یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

راهنمای RAY FINDER

اختصاصی از یارا فایل راهنمای RAY FINDER دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

راهنمای RAY FINDER


راهنمای RAY FINDER

دانلود با لینک مستقیم

گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی

اختصاصی از یارا فایل گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی


گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:47

فهرست مطالب:
عنوان                                        صفحه
موتورهای القائی                                1
راه اندازی                                    2
ترمز الکتریکی                                    3
کنترل سرعت                                    9
محرکه های موتور القایی کنترل شده با فرکانس                15
بادهی ترانسفورماتور                                21
تنظیم ولتاژ                                    26
مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت                        30
روشهای خشک کردن ترانسها                            35
دژنکتور                                    36
سکسیونرها                                    40
ترانسفورماتور های ولتاژ P.T                            45
ترانسفورماتورهای جریانCT                            47



موتورهای القائی :
موتورهای القایی بخصوص موتورهای قفس سنجابی مزایایی نسبت به موتورهای DC دارند . از مواردی نظیر نیاز به نگهداری کمتری , قابلیت اطمینان بالاتر , هزینه, وزن , حجم و اینرسی کمتر , راندمان بیشتر , قابلیت عملرکد در محیط های با گرد و غبار و در محیط های قابل انفجار را می توان نام برد. مشکل اصلی موتورهای DC وجود کموتاتور و جــاروبک است , که نگهداری زیاد و پر هزینه و نامناسب بودن عملکرد موتور در محیط های بار گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدینال دارد. با توجه به مزایای فوق در تمامی کاربردهای , موتورهای القایی بطور وسیع بر سایر موتورهای الکتریکی ترجیح داده می شوند . با اینحال تا حدی پیش از موتورهای القایی فقط در کاربردهای سرعت ثابت استفاده شده است . و در کابردهای سرعت متغییر موتورهای DC ترجی داده شده اند. این امر ناشی از آن است که روشهای مرسوم در کنترل سرعت و موتوهای القایی هم غیر اقتصادی و هم دارای راندمان کم بوده است .
با بهبود در قابلیت ها و کاهش در هزینه تریستورها و اخیراً در ترازیستورهای قدرت و GTO ها امکان ساخت محرکه های سرعت متغییر با استفاده از موتورهای القایی بوجود آمده است که در برخی موارد حتی از نظر هزینه و عملکرد از محرکه های با موتور DC نیز پیشی گرفته اند. در نتیجه این پیشرفت ها , محرکه های موتورهای القایی در برخی کاربردهای سرعت متغییر بجای محرکه های DC مورد استفاده قرار گرفته اند . پیش بینی می شود در آینده موتورهای القایی بطور گسترده در محرکه های سرعت متغییر مورد استفاده قرار خواهند گرفت .
راه اندازی :
زمانیکه موتور القایی بطور مستقیم به ولتاژ خط متصل می شود . جریان راه اندازی بزرگی را می کشد. در شرایطی که امپدانس داخلی منبع تغذیه بزرگ و یا ظرفیت جریان خروجی آن محدود باشد و راه اندازی موتور موجب افت ولتاژ خط می شود . در نتیجه سایر بارهای متصل به آن منبع تغذیه دچار اشکال می گردند . لذا لازم است . با استفاده از روشهایی جریان راه اندازی محدود شود . رفتار موتورهای فقس سنجابی در شـــــرایط راه اندازی با توجه به نوع آن (کلاس موتور ) متفاوت می باشد. راه اندازی موتورهای روتور ســـــیم پیــــچی شده با افزایش مقاومت خارجی روتور انجام می شود و جریان راه اندازی نیز محدود می شود . روش های دیگری هم وجود دارد که هم در مورد موتورهای قفس سنجابی و هم در مورد روتور سیم بندی شده کاربرد دارند . بطور مثال می توان از کاهش ولتاژ تغذیه , تغییر فرکانس استاتور و یا افزایش امپدانس استاتور نام برد. در موتورهای رتور سیم بندی شده همچنین از تزریق ولتاژ در مدار رتور نیز به منظور کاهش جریان راه اندازی می توان استفاده نمود . از این روشها بجز روش افزایش امپدانس استاتور در کنترل سرعت موتورها نیز استفاده می شود که در قسمت های بعدی مورد بحث قرار می گیرند . از روشهای متعارف کاهش جریان را اندازی , کاهش ولتاژ تغذیه است که توسط کلیه ستاره ـ مثلث و یا اتوترانس انجام می شود . با تغییر سیم بندی از مثلث به ستاره وجریان و راه اندازی با ضریب 3/1 و گشتاور راه اندازی با ضریب3/1 تقلیل می یابند . موتورهای بزرگ معمولاً با دو سیم بندی در استاتور طراحی می شوند. بطوریکه در حالت عادی معمولاً هر دو سیم بندی بطور موازی در مدار قرار می گیرند و در طی مرحله راه اندازی فقط یکی از سیم بندی در مدار قرار می گیرند . این کار باعث افزایش امپدانس معادل موتور شده و در نتیجه جریان راه اندازی محدود می شود . این روش بنام روش راه اندازی با سیم بندی کسر (PORT WINDING STARTING) نامیده می شود .
ترمز الکتریکی :
در بخش های گذشته ضرورت استفاده از ترمز الکتریکی مورد بررسی قرار گرفت . همانند موتورهای DC روشهای متفاوتی در ترمز الکتریکی موتورهای القایی مورد استفاده قرار می گیرند . که به سه دسته زیر تقسیم می شوند :
1-    ترمز ژنراتوری
2-    ترمز با معکوس کردن تغذیه
3-    ترمز دینامیکی یا رئوستایی
1-    در حالت ترمز ژنراتوری ماشین القایی همانند ژنراتور آسنکرون رفتار مینماید و انرژی مکانیکی ناشی از بار و موتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. انری فوق به منبع تغذیه باز گردانده می شود که می توان از آن بطور مفید استفاده نمود. واضع است که اگر منبع تغذیه امکان جذب انرژی بازگشتی ناشی از ترمز الکتریکی را نداشته باشد عملکرد محرکه در حالت ترمز ژنراتوری عملی نخواهد بود . زمانیکه سرعت موتور در بالاتر از سرعت سنکرون قرار می گیرد . سرعت نسبی بین میدان گردان رتور و استاتور منفی است . لذا ولتاژ و جهت جریان رتور عکس حالت موتوری خواهد گردید. بنابراین جهت جریان استاتور نیز عکس می گردد تا تعادل آمپر دور فاصله هوایی حفظ گردد. در نتیجه جهت قدرت الکتریکی نیز تغییر کرده و قدرت از سوی ماشین به منبع تغذیه جاری می شود و موتور همانند یک ژنراتور القایی عمل نماید . جریان مغناطیس کنندگی مورد نیاز برای ایجاد میدان گردان از منبع تغذیه استاتور تامین می شود. لذا عملکرد ژنراتور القایی امکانپذیر نمی باشد . مگر آنکه استاتور به منبع تغذیه متصل باشد برای قرار گرفتن در شرایط ترمز ژنراتوری لازم است سرعت موتور از سرعت سنکرون بیشتر باشد . زمانی که استاتور به منبع تغذیه با فرکانس ثابت متصل باشد . حالت ژنراتوری تنها با افزایش سرعت موتور به بالاتر از سرعت سنکرون امکان پذیر می گردد . ولی درصورتی که از منبع فرکانس متغییر استفاده شود. می توان فرکانس منبع را به گونه ای تنظیم نمود که سرعت میدان گردان همواره از سرعت موتور کوچکتر باشد .بنابراین ترمز ژنراتوری تا سرعت های کم عملی خواهد بود . زمانیکه با استفاده از ترمز ژنراتوری سرعت بارهای فعال ثــابت نــگاه داشته می شود افت کوتاه مدت ولتاژ تغذیه و یا افزایش لحظه ای گشتاور بار ممکن است نقطه کار را به ناحیه ناپایدار ببرد. لذا برای حفظ ایمنی در چنین وضعیتی از ترمز مکانیکی در کنار ترمز ژنراتوری استفاده می شود تا از افزایش شدید سرعت جلوگیری بعمل آید. در روش دیگر از خازن که با موتور سری می شود استفاده می شود . این عمل باعث می شود گشتاور ترمزی افزایش یابد . اگر از موتور با رتور سیم بندی شده استفاده شود. افزایش مقاومت روتور محدود ناحیه پایدار را افزایش می دهد.


دانلود با لینک مستقیم

کتاب شناخت سکه تقلبی

اختصاصی از یارا فایل کتاب شناخت سکه تقلبی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

کتاب شناخت سکه تقلبی


کتاب شناخت سکه تقلبی

دانلود با لینک مستقیم

بانک شماره موبایل لوازم،گوناگون

اختصاصی از یارا فایل بانک شماره موبایل لوازم،گوناگون دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

بانک شماره موبایل لوازم،گوناگون


بانک شماره موبایل لوازم،گوناگون

بانک  شماره موبایل جهت تبلیغات در تلگرام

فرمت: xlsx

می خوای تبلیغات تلگرامی راه بندازی. حتما با نرم افزار تبلیغات با تلگرام آشنا هستی. پس عجله کن و این بانک شماره تلفن همراه که همگی فعال و آنلاینن رو به مبلغ ناچیز خریداری و دانلود کن و برای همیشه تبلیغات جهت تبلیغ شغلت انجام و کسب درآمد یا شغل و هر چیزی رو به دیگران نشان و معرفی کن


دانلود با لینک مستقیم

گزارش کارآموزی در کارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق

اختصاصی از یارا فایل گزارش کارآموزی در کارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

گزارش کارآموزی در کارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق


گزارش کارآموزی در کارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:50

فهرست مطالب:
چگونگی برق و آثار آن ۴
انواع الکتریسته ۴
تعریف مدار و انواع آن ۵
فرکانس ۵
فرق جریان AC و DC چیست ؟ ۶
هادی و عایق ۶
قوانین اهم : ولت – اهم – آمپر ۶
خاصیت روغن در کابل چیست ؟ ۸
انواع نقره ها ۹
Jumper چیست و در کجا مورد استفاده است ؟ ۹
Jumper بچند طریق صورت می گیرد؟ ۱۰
انواع عمودهای برق ۱۰
Pole . Pak چیست ؟ ۱۱
نقطه خنثی در یک ژنراتور چیست ؟ ۱۲
برتری جریان سه فاز چیست ؟ ۱۳
جریان متناوب سه فازه چیست ؟ ۱۵
انواع سیم پیچی موتورهای DC 15
مورد استفاده موتور F.L.P چیست؟ ۱۵
جریان القائی چیست ؟ ۱۶
راه اندازی موتور تکفاز به چه صورتی انجام می گیرد؟ ۱۷
تفاوت موتور سلیپ رینگ با موتورهای القایی چیست ؟ ۱۸
اتفاقاتی که باعث خرابی و سوختن پیچ موتور می شوند چه می باشد ؟ ۱۹
حروف M.O.C نشان دهنده چه می باشد ؟ ۲۰
اورلود کویل چیست ؟ ۲۰
کارتایم دیفر چیست ؟ ۲۱
کار چپقی یا Expliosion pipe د رمبدلهای سه فاز چیست؟ ۲۲
سلیکاجل چیست ؟ ۲۳
کلید های فشار قوی ۲۴
الف – قطع کننده یا سکسیونر ۲۷
ب – کلید بار ۲۷
پ – کلید قدرت ۲۸
ت – کلید قطع قدرت ۲۹
بررسی عوامل اصلی در قطع و وصل جریانهای مختلف ۲۹
برخی از استاندارد تابلوهای «قدرت و فرمان » فشار قوی و ضعیف ۳۱
قسمت اول ۳۴
شرایط کار عادی ۳۶
قسمت ۲ – مقادیر اسمی ۳۹
اطلاعات ، لوحه ویژگیها ۴۰
اینترلاکها ۴۱
زمین کردن ۴۲
طبقه بندی درجات حفاظتی برای تابلوها ۴۳
اولین رقم مشخص کننده درجه حفاظتی ۴۴
دومین رقم مشخص کننده درجه حفاظتی ۴۶
حفاظت در مقابل قطرات آب ۴۶
درجات حفاظتی ۴۸
کات اوت فیوز – برقگیر ۴۹
مشخصات فنی کات اوت فیوز ۴۹
مشخصات فنی برقگیر ۴۹
سکسیونر قابل قطع زیر بار ۵۰
تابلوی ان – اف ۵۰
 


چگونگی برق و آثار آن
برق در همه جا حتی در بدن انسان نیز وجود دارد زمانی برق در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که بصورت الکتریسته جاری باشد هیچگاه برق بچشم دیده نمی شود . چون سرعت آن (حرکت الکترون ها) فوق العاده زیاد است. بنابراین از آثار آن پی به وجودش می بریم . مانند روشن شدن یک چراغ یا گرم شدن یک اتو که روشنایی چراغ و گرمائی اطو وجود برق را به ما می شناساند. سرعت جریان برق تقریباً برابر است با سرعت نور و معادل است با 156000 مایل در ثانیه که هر مایل مساوی با 1760 یارد است.
 انواع الکتریسته :   
1- الکتریسته ساکن          2- الکتریسته جاری                         
الکتریسیته ساکن ، الکتریسیته ای است که در اثر مالش یا اصطکاک بوجود می آید مانند برخورد ابرها وکشیدن شانه بر سر.
الکتریسته جاری ،الکتریسیته ای است که ا زحرکت الکترونها از قطبی به قطب دیگر بوجود می آید مانند برق باطری یا مولد.  




تعریف مدار و انواع آن :
هرگاه جریان برقی از نقطه ای شروع بحرکت کند و مجدداً‌ به همان نقطه بگردد تشکیل یک مدار داده است که به آن مدار ساده گویند. مدار بر دو نوع است ،مدار باز یا ناقص و مداربسته یا کامل .
مدار باز OPEN CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای شروع بحرکت کند ولی بهمان نقطه برنگردد آنرا مدار باز گویند مانند سیم کشی یک چراغ .
مدار بسته SHOT CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای حرکت کند و باز به همان نقطه برگردد آنرا مدار بسته یا کامل گویند.
فرکانس :
تعدا تناوب را در واحد زمان فرکانس گویند . مثلاً وقتی که می گویند فرکانس 50 سیکل است یعنی در  هر ثانیه 50 مرتبه جریان برق تغییر جهت می دهد و فرکانس یا ولتاژ هم نیز دارای رابطه ای می باشند چون ولتاژ شرکت نفت که 250 می باشد فرکانس آن 50 است ولی در برق آمریکا که ولتاژ 110 می باشد فرکانس آنن 60       می باشد و فرکانس را با فرکانس سنج یا اسلسکوپ (OSOLOSCOP) اندازه       می گیرند.
 


دانلود با لینک مستقیم