یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله ورشکستگی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله ورشکستگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ورشکستگی


دانلود مقاله ورشکستگی

انواع ورشکستگی

 ورشکستگی را می توان به عادی به تقصیر و به تقلب تقسیم نمود.

  • ورشکستگی عادی

برابر مواد ٤١٢ و ٤١٣ ق.ت. کسی ورشکسته عادی محسوب می شود که تاجر یا شرکت تجارتی بوده و از پرداخت وجوهی که برعهده دارد متوقف گردد و ظرف ٣ روز از تاریخ وقفه که در ادای قروض یاسایر تعهدات نقدی او حاصل شده باشد توقف خود را به دفتر دادگاه عمومی محل اقامت خوداظهار خود اظهار نموده و صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید. صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید . صورت حساب موصوف باید مورخ بوده و به امضا تاجر رسیده و تعداد و تقویم کلیه اموال منقول و غیر منقول تاجر متوقف بطور مشروح صورت کلیه قروض و مطالبات و نیز صورت نفع و ضرر و صورت مخارج شخصی در آن مندرج گردد.

بنابراین اگر تاجر یا شرکت تجارتی بدهکار ظرف مهلت مقرر توقف از تادیه دیون خود را به دادگاه صلاحیتدار به انضمام مدارک موردنظر اعلام کرد ورشکستگی عادی محسوب می شود.

  • ورشکستگی به تقصیر

الف - موارد چهارگانه الزامی صدور حکم ورشستگی به تقصیر

(ماده ٥٤١ ق.ت).

١- مخارج شخصی یامخارج افراد تحت تکفل تاجر در ایام عادی به نسبت عایدی او فوق العاده شود.

٢- تاجر مبالغ زیادی از سرمایه خود را صرف معاملاتی کند که در عرف تجارتی موهوم بوده و یا سودآوری معاملات مذکور منوط به اتفاق محض باشد.

٣- تاجر به منظور به تاخیر انداختن ورشکستگی خود خریدی گرانتر یا فروشی ارازانتر از قیمت روز کند و برای بدست آوردن وجه نقد به روش دور از صرفه متوسل شود مثل استقراض یا صدور برات سازشی وغیره.

٤- تاجر پس از تاریخ توقف از ادای دیون و قروضی که بر عهده دارد یکی از طلبکاران خود را بر سایرین ترجیح داده و طلب او را بپردازد.

دوم - موارد سه گانه اختیاری صدور حکم ورشستگی به تقصیر

(ماده ٥٤٢ ق.ت.)

فهرست مندرجات:

انواع ورشکستگی

  • ورشکستگی عادی
  • ورشکستگی به تقصیر

اعلام ورشکستگی 

  • بر حسب اظهار خود تاجر
  • به موجب تقاضای یک یا چند نفر از طلبکاران
  • به موجب تقاضای دادستان

آثار حکم ورشکستگی نسبت به ورشکسته  

  • مستثنیات دین
  • ورشکستگی شخصی مدیران شرکت واشخاص دیگر
  • اثر ورشکستگی شخصی شریک یا سهامدار در انحلال شرکت

منابع    

شامل 12 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ورشکستگی

دانلود مقاله بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ( روش تحقیق )

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ( روش تحقیق ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ( روش تحقیق )


دانلود مقاله بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان  ( روش تحقیق )

 

 

تعداد صفحات :  60 صفحه     -    

قالب بندی  : word      

 

 

 

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی می باشد. بدین منظور به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله ای از 311 نفر دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی  (150 پسر و 161 دختر) به عنوان نمونه ی پژوهش استفاده شد.

ابزار اندازه گیری شامل دو مقیاس می باشد که عبارتند از: الف) مقیاس جهت گیری هدف، شامل(تسلط، عملکرد و پرهیز از شکست) ب) مقیاس خود تنظیمی یادگیری که در این پژوهش جهت تبیین سهم هر یک از متغیر مستقل در پیش بینی متغیرهای وابسته از روش آماری رگرسیون چند متغیره (شیوه اینتر) استفاده گردید. نتایج بیانگر این است که:جهت گیری هدف یادگیری (تسلط) با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دارای قدرت پیش بینی کنندگی مثبت و معنادار بوده است و تنها برای گروه پسران در پیشرفت تحصیلی قدرت پیش بینی کنندگی معناداری نداشته است. از سویی جهت گیری پرهیز از شکست دارای قدرت پیش بینی کنندگی منفی و معناداری با متغیرهای وابسته بوده است.

واژه های کلیدی:1-جهت گیری هدف 2- خودتنظیمی یادگیری 3- پیشرفت تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

کسب دانش درباره ی رفتار انسان، چه به صورت تصادفی و چه مبتنی بر عقل سلیم، اگرچه لازم است، اما کافی نیست، بلکه با روش سیستماتیک می توان واقعیت ها و روابط مهم را، به طور آشکار مشخص ساخت و مبنایی را تعیین نمود که بتوان براساس آن رفتارها رابه صورتی دقیق پیش بینی کرد. روش سیستماتیک بر مبنای این باور قرار دارد که رفتاری امری تصادفی نیست، بلکه معلول است و در جهتی میل می کند که فرد، درست یا نادرست، براساس آن را باور دارد.

رفتار ما عموماَ با میل رسیدن به هدفی ویژه برانگیخته می شود، در واقع هر رفتاری سلسله ای از فعالیتهاست و برای پیش بینی رفتار افراد انگیزه ها یا نیازهای آنان باید شناسایی گردد. لاک ولاتهام به نقل از ریو (1381) چهار دلیل اصلی این که چگونه تعیین کردن هدف، به بهبود عملکرد می انجامد را به شرح زیر بیان می دارند:

1- هدفها، توجه فرد را به سمت تکلیف در دست انجام، هدایت می کنند.

2- هدفها، تلاش را به خدمت می گیرند.

3-هدف ‌ها، استقامت و پشتکار را  بیشتر می کنند، زیرا تلاش تا دستیابی به هدف ادامه می یابد.

4- هدف ها، مشوقی برای گسترش استراتژی های تازه اند. به عبارت دیگر، هدف ها ایجاد تدابیر جدید برای بهبود عملکرد را تشویق می کنند.

از طرفی نوع هدفی که ما انتخاب می نماییم، مقدار انگیزش ما را برای رسیدن به آن هدف تعیین می کند. ایمز1 (1992) جهت  گیری هدف را بیانگر الگوی منسجمی از باورهای فرد می داند که سبب می شود تا فرد به شیوه های مختلف به موقعیت ها گرایش پیدا کند، در آن زمینه به فعالیت بپردازد و نهایتاً پاسخی را ارائه دهد.

این جهت گیری در موقعیت های تحصیلی، مبین انگیزه ی فرد از تحصیل است و به همین دلیل تمایلات، کنش ها و پاسخ های او را در موقعیت های یادگیری تحت تأثیر قرار می دهد، جهت گیری هدف را نباید با اهداف ویژه ای که در موقعیت های آموزشی برای فعالیت ها در نظر می گیرند، یکی دانست. این گونه اهداف صرفاً محرک فرد، برای یادگیری یک تکلیف ویژه در شرایط ویژه هستند. از دیگر سوی بر خلاف اهداف آموزشی که مبنای تشابهات فردی، است جهت گیری هدف مبنای تفاوت های فردی در موقعیت های تحصیلی است و بر اساس آن ها می توان میزان موفقیت فرد را در اینگونه موقعیت ها، پیش بینی نمود (دویک2 و لی گت3،1988، پنتریچ4 و شانک5، به نقل از والترز و یو، 1997؛ ایمز، 1992؛ دویک، 1973).

در این پژوهش الگویی که مبنای جهت گیری هدف قرار گرفته است، عبارت است از: جهت گیری هدف یادگیری (تسلط6) جهت گیری هدف عملکرد7 و جهت گیری هدف پرهیز از شکست8.

مطابق با این الگو در «جهت گیری هدف تسلط یا یادگیری». دانش آموزان  درصدد افزایش تسلط بر موضوعات جدیدند و بر فهم موضوعات تأکید دارند. آنها حتی زمانی که  عملکردشان ضعیف است نیز می خواهند یاد بگیرند و بنابراین در کارهای دشوار پشتکار دارند و به استراتژی های خود تنظیمی یادگیری گرایش دارند.آنها همچنین به دنبال وظایف چالشی هستند. هدف اولیه ای این گونه دانش آموزان کسب دانش و بهبود مهارت هایشان است و خطاها به عنوان بخشی طبیعی از فرایند یادگیری جهت کوشش بیشتر در نظر گرفته می شود و از سویی بیشتر به موضوعاتی گرایش دارند که ذاتاً برای آنها رضایت بخش باشد (دویک و لی گت، 1988؛ پنتریچ و دیگروت1990؛ میس9،1988؛ پنتریچ، یو10 و والترز11،1996؛ میس،1994؛ شانک و زیمرمان12،1994؛ الیوت13و دویک، 1988؛ آندرمن14، 1992؛ ایمزو آرچر15، 1988؛ گراهام و گولان16، 1991؛ میس،1988؛ نیکولز17، 1984؛ والینگو و دودا18، 1995؛پنتریچ و دویگروت،1990؛ پنتریچ و گارسیا، 1991؛ بوفارد،1998) همچنین آنها بیان مثبتی از خود دارند (داینر و دویک، 1978). این گونه افراد مسئولیت پذیرند و چنان چه در انجام کاری شکست بخورند، مسئولیت خودشان را انکار نمی کنند (سیفرت19، 1996) و احساس رضایت از تحصیل بیشتری دارند (جاکاسینسکی و نیکولز،1984 و1987).

از طرفی علاقه درونی به فعالیت های یادگیری دارند و به همین دلیل وقت بیشتری برای یادگیری صرف می کنند (باتلر20، 1987). دانشجویان با جهت گیری هدف تسلط بر این سوالات تمرکز دارند که:

  • چگونه این مطلب را می توانم بفهمم؟ (نیکولز، 1984)
  • چگونه این کار را می توانم انجام دهم؟ (ایمز،1984)
  • چگونه در این درس می توانم مسلط باشم؟ (الیوت و دویک،1988)

در «جهت گیری هدف عملکرد» دانشجویان تلاش می نمایند تا توانائی هایشان را با دیگران مقایسه کنند و بر این نکته تأکید دارند که دیگران درباره ی آن ها چگونه داوری می‌کنند. آن ها تلاش می کنند که خود را باهوش جلوه دهند و نه بی کفایت و نالایق. بنابراین از وظایف چالشی پرهیز می کنند و زمانی که با وظایف دشوار روبرو می شوند، پشتکار کمتری از خودشان نشان می دهند، بنابراین مانع از آشکار شدن بی‌کفایتی فکری و عقلانی به وسیله ی پرهیز از وظایف چالشی می شوند. پشت سرگذاشتن دیگران و به دست آوردن موفقیت یا کوشش کم از اهداف آنان به شمار می آید. شکست ها تهدیدآمیزند، زیرا آنها همچون شواهدی از بی‌کفایتی تلقی می شوند و نیز کمتر به فعالیت های خودتنظیمی گرایش دارند (ایمز، 1984؛ ایمز و آرچر، 1988؛ الیوت و دویک، 1988؛ دویک ولی گت،1988؛نیکولز، 1984؛ میس،1988؛ بوفارد،1998) و نگرش مثبت کمی به کلاس دارند (ایمز و آرچر، 1988) و از استراتژیهای یادگیری، کمتر استفاده  می کنند و به دنبال پاداش های بیرونی از قبیل کسب نمرات بالا هستند (پنتریچ و گارسیا،1991) و بر خود، دیگران و شکست تمرکز دارند. اما در جهت گیری پرهیز از شکست، هدف فرد صرفاً این است که در درس و تحصیل شکست نخورد (الیوت و هارکیویچ،1997).

از سویی نظریه ی خود تنظیمی یادگیری به این نکته توجه می کند که چگونه دانش آموزان شخصاً فرایند یادگیری خویش را فعال نموده، تغییر می دهند و یا حفظ می کنند. بنابراین خودتنظیمی یادگیری برای تبیین تلاشهای دانش‌‌آموزان در اداره مستقل و نیز بهینه سازی تجارب یادگیری خود آن ها در کلاس به کار می رود.

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع در فرایند نظام تعلیم و تربیت، در این مقاله به بررسی رابطه ی میان جهت گیری هدف با خودتنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در میان دختر و پسر دانش آموزان مدارس پیش دانشگاهی شهر شیراز  می پردازیم.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ( روش تحقیق )

اسکریپت خبر خوان مای بلاگریدر

اختصاصی از یارا فایل اسکریپت خبر خوان مای بلاگریدر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اسکریپت خبر خوان مای بلاگریدر


اسکریپت خبر خوان مای بلاگریدر

ورژنی دیگر همراه با امکانات جدید و قالبی زیبا قرار دادیم .

 

ابتدا به سراغ امکانات و مشاهده قالب میپردازیم :

 

همانطور که دوستان مشاهده کردند در این ورژن از دسته بندی موضوعات در

صفحه اول استفاده شده و بازدیدکنندگان میتوانند مستقیم در رابطه با موضوعاتی که

علاقه دارند به بازدید بپردازند و ۱۰۰% این امر باعث افزایش بازدید شما شده و

محبوبیت سایت شما نزد مشاهده کنندگان نیز چندین برابر خواهد شد.

دیگر امکانات اسکریپت شامل پلاگین last.php و یا آخرین مطالب سایت میباشد

که آخرین مطالب گرفته شده در آن قابل مشاهده هست و با تنظیم سایت مپ

به آن میتوانید تمامی مطالب را به گوگل جهت ایندکس کردن بشناسانید .

ناگفته نماند سایت مپ شامل تمامی موارد و صفحات لازم در اسکریپت موجود میباشد همراه اسکریپت .

http://neginpop.ir/apload/uploads/canvas.png 


دانلود با لینک مستقیم


اسکریپت خبر خوان مای بلاگریدر

تحقیق مشروعیت 44 ص- ورد

اختصاصی از یارا فایل تحقیق مشروعیت 44 ص- ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق مشروعیت 44 ص- ورد


تحقیق مشروعیت 44 ص- ورد

(مشروعیت ) یکی از قدیمی ترین و اساسی ترین مباحث نظام سیاسی است که از یونان باستان ، توسط افلاطون و ارسطو و سپس از سوی متفکرانی همچون سیسرو ، آگوستین قدیس ، توماس آکویناس ، فارابی ، ابن رشد ، غزالی ، ماوردی ، ابن سینا و سایر شخصیت های مشرق و مغرب زمین مورد توجه قرارگرفته و با تقسیم حکومت به آریستوکراسی ، دموکراسی ، مونارکی ، جمهوری و مانند این ها به بحث ازمصادیق حکومت های مشروع و نامشروع پرداخته شده است . هر حکومت ، دولت و یا نظام سیاسی برای حدوث و بقای خود ناچار به بازشناسی مبانی مشروعیت نظام سیاسی خویش است تا با پشتیبانی از مبانی بتواند در امور عمومی و اجتماعی مردم تصرف کند و حق فرمانروایی را از آن خود قرار دهد ؛ زیرا در زمینه ی مشروعیت سیاسی ، مهمترین پرسش های ذیل پاسخ داده می شود و حق حاکمیت از آن حاکم و لزوم اطاعت از سوی مردم را توجیه می نماید . این که مشروعیت به چه معناست و در کدام یک ازحوزه های علوم سیاسی مورد بحث قرار می گیرد ؟و نیز منبع و منشا مشروعیت در نظام های سیاسی چیست و چه رابطه ای میان مشروعیت با مقبولیت و کارآمدی برقرار است ؟ آیا قدرت ، اقتدار ، زور و غصب حکومت ، منشا مشروعیت و مقبولیت آن می‌گردد و در تثبیت حق حاکمیت توان مند است ؟ آیا مشروعیت مبتنی بر سنت ، مقبولیت آفرین است و آیا توافقات عقلایی و قراردادهای اجتماعی مشروعیت سازند و آیا ویژگی های رهبران فرزانه می تواند منشا مشروعیت قرار گیرد ؟ و ده ها پرسش دیگر .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق مشروعیت 44 ص- ورد

دانلود 4 قالب حرفه ای زیبا و شیک پاور پوینت برای ارائه

اختصاصی از یارا فایل دانلود 4 قالب حرفه ای زیبا و شیک پاور پوینت برای ارائه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
دانلود 4 قالب حرفه ای زیبا و شیک پاورپوینت برای ارائه

مجموعه 4 قالب زیبا شیک و حرفه ای پاورپوینت برای ارائه پایان نامه، تحقیق و ...

قابل ویرایش

فونت ها و شکلهای زیباقالب پاورپوینت

قالب زیبا و شیک پاورپوینت

قالب حرفه ای و شیک پاور پوینت

قالب پاور پوینت برای پایان نامه

قالب شیک powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود 4 قالب حرفه ای زیبا و شیک پاور پوینت برای ارائه