دانلود گزارش کارآموزی رشته مدیریت معرفی شرکت سهامی بیمه ایران بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 55
گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی
این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد
تاریخچه بیمه ایران
پانزدهم آبانماه تاریخی است بهیادماندنی درصنعت بیمه کشور . در سال 1314 ، در چنینروزی ، شرکت سهامی بیمه ایرانبه عنوان نخستین شرکت بیمه ایرانی ودولتی تأسیس شد و به عنوان بنیانگذار صنعتبیمه درکشور آغاز به کارکرد . آغاز فعالیت بیمه ایران (14 آبان 1314) را به تعبیریمی توان ملی شدن صنعت بیمه تلقی کرد. بیمه ایران از آذرماه 1314 صدور بیمه نامه دررشتههای مختلف را آغاز نمودو ظرف یک سال درشهرهای مشهد، شیراز، اصفهان ، همدان ،اهواز و بوشهرنمایندگی تأسیس کرد.همزمان تعدادی از دانشجویان رشتههای اقتصادی وتجارت برای آموختن فنون بیمه به خارج از کشور اعزام شدند شرکت بیمه ایرانموفق شد درهمان سال نخست فعالیتش ،62% بازار بیمه کشوررادر اختیاربگیردو سهم مؤسساتخارجی را از 100% به 38% کاهش دهد . بیمه ایران همچنین درصد واگذاری اتکائی را ازحدود 90% به 44% تقلیل داد و با کاهش نرخ حق بیمه در برخی از رشتهها به حدود50، درگسترش وتوسعه بیمه نقش مؤثری را ایفاءکرد بطوریکه امروز نه تنها درسراسرکشور ، بلکه درکشورهای اروپایی و آسیایی ، بویژه در خاورمیانه نامی پرآوازه وآشناست . بیمه چیست ؟ بیمه ، اشخاصی را که متحمل لطمه ، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت میگردد از پول هایی تأمین می شود که برای خرید بیمه نامه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند. به بیان دیگر همه آن هایی که خود را بیمه میکنند با مشارکت در سرمایه ای که متعلق به همه خریداران بیمه است ، در جبران خسارت و زیان های هریک از افراد بیمه شده ،شریک و سهیم می شوند. بیمه گران خطرهای احتمالی را به خوبی می شناسند و احتمال وقوع آن ها رامی دانند بنابر این می توانند میزان حق بیمه ای را که هر شخص باید بپردازد به نحوی محاسبه کنند که مبلغ جمع آوری شده برای جبران خسارت هایی که پیش خواهد آمد، کافی باشد. بدیهی است که تنها تعدادی از آنان که خود را بیمه کرده اندنیاز به جبران خسارت از محل مبلغ جمع آوری شده خواهند داشت . بر این اساس ، مقدار حق بیمه مربوط به هر نفر متقاضی بیمه با توجه به دو عامل مهم محاسبه می شود: نخست این که ، به طور کلی احتمال بروز خسارت در آینده چه قدر است و دوم ،آن که احتمال وقوع حادثه برای بیمه گذار متقاضی بیمه بیشتریا کمتر از میانگین احتمال خطر مزبور باشد موضوع فعالیت بیمه ایران در کلیه رشتههایبیمه زندگی و غیرزندگی فعالیت میکند و با عرضه بیمههای تجاری و خانواده شاملبیمههای اتومبیل،اشخاص (عمر – حادثه – درمان )،آتشسوزی ، باربری،مهندسی ومسئولیت بیش از 50% سهم بیمههای بازرگانی کشور را دراختیاردارد.دربخش حمایتهایملی نیز اکثریت پروژه های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی ، هواپیمایی ،سدسازی، نیروگاهها و صنایع تحت پوشش بیمه ایران است که در مواقع لزوم خطراتبیمهشده خود را نزد بازارهای بین المللی بیمه اتکائی می کند بیمه ایران باتوجه به ظرفیت بالای ریسکپذیری خود ، علاوه بر انجام بیمه های مستقیم ، نسبت بهپذیرش ریسک به صورت بیمهاتکایی قبولی از شرکتهای بیمه داخلی و خارجی اقدام می کند. نیروی انسانی مجموع نیروهای ماهر و متخصص بیمهایران بالغ بر 2035 نفر می گردد . علاوه بر این ، با توجه به گسترش بازار بیمه ،بیمه ایران در 10 سال گذشته بخشی از نیروی انسانی خود را از طریق شرکت تخصصی خدماتیکارگستران راهبر (امین سابق) تأمین کرده است. شبکه فروش بیمه ایران با دارا بودن بیش از 200شعبه در سراسر کشور و 12 شعبه و نمایندگی در خارج از مرزها و با بکارگیری بیش ازدفتر نمایندگی حقیقی و 156 نماینده حقوقی تحت عنوان شرکت خدمات بیمه ای ،بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور را در اختیار دارد. سرمایه بیمه ایران اگر چه در بدو تأسیس ، بیمه ایران با سرمایهای معادل 20 میلیون ریال آغاز بهکار کرد ، اما با افزایش سرمایه اش در مراحل مختلف فعالیت ، هماکنون دارایسرمایهای بالغ بر2 هزار میلیارد ریال است که تمامی آن متعلق به دولت جمهوری اسلامیایران است .در حال حاضر، بیمه ایران با گسترش روزافزون فعالیت سرمایهگذاریخوددرچارچوب مقررات در بیش از 115 شرکت سرمایهپذیر بورسی و 29 شرکت خارج از بورس وارائه نرخ مناسب بیمه توانسته است طی سالیان اخیر خود را به عنوان یکی از 10 شرکتبرتر معرفی کند . سرمایه گذاری ها ذخایرفنیو سرمایه واندوختههای شرکت بر اساس آئیننامه سرمایهگذاری ها ، مصوب شورایعالی بیمه درزمینههای مختلف از جمله سپردههای بانکی ، اوراق مشارکت ، سهام ومستندات سرمایهگذاری می شود . هتل عباسی اصفهان و شرکت بیمه ایران انگلستان از جمله سرمایهگذاریهای بیمه ایران است. هتل ( مهمانسرای ) عباسی این مجموعه ارزشمند که ازویژگی های یک هتل مدرن و یک موزه با آثار هنری و تاریخی و از شهرت جهانی برخورداراست ،در سال 1337 در اصفهان در محل یکی از زیباترین کاروانسراهای دوره صفوی احداثشده که تماما" متعلق به بیمه ایران است . بر نامه ها و سیاست های کلی بیمه ایران چشم انداز: برترین و حرفه ای ترین عرضه کنندةبیمه های بازرگانی در کشور مأموریت بهبود مستمر ظرفیت و توانحرفه ای برای پاسخ گویی مؤثر به نیازهای بیمه ای جامعه و مشتریان از طریق ایجادمشارکتی پایا با کارکنان، نمایندگان، کارگزاران و بیمه گران اتکایی و همچنین تعاملسازنده با نقش آفرینان صنعت بیمه ارزشها تعهد، صداقت، توکل، سخت کوشی و پای بندی به اصولاخلاقی رعایت حقوق و شئون مشتریان، کارکنان و سهامدارانشرکت نظم و دقت توأم با تعقل و تدبر در امور نوآوری،پویایی و بهبود مستمر فرآیندها و خدمات پای بندی به قوانین و مقررات واخلاق حرفه ای هدف ایجاد تأمین و اطمینان مورد نیازجامعه از طریق انجام و تعمیم انواع بیمه های بازرگانی ارتقاء جایگاه وتلاش برای حفظ سهم بازار بهینه سازی پرتفوی کاهش منطقی هزینهها و بهبود نسبت های مالی و کاهش ضریب خسارتسیاست ها و خط مشی ها حفظ مشتریان بزرگ ازطریق ارائه مطلوب و مناسب خدمات بیمه ای عرضه آموزش های مدیریت ریسک بهمشتریان بزرگ توسعه کیفی شبکه فروش و تقویت نظارت بر نمایندگی ها طراحی و اجرای دوره های آموزش برای شبکة فروش گسترش اطلاع رسانی خدماتبیمه ای به عموم مردم تدوین الگوی مدون ارزیابی و انتخاب ریسک و آموزش آنبه کلیه کارشناسان صدور و پرداخت خسارت استانداردسازی خدمات بیمه ای متنوع سازی محصولات بیمه ای و معرفی انواع پوشش های بیمه ای جدید بهمشتریان به کارگیری کارآمد ذخائر و اندوخته های شرکت در فعالیت سرمایهگذاری اصلاح تشکیلات شرکت متناسب با ساختار یک بنگاه انتفاعی در جهت تقویتبرنامه ریزی، هماهنگی و نظارت مؤثر و کارآمد و پرهیز از موازی کاری ها تفویض اختیارات بیشتر به استان ها و مجتمع ها و شعب تهران برای اجرای اصل تمرکززدایی مکانیزاسیون کامل مراحل انجام کار در شرکت به صورتی که نظام اطلاعاتمدیریت، نظارت و کنترل درونی استقرار یابد تلاش برای آزادسازی منطقی بازاربیمه و کاهش کنترل های تعرفه ای و میل به سمت کنترل های مالی ایجاد ارتباطمستقیم با بیمه گران معتبر بین المللی با هدف کسب پوشش های معتبر ریسک گرفتن پوشش های بیمه اتکائی مناسب برای خطرات بیمه شده تلاش جهت افزایشبیمه های اتکائی قبولی افزایش فعالیت برای جذب مشتریان جدید و اعمال تشویقهای لازم در زمینه رشته های بیمه عمر، حوادث، سرنشین، آتش سوزی، باربری، مهندسی،درمان، بدنه، نقلیه هوائی و مسئولیت اعمال تمهیدات مقتضی برای کاهش ضریبخسارت در رشته های بیمه شخص ثالث، پول و درمان حضور گسترده تر در استان هایبا ظرفیت جدید بیمه ای به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه در آنها اتخاذتمهیدات لازم برای تبدیل کلیه استان ها به مراکز مستقل عملیاتی با رویکرد سودآوریمناسب شناسایی مستمر بازارهای بالقوه مستعد و اولویت بندی بازارهای هدف درداخل کشور
صفحه عنوان
فصل 1:(معرفی شرکت بیمه سهامی ایران)
تاریخچه بیمه ایران
بیمه چیست ؟
موضوع فعالیت
نیروی انسانی
شبکه فروش
سرمایه گذاری ها
بر نامه ها و سیاست های کلی بیمه ایران
سازمان و نیروی انسانی
فصل 2 :
بررسی انواع رشته های بیمه ایران
فصل 3 :
شاخص های پیدا کردن نرخ بیمه شخص ثالث
فصل 4:
نتایج و پیشنهادات
ضمائم
صنعت بیمه - لغات و اصطلاحات