمیآید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و جانب احتیاط می توانند به سمت چپ منحرف و سبقت بگیرند و حتی میتوانند در این محلها دور بزنند. ضوابط احراز سلامت جسمانی و روانی (صلاحیت پزشکی) درخواستکنندگان انواع گواهینامه رانندگی ماده1ـ بینایی برای گواهینامههای رانندگی پایه الف (گروههای 1 و 2) و پایه ب (گروه 1) و ویژه: 1ـ حداقل قدرت بینایی برای مجموع دوچشم با اصلاح یا بدون اصلاح 10/12 2ـ حداقل میدان بینایی برای هر چشم 70 درجه. 3ـ برای افراد تکچشمی حداقل قدرت بینایی 10/9 و میدان بینایی 100 درجه، ضمن رعایت شرایط ویژه در وسیله نقلیه. ماده 2ـ بینایی برای گواهینامههای رانندگی پایه الف (گروه 3)، پایه ب (گروه 2) و پایه « پ» (گروه 1) و مجوزهای صادره در ماده (33) آییننامه: 1ـ حداقل قدرت بینایی برای مجموع دوچشم با اصلاح یا بدون اصلاح 10/14 2ـ حداقل میدان بینایی برای هرچشم 70 درجه ماده 3ـ بینایی برای گواهینامههای رانندگی پایه پ (گروه2) و پایه ت (گروه 1 و 2): 1ـ حداقل قدرت بینایی برای مجموع دو چشم با اصلاح یا بدون اصلاح حداقل 10/15. 2ـ حداقل میدان بینایی برای هرچشم 70 درجه. ماده 4ـ آن دسته از بیماریهایی که نیاز به دریافت نظریه و تأیید پزشک متخصص معتمد چشم را دارد: 1ـ افراد دارای میدان بینایی دوچشمی بین 120 تا 140 درجه. 2ـ افراد مبتلا به کوررنگی چشم. 3ـ افراد مبتلا به کاتاراکت (آب مروارید). 4ـ افراد مبتلا به گلوکوم (آب سیاه). 5 ـ مبتلایان به بیماری شبکیه چشم. تبصره 1ـ ملاک ارزیابی میدان بینایی تست Confrontaion میباشد. تبصره 2ـ در معاینه چشم و سنجش بینایی، رعایت موارد زیر به وسیله پزشک الزامی است: الف ـ سنجش دید (قدرت بینایی) باید طبق استانداردهای بینالمللی و با نمودارهای سنجش بینایی استاندارد انجام پذیرد. ب ـ حداکثر میزان دید برای هر چشم 10/10. پ ـ در صورتی که متقاضی در هر خط دید بیش از 2 حرف را خطا نماید، آن خط در محدوده دید محاسبه نگردیده و خط درشتتر ملاک ارزیابی قرار میگیرد. ماده5 ـ شنوایی: 1ـ حداکثر افت شنوایی قابل قبول بدون اصلاح در هر گوش تا 40 دسیبل، برای گواهینامه رانندگی پایه الف (گروه 3)، پایه ب (گروه 2)، پایه پ (گروه 1و2)، پایه ت (گروه 1 و 2) و مجوزهای صادره در ماده (33) آییننامه. 2ـ در صورت کر بودن کامل یک گوش، حداکثر افت شنوایی قابل قبول با یا بدون اصلاح در گوش بهتر تا 40 دسیبل، برای گواهینامههای رانندگی پایه الف (گروه 1 و 2) و پایه «ب» ( گروه 1) و ویژه. ماده 6 ـ موارد ممنوعیت مطلق صدور و تمدید گواهینامه رانندگی: اول: بینایی: 1ـ میدان بینایی دوچشمی کمتر از 120 درجه برای انواع گواهینامه رانندگی. 2ـ افراد مبتلا به بیماریهای Hmianopia bitemporal, Homonymous hemianopia برای انواع گواهینامه رانندگی. 3ـ افراد تکچشمی دارای قدرت بینایی کمتر از 10/9 برای انواع گواهینامه رانندگی. 4ـ افراد تکچشمی دارای میدان بینایی کمتر از 100 درجه برای انواع گواهینامه رانندگی. تبصره1ـ افرادی که به تازگی یک چشم خود را از دست دادهاند تا طی زمان لازم برای عادت به دید تکچشمی، حداقل به مدت یک سال ممنوعیت مطلق رانندگی دارند. 5 ـ افراد تکچشمی با هر قدرت بینایی برای دریافت گواهینامه رانندگی پایه الف (گروه 3)، پایه ب (گروه 2)، پایه پ (گروه 1 و 2)، پایه ت (گروههای 1 و 2) و مجوزهای صادره در ماده (33) آییننامه. 6ـ افراد مبتلا به کوررنگی شدید، دیپلوپیا (دوبینی) و فوریای عمودی برای گواهینامههای رانندگی پایه الف (گروه3)، پایه ب (گروه2) پایه پ (گروه 1 و 2)، پایه ت (گروه 1 و 2) و مجوزهای صادره در ماده (33) آییننامه. دوّم: شنوایی: 7ـ در صورت کر بودن کامل یک گوش و افت شنوایی بیش از 75 دسیبل درگوش دیگر، برای گواهینامههای رانندگی پایه الف (گروههای 1 و 2)، پایه ب (گروه1) و ویژه 8 ـ افت شنوایی بیش از 75 دسیبل در هر دو گوش، برای گواهینامههای رانندگی پایه الف (گروه3)، پایه ب (گروه2)، پایه پ (گروه 1 و 2)، پایه ت (گروههای 1 و 2) و مجوزهای صادره در ماده (33) آییننامه.