یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دهم؟

اختصاصی از یارا فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دهم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دهم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دهم؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 22 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده :

درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.

من در این کار پژوهشی روش هایی را برای علاقه مند ساری دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.

از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته می­شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می­دهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین می­کنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.

در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم.

مقدمه :

 زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و جوامع انسانی به کار گرفته می شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علائم ، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می توان ارتباط برقرار نمود، امّا انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن است.

با توجّه به مطالب یاد شده ، آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس ادبیّات فارسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمّیّت است.امّا سؤال مهمی که مطرح می باشد آن است که ، چرا بعضی از دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی علاقه مند نمی باشند ؟ چرا در بررسی نتایج  ارزش یابی درس ادبیّات فارسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم ، نمره ی بیشتری از دست می دهند ؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می شوند ؟چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفّقیّت چندانی ندارند ؟به راستی دلیل این ناکامی ها چیست و عوامل آن کدامند؟

در مباحث روانشناسی تربیتی ، انگیزش و تعلیم و تربیت رابطه ای مانند آب و ماهی دارند. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید تلاش نمود تا فرد احساس نیاز کند . برای کسب مهارت در یک زمینه  یا کسب دانش در موضوعی خاص اگر انگیزه ، شوق و یا علاقه در میان نباشد ، هیچ گاه به هدف خود نخواهیم رسید . برای این که بتوانیم میزان علاقه و میزان انگیزه را افزایش دهیم ، از تقویت کننده های مؤثر استفاده می کنیم.

در میان دروس دوره ی راهنمایی، ادبیّات فارسی زیاد مورد علاقه ی اکثر دانش آموزان نیست ویا این که در یادگیری آن مخصوصاً در واژگان و درک مفاهیم مشکلاتی دارند. پژوهنده در این پژوهش از هر دو روش تقویت کننده ها هم بیرونی و هم درونی استفاده کرده تا به نتایج مطلوب خود برای حل این مشکل دست یابد.

بر این اساس ، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است :" چگونگی افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی." و هدف اصلی آن ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش آموزان نسبت به مفاهیم و واژگان درس ادبیّات فارسی می باشد.

از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقه ی دانش آموزان پایه ی دوم راهنمایی دخترانه مکتب توحید به یادگیری واژگان و درک مفاهیم ادبیّات فارسی ، میزان مهارت آنان را نیز در دستور زبان فارسی و معنی شعر و روانخوانی و کاربرد آن در ارتقاء سطح آگاهی خود افزایش دهد.

 


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دهم؟

دانلود مقاله طیف پیوسته

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله طیف پیوسته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله طیف پیوسته


دانلود مقاله طیف پیوسته

نخستین ساز و کار ( مکانیسم ) صدور را نظریه کلاسیک پیشبینی کرده است ؛ بنا بر معادلات مکسول ، یک ذرّه باردار ، هنگامی که حرکت یکنواخت نداشته باشد ، خود منبع تشعشع مغناطیسی است . بنابر این ، در لوله کروکس که وجود اشعه ایکس در آن کشف شده است ، مانند (( لوله های اشعه ایکس )) معمولی ها ، اصل اساسی تابه الکترونهایی است که بر اثر اختلاف پنانسیلی در حدود چند ده کیلو ولت به حرکت درآمده است . این تابه را مانع سختی به نام (( آنتی کاتود )) از حرکت بازداشته است.

الکترونها پس از برخورد به آنتی کاتود تا عمق حدود یک میکرون در آن نفوذ  می کنند : در این فاصله ( حدود یک میکرون ) سرعت الکترونها از چند هزار کیلومتر بر ثانیه به سرعت الکترونها تحت تأثیر یک شتاب کاهنده  خیلی قوی قرار میگیرند ، و آنچه را که      (( تشعشع کند ساز )) نامیده می شود ، پخش می کنند : یک دسته از فونتها به بسامدهای گوناگون از جمله بسامد مربوط به اشعه ایکس به علت ضعف قدرت جذبشان نمی توانند از فلز  بیرون آیند .

اما مشاهده می شود که طیف پیوسته ، به طور ناگهانی ، از طرف طول موجهای کوتاه از آستانه ای آغاز می شود ، که فقط به انرژی الکترونهای تابشی ، بنابر این ، به ولتاژ وصل شده به دو سر لوله بستگی دارد – و این اثری است که به وسیله نظریه کلاسیک قابل توجیه نمی باشد .  این اثر همان پدیده کوانتیک ( ذره ای ) است : یک فوتون تنها از یک الکترون ، آن هم هنگام کندیش  ، به دست می آید ؛ در هر حال ، انرژی فوتون صادره نمی تواند  از انرژی  الکترون در لحظه ای که در آنتی کاتود نفوذ می کند تجاوز کند . در نتیجه اندازه بیشینه  ( ماکزیموم ) انرژی  فوتون ، h υ  برابر eV است ، که در آن V اختلاف پتانسیل دو سر لوله می باشد . بنابراین طول موج  پرتو تشعشع صادره بیشتر از طول موج آستانه  می باشد .   منطبق  بر فوتون h υo    با بیشترین  انرژی eV است بنابر این داریم :

                                                    .  =   

که اندازه عددی آن برابر است با :

                                   =    ) (  A

اگر بخواهیم اختلاف پتانسیل مؤثر بیش از KV 200 باشد ، دستگاهها بزرگ . دست و پاگیر و گران قیمت می شوند . کوتاهترین طول موج برای اشعه ایکس عملاً  A 06/0 است با اینهمه لوله هایی با ولتاژخیلی بالا( چندین میلیون ولت )

ساخته شده اند،که طول موج اشعه ایکس ایجاد شده درآنها به   005/0 می رسد.

 

طیف خطوط مشخصه .

دومین  سازوکار ( مکانیسم ) تولید  اشعه ایکس دقیقاً کوانتیک ( ذره ای ) است : یک فوتون h υ به توسط یک اتم هنگامی صادر می شود که یک الکترون از حالتی با انرژی W1      به تراز پایدارتر ( نزدیکتر به هسته ) ، با انرژی W2   هسته ) ، انتقال یابد :

                                  2W -  1W   =  h υ

چون حالتی  اتمی انرژیهای مجزا ( و مخصوص به خود ) دارند ، طیف منتشر شده یک طیف خطی است . این طیفهای خطی در صورتی در حوزه اشعه ایکس خواهند بود که اختلاف انرژی بین ترازهای اولی و آخری در حدود 1000 تا eV 100000 باشد . این انرژیها الکترونیکی پایدار عناصری از سودیوم  تا اورانیوم است . و چون این قشرهای پایدار کاملاً پر هستند ، بنابراین باید یک الکترون  از لایه پایینتر ، براثر  ضربه الکترون کاتودیک که بر روی  اتم وارد می آید ، طرد شود ، این فضای خالی با انتقال یک الکترون از لایه کتر پایدار به لایه ای که یونیده شده ، پر شده است .

شامل 22 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله طیف پیوسته

دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارت پلاستیک خراسان

اختصاصی از یارا فایل دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارت پلاستیک خراسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارت پلاستیک خراسان


دانلود گزارش کارآموزی  شرکت پارت پلاستیک خراسان

صنعت خودرو با توجه به گستردگی و تنوع پروسه های تولیدی و مواد مصرفی آن همواره به عنوان موتور محرک رشد و توسعه صنایع مطرح بوده است. همچنین تکنولوژی صنایع لاستیک و پلاستیک و شاخه های مرتبط، همگام با صنعت خودرو در حال رشد و توسعه می باشد. امروزه اکثر خودرو سازان دنیا باکهای پلاستیکی را جایگزین باکهای فلزی نموده اند و بکارگیری این تکنولوژی موجب افزایش ضریب ایمنی، کاهش قیمتها و توجه به نیاز مصرف کنندگان گردیده است. با افزایش تولید خودرو و برنامه های آتی مرتبط با این امر، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در این خصوص و ایجاد واحدهای جدید در زمینه تولید قطعات خودرو امری ضروری به نظر         می رسید. با عنایت به موارد ذکر شده، این شرکت به مدیریت آقای محمد رفیقیان برای اولین تجربه اقدام به تولید قطعات خودرو (مجموعه باک بنزین) کرده است که خلاصه ای از فعالیت مدیریت به شرح زیر می باشد:

1- تأسیس شرکت ایران شرق در سال 1359 با هدف تولید لوازم خانگی نفت سوز در کیلومتر 2 جاده مشهد- نیشابور با تعداد 60 نفر کارگر، که در حال حاضر با تولید پانصد هزار دستگاه لوازم خانگی گازسوز و 800 نفر کارگر، در رده موفق ترین کارخانجات هم ردیف خود قرار دارد که تا سال 1380 مدیر عامل شرکت بوده و در حال حاضر از سهامداران عمده آن می باشد.

2- مؤسس شرکت زمان قطعه در سال 1377، جهت تولید انواع قطعات آلومینیومی  با سیستم      دای کاس در محل شهرک صنعتی خیام، که در حال حاضر تولید قطعات رگلاتور گاز را انجام می دهد. در این شرکت نیز ضمن ریاست هیأت مدیره، از سهامداران عمده آن می باشد.

3- مؤسس شرکت سایوا گستر  در سال 1380 جهت تولید انواع لوازم خانگی با تعداد 180 نفر پرسنل در محل شهرک صنعتی خیام، که در فاز اول با تولید یکصد و بیست هزار آبگرمکن در سال، در انواع مختلف مشغول به فعالیت است. که در این شرکت به عنوان مدیر عامل و از سهامداران عمده آن می باشد.

ضمناً شمه ای از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی مدیریت نیز به شرح زیر می باشد:

الف- ریاست هیأت امناء شهرک صنعتی خیام نیشابور

ب- ریاست هیأت رئیس انجمن مدیران صنایع نیشابور

ج- مؤسس و مسئول مجتمع خیرین مدرسه ساز شهرستان نیشابور

د- مؤسس و عضو هیأت مدیره مؤسسه خیریه مسکن ساز نیشابور

ه- مؤسس و رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع)

و- مؤسس و رئیس هیأت امناء دانشگاه پیام نور نیشابور

ز- مؤسس و عضو هیأت مدیره سفره خانه علی ابن ابوطالب (ع) نیشابور

شامل 42 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارت پلاستیک خراسان

دانلود نقشه GIS کامل منطقه 13 شهر اصفهان

اختصاصی از یارا فایل دانلود نقشه GIS کامل منطقه 13 شهر اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود نقشه GIS کامل منطقه 13 شهر اصفهان


دانلود نقشه GIS کامل منطقه 13 شهر اصفهان

در این بخش نقشه GIS کامل منطقه 13 شهر اصفهان با بیش از 120 لایه(شیپ فایل) برای دانلود قرار داده شده است. تصویر پیشنمایش مربوط به همین محصول می‌باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود نقشه GIS کامل منطقه 13 شهر اصفهان