دانلود پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان
چکیده
رشد سریع زیر ساختارهای اینترنت فرصتها و روشهایی جدید برای انجام کسب وکار به تمامی جهانیان معرفی کرد. اینترنت دنیا را بدون مرز کرده است. تولیدکنندگان، تجار و مصرفکنندگان در حال حاضر میتوانند به بازارها به طور سریعتری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل در کمترین زمان ممکن کسب کنند(جاتوراویث، 2007). در کل استفاده از اینترنت میتواند در سه فعالیت اصلی دستهبندی شود: نشر اطلاعات شرکت، اجرای تجارت الکترونیکی و تبادلات کسب و کاری. برجستهترین ویژگی اینترنت عدم نیاز به واسطه است؛ تولیدکنندگان میتوانند کالاهای خود را به طور مستقیم و به آسانی از طریق اینترنت به فروش برسانند (جاتوراویث، 2007).
با اینکه تحقیقات متعددی در خصوص رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان در خارج از کشور صورت گرفته ولی در داخل کشور مدل های چندان مناسبی در این ارتباط ارائه نشده است. بدیهی است که بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان می تواند به شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از این شیوه خرید کمک نماید. این تحقیق، تاثیر عوامل بازاریابی اینترنتی بر رفتار خرید مشتریان را بررسی می کند.
مطالعه حاضر بر اساس مدل اولیه هاکیو و همکاران در سال 2009 انتخاب شده و پس از بررسی تحقیقات مختلف مرتبط با تحقیق حاضر،مدل ذکر شده تغییر یافت و عوامل قیمت و سهولت خرید به آن اضافه گردید.
این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و داده های مورد بررسی از میان 266 پرسشنامه توزیع شده در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال 90 دانشگاه علامه طباطبایی که به شکل تصادفی ساده انتخاب شده بودند به دست آمد.در این مطالعه از آمار توصیفی و استنباطی و آزمون هایی همچون آزمون کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای یا نسبت، آزمون فریدمن، آزمون من وییتنی و آزمون کروسکال والیس و نیز تحلیل عاملی بهره گرفته شد.
نتایج آزمون ها بیان داشت که متغیرهای قیمت،امنیت و اعتماد،محیط بازاریابی اینترنتی،ویژگی محصول و سهولت خرید بر روی رفتار خرید مشتریان در اینترنت تاثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تاثیر گذار نبوده است.
در نهایت نیز پیشنهاداتی مانند افزایش سطح امنیت و اعتماد که تاثیری مستقیمی بر روی متغیر پیشنهادات ارتقایی دارد و باعث می شود که این ابزار مهم بازاریابی در اینترنت تمایل مشتریان به خرید اینترنتی را افزایش دهد،ارائه گردید.همچنین استفاده از عامل قیمت به عنوان مزید رقابتی نیز مورد توجه است.
لغات کلیدی:بازاریابی اینترنتی،رفتار خرید مشتریان،خرید اینترنتی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-8-3 روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه: 9
1-9 روش های گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن: 9
1-11 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق: 10
1-12 شرح واژهها و اصطلاحات تخصصی: 10
2-1-4 اینترنت و بازاریابی.. 29
2-1-5 رفتار مصرف کننده آنلاین.. 43
2-1-6 عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی.. 56
2-2 -1 بررسی پایاننامههای داخلی مرتبط.. 79
2-2-2 بررسی پایاننامههای خارجی مرتبط.. 83
3-2 متغیرها و فرضیه های تحقیق.. 94
3-3 روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات.. 97
3-4 روایی و پایایی پرسشنامه. 99
3-4-1 پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 99
3-4-2 تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 100
3-5-1 دوره های زمانی انجام تحقیق.. 105
3-7 نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه (n) 106
3-8 روش یا روش های نمونه گیری.. 106
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها 107
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 109
4-1 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی.. 110
4-1-1 آمار توصیفی متغیر جنسیت.. 110
4-1-2 آمار توصیفی متغیر سن.. 111
4-1-3 آمار توصیفی متغیر تحصیلات.. 112
4-1-4 آمار توصیفی متغیر وضعیت تأهل.. 113
4-1-4 آمار توصیفی سوالات پرسشنامه. 114
4-2-7 مراحل عمومی آزمون فرض آماری.. 131
4-2-8 آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 135
4-2-9 آزمون فرضیه سوم تحقیق.. 139
4-2-10 آزمون فرضیه چهارم تحقیق.. 143
4-2-11 آزمون فرضیه پنجم تحقیق.. 146
4-2-12 آزمون فرضیه ششم تحقیق.. 149
4-2-13 رتبه بندی متغیرهای تحقیق.. 153
4-2-14 بررسی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی.. 153
5-1 نتایج مربوط به متغیرهای جمعیتشناختی.. 157
5-2 نتایج حاصل از فرضیههای تحقیق.. 157
5-2-1 بررسی فرضیه اول (محیط بازاریابی اینترنتی) 157
5-2-2 بررسی فرضیه دوم (ویژگی های محصول) 158
5-2-3 بررسی فرضیه سوم (امنیت و اعتماد) 158
5 -2-4 بررسی فرضیه چهارم (پیشنهادات ارتقایی) 158
5-2-5 بررسی فرضیه پنجم (قیمت) 159
5-2-6 بررسی فرضیه ششم (سهولت خرید) 159
5-5 پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات آتی.. 161