یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله کیسه‌های هوا

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کیسه‌های هوا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کیسه‌های هوا


دانلود مقاله کیسه‌های هوا

کیسه هوا یکی از تجهیزات ایمنی در وسایل نقلیه است.کیسه های هوا یک هزارم  ثانیه پس از یک تصادف یا ضربه ناگهانی  پر از باد شده و در هنگام سانحه بین سر شخص و قسمت های سخت داخلی خودرو را پر می کندو  کمترین ضربه ممکنه را به راننده  وارد می کند .اکثر کیسه های هوای معمولی در محلی بین قربیلک فرمان و یا در داشبورد خودرو جا سازی می شوند.تا در هنگام ضربه ناگهانی مانع از برخورد سر راننده یا سرنشین به فرمان یا داشبورد شود و مانند بالشی نرم صورت آنها را می پوشاند.با پیشرفت فن آوری و رعایت نکات ریز ، ایمنی در هنگام سانحه چندین برابر شده است. مثلا : یقین از این که شخص پس از باز شدن کیسه هوا می تواند به راحتی نفس بکشد یا نه و یا این که صدای باز شدن کیسه باعث وحشت سرنشین نشود .

  اغلب کیسه هوا طوری طراحی شده اند که از سرعت 10 تا 12mph  در حالت آماده باش (stand by)قرار می گیرند . برخی از تولید کنندگان  به این نتیجه رسیده اند که اغلب مردم در سرعت های پایین از کمربند استفاده نمی کنند  و وسایل ایمنی را در این سرعت ها مزاحم آسایش خود می دانند . بنابراین کیسه های هوای تولید این کمپانی ها در 16 mph  فعال می شود .در درون این کیسه ها یک ماده منفجره قرار دارد که به دو المنت متصل است .

در هنگامی که خودرو ترمز ناگهانی می کند یا  در هنگام تصادفات یک سنسور حساس به ضربه که در جلوی خودرو نصب شده مستقیما دو المنت را باردار می کند که امر موجب انفجار ماده منفجره شده و گاز حاصل از این انفجار فضای کیسه را پر می کند و باعث باز شدن آن می شود.  با توجه به تحقیقات گسترده اغلب مردم بستن کمربند را موجب عدم آسایش در خودرو می دانند . ولی آیا کیسه هوا می تواند جانشین کمر بند شود ؟

ساخت کیسه های هوشمند این امر را ممکن می سازد. این کیسه ها با توجه به این که چه کسی روی صندلی نشسته ( یک فرد بالغ یا یک کودک ) در هنگام حادثه باز شده و فضا را پر می کنند . همچنین این خودروها  دارای کیسه های فرعی می باشند که از طرفین باز شده و پس چند لحظه در هنگامی که خودرو کاملا ساکن شد به سرعت بسته می شوند. در برخی از این خودروها کیسه هایی در سقف وجود دارد که هنگام واژگون شدن خودرو سریعا باز می شود.  

کیسه‌های هوا هم مانند کمربند ایمنی در سالهای اولیه، موضوع تحقیقات و آزمونهای جدی دولتی و صنعتی هستند.در این مقاله به کیسه‌های هوا و اینکه آنها چگونه کار می‌کنند، مشکلات آنها چیست و تکنولوژی آنها به چه سمتی پیش می‌رود خواهیم پرداخت.

طی سال‌های طولانی کمربندهای ایمنی تنها وسیله مهارکننده کنش‌پذیر در خودروها بوده‌اند. در عین حال در این مدت بحث‌های زیادی در مورد ایمنی آنها بخصوص در مورد کودکان مطرح شده است، ولی به مرور زمان در اکثر کشورها کمربندهای ایمنی شامل مقررات اجباری شده‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که استفاده از کمربندهای ایمنی جان هزاران نفر را در تصادفات نجات داده است.

کیسه‌های هوا نیز طی سالهای طولانی در حال توسعه بوده‌اند. ایده استفاده از یک بالش نرم در برابر برخورد، بسیار جذاب بوده و اولین ثبت اختراع در مورد یک وسیله قابل انبساط برای فرود آمدن در آن در هنگام تصادف برای هواپیماها طی جنگ جهانی دوم انجام شده است! در دهه 80 اولین کیسه هوای تجاری شده در خودروها ظاهر شد.

شامل 22 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کیسه‌های هوا

دانلود مقاله ساختار مدیریت و نظام آموزش و پرورش در مدرسة سعادت بوشهر

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله ساختار مدیریت و نظام آموزش و پرورش در مدرسة سعادت بوشهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ساختار مدیریت و نظام آموزش و پرورش در مدرسة سعادت بوشهر


دانلود مقاله ساختار مدیریت و نظام آموزش و پرورش در مدرسة سعادت بوشهر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word
تعداد صفحه:41

فهرست مطالب

خلاصة نوشتار

1- پیشینة مکتب داری و بنیان نخستین مدرسه در بندر بوشهر.

2- پایه گذاران دیرین و نگهداران راستین مدرسة سعادت.

3- مباحثی پیرامون معلّمان مدرسه.

4- سخنی پیرامون مدرسة سعادت و دانش آموزان آن.

5- وضعیت امتحانات وکیفیت نمرات.

6- جوایز و هدایا.

7- هزینه و تأمین درآمد و بودجة مدرسه.

8- منابع و مآخذ.

9- پیوست ها؛ شامل: 1- پیشینة برنامة درسی وکیفیت کتاب ها، اجزا و وسایل تعلیم و تربیت (وسایل مخصوص کلاس ها، وسایل ویژه و موجود در دفتر مدرسه، وسایل و ابزار موجود در مدرسه)

 

خلاصة نوشتار:

معارف پروری و روشنفکری، همراه با فراورده ها و محصولات فرهنگی در بوشهر و در دوران گذشته و کنونی، پیشینه ای بس طولانی دارد. به قدمت تمدّن و تاریخ روزگارانش، از عصر عیلامیان تا قرون جدید و از دوران معاصر تاکنون.

در دوران معاصر، مدرسة سعادت بوشهر به طرز جدید در سال 1317 هـ . ق. (مطابق با 1278 هـ . ش.
و 1896 میلادی) در محلّ کنونی آن که هنوز به همان نام پابرجاست، در 108 سال پیش پایه گذاری شد.

مدرسة سعادت که شکل تحوّل یافتة مدرسة احمدیه در بوشهر می باشد توسّط احمدخان دریابیگی، حاکم بلندآوازة بوشهر و بنادر خلیج فارس - که خود دانش آموختة رشتة فنون مهندسی از دارالفنون - تهران بود،
بنیان گذاری شد.

نام مدرسه از نام خانوادگی نخستین معلّم و مدیر این مدرسه که سعادت بود اخذ و بر آن مدرسه اطلاق گردید.

مدرسة سعادت بوشهر که در زمان سلطنت مظفّرالدّین شاه قاجار افتتاح گردیده، نخستین مدرسة غیرانتفاعی کشور بوده که با خودیاری مردم، زیر نظر انجمن معارف و وکلای منتخب مدرسه اداره می شده و دولت وقت، هیچ گونه هزینه ای از بابت ادارة آن نداشته است.

این مدرسه از پاره ای جهات از نظر ساختمانی، آموزشی، اداری و مالی، روش تعلیم و تربیت، وسایل و ابزار و عناصر دیگر در آن زمان، منحصر به فرد و دارای ویژگی های خاصّ خود بوده است. تحصیل کردگان این مدرسه، بعدها از جملة روشنفکران و بزرگان علم و ادب، بازرگانی و تجارت، حرفت و صنعت، لیاقت و هنر، عمران و آبادی و مدیریت های گوناگون اداری و علمی و آموزشی در منطقه بوده اند و در سطح کشور و خارج از آن صاحب مقامات عدیده ای گردیده اند.

 

غالب دانش آموختگانش در یک صد سال پیش، برای تکمیل تحصیلاتشان راهی ممالک مترقّی غرب شدند و پس از فراغت از تحصیل و برگشت به وطن، در رده های بالای مشاغل مملکتی به ارائة خدمات پرداختند.

(ازجملة نخستین مدارس کشور)

دکتر سیّد احمد حسینی کازرونی -  دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه آزاد اسلامی -  بوشهر

 

 

 

1- پیشینة مکتب داری و بنیان نخستین مدرسه در بندر بوشهر

 

آنچه که از سوابق معارف پروری در بوشهر دوران قاجار برمی آید، مکتب خانة احمدیه، نخستین شکل
تحوّل یافتة مدرسه ای است که ضمن نگهداری از بچّه های بی بضاعت و پرورش آنها، قرآن کریم و سایر دروس مخصوص مکتب خانه را به آنان آموزش می دادند. شیخ احمد نامی، بانی این مکتب بوده و شیخ مرتضی، معلّمی این مکتب شبانه روزی را بر عهده داشته و این وضع تا سال 1317 هـ . ق (108 سال پیش) بدین گونه ادامه یافته است. در سال 1317 هـ .ق. احمدخان دریابیگی، حکمران بندر بوشهر و بنادر خلیج فارس که خود از تحصیل کردگان دارالفنون تهران بود با عنایت به نشر علوم، درصدد تاسیس مدرسه ای به شیوه ای جدید در بندر بوشهر برآمده و جهت تحقّق این امر از انجمن معارف تهران درخو است اعزام یک نفر مدیر دانشمند و آشنا به فنون آموزش و پرورش جدید را می نماید.

 

انجمن معارف به دستور وزیر علوم وقت، شادروان محمّدحسین سعادت که گویا نیاکانش از حومة بوشهر یا به عقیدة دیگر از اهالی کازرون بوده و در آن هنگام، معلّمی ادبیّات مدرسة افتتاحیة تهران را برعهده داشته است با اصرار و ابرام طیّ حکمی به مدیری و معلّمی در بوشهر منصوب می نماید. وی پس از عزیمت از تهران به شیراز می رود و برادر خود، آقا شیخ عبدالکریم سعادت که در آستانة مبارکة سیّد علاءالدّین حسین (یکی از زیارتگاه های معتبر شیراز) به تحصیل علوم و ادبیّات اشتغال داشته، همراه خود به بوشهر می آورد (ذی حجّه سال 1317 هـ  ق.)

 

دریابیگی بنیان مدرسة موردنظر را از تغییراتی در همین مکتب خانه آغاز می کند و از هرگونه حمایت مادّی و معنوی نسبت بدان دریغ نمی ورزد.

 

خانة حاج محمّد حسین آل صفر در محلّة شنبدی (نزدیک حسینیة کازرونی) که تحت اجارة این مرکز فرهنگی قرار داشت، نسبتاً بزرگ و دارای ده اتاق بوده و تعداد بیست کودک بی سرپرست و تنگ دست از اهالی دشتی و تنگستان در دو اتاق مفروش به زیلو و گلیم تحت سرپرستی میرزاحسین فاضل اهرمی (متخلّص به معتقد) و معلّمی میرزا آقا دلّال شیرازی قرار گرفته بودند. شادروان باقر بهبهانی (منشی تجارتخانه ملک التّجار بوشهری) هم در ادارة مکتب خانه با آنان همکاری نزدیک داشته است.

 

هزینه های مکتب خانه از مال الاجاره و هزینه نگهداری دانش آموزان گرفته تا حقوق معلّمان و مخارج متفرّقة دیگر به تمامی از کیسة پرفتوت دریابیگی پرداخت می گردید. تا آن زمان با وجودی که دو ماه از آغاز مدیریت جدید مدرسه گذشته بود ولی یک نفر از مردم بوشهر برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه رغبتی نشان نداده بودند.

 

با ورود برادران سعادت، تغییراتی در برنامه های جاری مدرسه حاصل گردید. در آغاز، آنها همان بیست نفر
دانش آموز را از جهت سن و سال و معلومات جزئی به طریق امروز به چند درجه تقسیم کردند و سه کلاس ابتدایی (مقدماتی) و اول و دوم را برای آنان ترتیب دادند. کلاس ها را به میز و نیمکت و صندلی و تخته سیاه تجهیز کرده و بنیاد کار خود را با کتاب های جدید و درس های تازه شروع کردند. کتاب های جدید ابتدایی در بردارندة الفبا و کلمات آسان و جمله های روان، مقداری حساب، اندرزها و حکایت های شیرین ویژة کودکان بود. همچنین از کتاب مختصر انوار سهیلی و کتاب « مختصر جغرافیا » جهت آموزش کودکان استفاده می کردند. نخستین نمونة تقسیم بندی کلاس ها و معلّمین آنها در اواخر سال 1317 هـ  ق. با توجه به مواد درسی به شرح زیر بوده است:

 

شیخ محمّد حسین سعات،         معلّم کلاس اول و مدیر مدرسه.

 

شیخ عبدالکریم سعادت،       معلّم ریاضی و ناظم مدرسه.

 

میرزا حسین اهرمی   معلّم فارسی کلاس ها.

 

میرزا علی دشتی     معلّم ابتدایی (مقدّماتی)

 

محمّد باقر بهبهانی  دفتردار مدرسه.

 

تأسیس مدرسه به سبک جدید در بندر بوشهر به عوامل متعدّدی بستگی داشت. از جمله اسباب تاسیس، نیاز مبرم جامعة این بندر مهمّ ایران به طبقة تحصیل کرده و با سواد برای رفع نیازمندی های تجاری و اداری بوده است. بازرگانان به دلیل تجارت با بنادر آسیایی، اروپایی، آفریقایی و عربی، نیاز شدید به کارمندان، منشیان زبان دان و حسابداران تحصیل کرده داشتند و بسیاری از بازرگانان برای رونق کارشان، برخی از بستگان و کارمندان خود را برای یاد گرفتن زبان های خارجی از جمله انگلیسی به هند و انگلیس می فرستادند.

 

مردم بوشهر پس از خبردار شدن از ورود برادران سعادت و با سابقة آشنایی نسبت به تقوا و دیانت خانوادگی آنها در مورد فرستادن کودکان خود بدین مدرسه بر یکدیگر سبقت گرفتند.

 

شش ماه پس از شروع کار مدرسه، مسؤولان مدرسه، علما و اعیان و بازرگانان و مأموران کشوری و لشکری شهر را جهت نظارت بر امتحانات به مدرسه دعوت نمودند، آنان با مشاهدة حسن جریانات و میزان معلومات دانش آموزان در دروس فارسی، عربی، دینی، حساب، جغرافیا و سایر علوم دیگر در شگفت آمده و با اعطای کمک های مالی، وسایل تشویق اولیای مدرسه را فراهم ساخته و مراتب تحسین خود را در مجلس علم و معرفت ابراز نمودند.

 

پس از پایان مراسم امتحان و مجلس جشن، واثق الملک، کارپرداز بنادر و جزایر خلیج فارس و بحر عمان، پس از ایراد نطقی غرّا به نیابت مردم شهر، بر دست شیخ محمّد حسین سعادت بوسه می زند و بدین گونه از مقام والای معلّمان مدرسه قدرشناسی می نماید. سرانجام مردم فرهنگ دوست بوشهر را برای فرستادن همة فرزندان شهر به مدرسه بیش از پیش تشویق می نماید. شور و شوق ها به نتیجه می رسد و تعداد شاگردان مدرسه در طول کم تر از یکسال از بیست نفر به 350 دانش آموز بالغ می گردد.

 

دیگر، منزل حاج محمّد حسین صفر گنجایش خیل دانش آموزان تشنة علم و معرفت بوشهری را دارا نبود. اولیای مدرسه به حاکم فرهنگ پرور وقت یعنی شادروان دریابیگی متوسّل شدند تا در صدد ساختمان مدرسه ای بزرگ که با شرافت معرفت شهر دانش پرور بوشهر دمساز باشد برآیدو دل های تشنة علم و دانش را سیراب نماید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ساختار مدیریت و نظام آموزش و پرورش در مدرسة سعادت بوشهر

دانلود مقاله رازهای تعالی سازمانی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله رازهای تعالی سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله رازهای تعالی سازمانی


دانلود مقاله رازهای تعالی سازمانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word
تعداد صفحه:25

رازهای تعالی سازمانی
امروزه مطالب فراوانی پیرامون مدیریت دانش در سازمانها مطرح می گردد. تاکید اکثر این مطالب استفاده از فناوری اطلاعات در کسب، ذخیره و تسهیـم اطلاعات است. اما یک سوال اساسی تر وجود دارد. ما چگونـه مـــــی توانیم به دانش دنیا که واقعاً در تحقق نتایج مهم موثر است مجهز شویم؟ فکر بهترین عملکرد (BEST PRACTICE) طی دهه ۸۰ و ۹۰ به شهرت رسید. اما در حقیقت بسیـــاری از موفق ترین روش شناسی ها ناموفقند. رسم بر این است که ما نخست موضوعهایی را مشخص می سازیم که فکر می کنیم سازمانها در آن عملکرد بالایی دارند و سپس زمینه را برای تحقق بهترین عملکرد فراهم می سازیم. این رویکرد، دارای ایرادات متعددی است. چنین الگوبرداری (BENCHMARKING) ممکن است سازمانی را در بالاترین نقطه منحنی عمر آن درست قبل از مرحله افول متوقف سازد. تاکید عمده این الگو اغلب اوقات بر عملکرد شرکتهای بزرگ است که ممکن است براساس یک الگوی قدیمی بهترین عملکرد باشد (نظیر مهارتهای مدیریت عملکرد که بازتاب ارتباط متقابل رئیس و زیردست است). تحقیق انجام شده توسط موسسه گالوپ تحت عنوان «نخست همه قوانین و مقررات را زیرپا بگذارید»، دیدگاه متفاوتی را مطرح می کند: در واقع شرکتهای برتر وجود خارجی ندارند – تنها گروههای کاری برتر وجود دارند.
بخشی از مشکل این است که این الگو غلط است. به جای اینکه عملکرد یک شرکت نمونه براساس اقدامات گذشته مورد بررسی قرار گیرد، یک رویکرد بسیار جالب و سودمند این است که نتایج یا اهدافی را مشخص سازیم که می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم و دریابیم که چه اقداماتی بدان نتایج منتهی می شوند. این مستلزم یک رویکرد موشکافانه تر به تحقیق یا پژوهش است که براساس آن خود شرکت در درجه دوم اهمیت قرار دارد.
تعالی سازمانی
تغییرات به وجود آمده در اقتصاد جهانی و تلاش های انجام شده توسط سازمان جهانی ( WTO ) در راستای جهانی کردن اقتصاد و افزایش رقابت ، کشورهای مختلف اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه را به این باور رسانده است که برای حضور و بقا در بازارهای منطقه ای ، جهانی و حتی داخلی باید توان و قابلیت رقابت پذیری صنایع و سازمان و سازمان های خود را افزایش دهند . مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی کسب و کار ، بعنوان ابزارهای قوی برای سنجش میزان استقرار سیستم ها در سازمان های مختلف به کار گرفته می شوند . با بکار گیری اینگونه مدل ها ، ضمن اینکه یک سازمان میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار می دهد ، می تواند عملکرد خود را با سایر سازمان ها و به ویژه بهترین آنها مقایسه نماید .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله رازهای تعالی سازمانی

دانلود مقاله آب موجود در جو

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله آب موجود در جو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آب موجود در جو


دانلود مقاله آب موجود در جو

 

مشخصات این فایل
عنوان: آب موجود در جو 
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 62

این مقاله در مورد آب موجود در جو می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله آب موجود در جو

آب موجود در جو
آب در سه حالت بخار ،  ( بخار آب ) مایع   ( قطرات آب ) وجامد  ( بلورهی یخ ) در جو وجود دارد از این سه حالت ، تنها حالت بخار آن نامرئی است آب تحت شرایط خاصی از یک حالت به حالت دیگر تغییر پیدا می کند که برای هر کدام نام ویژه ای به کار گرفته  می شود .
این تغییر حالتها ونامهای مربوط ، به شرح زیرند :
تبخیر : تغییر حالت از مایع به بخار
انجماد : تغییر حالت از مایع به  جامد
تصعید : تغییر حالت از   جامد به بخار
ذوب : تغییر حالت از جامد به مایع
میعان : تغییر  حالت از بخار به مایع
نهشت : تغییر حالت از بخار به جامد
تغییر از حالت به مایع به بخار نیازمند نهان تبخیر است و برای تغییر  از ح الت جامد به منایع به گرمای نهان ذوب نیاز داریم .هنگامی که تغییر حالت در جهت عکس صورت.....(ادامه دارد)

4-6 رطوبت سنجی
اندازه گیری رطوبت مطلق و نسبت آمیزه رطوبت به طور مستقیم بسیار مشکل و حتی در اغلب موارد غیر ممکن است ، اما با داشتن رطوبت نسبی می توان با استفاده از  جدولها ومنحنیهای موجود آنها را محاسبه کرد
وسایل گوناگونی جهت اندازه گیری رطوبت نسبی وجود دارد که از بین آنها به شرح رطوبت سنج سایکرومتر که اغلب از آن با نام دماسنج تر وخشک و یا رطوبت سنج میسن یاد می شود می پردازیم .
این دستگاه تشکیل شده است از دو دماسنج توسط یک غلاف پارچه ای از جنس نخ نازک همواره خیس نگه داشته می شود ( شکل 7-4  ) در نتیجه  بر اثر عبور جریان هوا از روی مخزنهای این دو در صورتی که از بخار آب اشباع نشده باشد دماسنج تر دمای پایین تری را نسبت به دماسنج خشک نشان میدهد . یا به دست آوردن اختلاف .....(ادامه دارد)

بارندگی و مه
6-1 بارندگی

بارندگی عبارت است از نزول آب به صورت مایع یا جامد و یا ترکیبی از این دو بر روی زمین شکلهای اصلی بارندگی بدین شرح است :
الف ) نرمه باران : به دو قطرات آبی که قطره آنها بین  تا   500 باشد گفته می شود
ب )  باران : به قطرات آبی گفته می شود که قطر آنها از  500 بیشتر باشد
ج ) برف  : به بلور  کوچک یخی و یا مجموعه  بلورهای یخ گفته  می شود
د ) برفابه : به مخلوطی از برف و باران گفته می شود
ه ) تگرگ : گلولهخ های یخی با اندازه های متفاوت است.....(ادامه دارد)

جبهه های آنا و کاتا
در داخل یک  ناحیه وافشار جبهه ای به طول معمول  هوای گرم نسبت به هوای سردصعود می کند . این حرکت با حضور جبهه های گرم و سرد فعال شکل می گیرد جبهه آنا نام دارد ابرهایی که در این جبهه تشکیل می شوند در مقطع قائم در شکل 8-13-3 که به خط ad  در مقطع افقی 8-13-1 مربوط است نشان داده شده اند گاه اتفاق می افتد که هوای گرم نسبت به هوای سرد نزول کرده جبهه نستبا  غیر فعال را تولید می کند که در این صورت جبهه کاتا نامیده می شود . در این حالت ابرهای پوشن سان به طور محدود در سطوح پایین تشکیل  می شوند.

وضعیت هوا
باد ، فشار هوا ، دمای هوا و بارندگیهای همراه و افشارهای جبهه ای کمیتهایی هستند که مورد  توجه هواشناسان می باشد . چگونگی مراحل تغییرات هوا ، به موقعیت محل مشاهده کننده نسبت به مرکز ناحیه بستگی دارد برای شناخت بهتر هوا در شرایط مختلف.....(ادامه دارد)

8-7-11 وضعیت هوا
برای آشنایی بیشتر با وضعیت یک توده هوا ، از مشاهدات  هوا شناسی بر روی جزیره بریتانیا به عنوان مثال یاد می کنیم . این انتخاب بدین دلیل است که وضعیتی که توسط یک توده هوا در این جزیره ایجاد می شوند سایر نقاط دنیاست . اگلوهای همدیدی همراه  پنج توده  هوای اصلی که جزیره بریتانیا  را تحت تاثیر قرار میدهند در شکل 8-22 نشان داده شده اندطبیعت سطوحی که توده های هوا قبل از رسیدن به  جزیره از روی آنها عبور می کنند قابل شناسایی اند بنابراین هر گونه تغییر در خصوصیات هر یک از توده های هوا وضعیت هوای ناشی از آنها را می توان به دست آورد این   توده های اصلی عبارتند از :
الف ) توده هوایی مدارگانی Tm این توده هوا در زمستان و تابستان جزیره بریتانیا راتحت تاثیر قرار میدهد . بدین صورت که از ازرز به طرف شمال حرکت می کند و لحظه به لحظه از روی سطوح سردتری عبور کرده در نتیجه رطوبت نسبی آن افزایش یافته و پایدارتر می شود در این شرایط مه فرارفتی بخصوص در بهار و اوایل تابستان  اتفاق می افتد که در غرب جزیره و در کانال انگلیس قابل مشاهده است . در طول تابستان ممکن است پوشن سطوح  پایین بر روی سطح دریا تشکیل شده .....(ادامه دارد)

 بخشی از فهرست مطالب مقاله آب موجود در جو در پایین آمده است.

بخار آب
4-1-1 نسبت آمیزه رطوبت
4-1-2 رطوبت مطلق
4-1-3 فشار بخار آب
4-1-4 رطوبت نسبی
4-2 دمای نقطه شبنم
4-3 تراکم
8-4 چرخه حیات یک جبهه و افشار قطبی
8-4-1 جبهه زایی یا شکل گرفتن یک جبهه
8-4-2 جبهه زایی یا نابودی یک جبهه
.....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آب موجود در جو

دانلود فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی هواوی هونور 5 سی مدل Huawei Honor 5C با لینک مستقیم

اختصاصی از یارا فایل دانلود فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی هواوی هونور 5 سی مدل Huawei Honor 5C با لینک مستقیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی هواوی هونور 5 سی مدل Huawei Honor 5C با لینک مستقیم


دانلود فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی هواوی هونور 5 سی مدل Huawei Honor 5C با لینک مستقیم

موضوع : دانلود فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی هواوی هونور 5 سی مدل Huawei Honor 5C با لینک مستقیم

 

 

 

 

 فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی:


Huawei Honor 5C

 

با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم پدوفایل


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل درایور USB Driver ، فست بوت و ADB Driver گوشی هواوی هونور 5 سی مدل Huawei Honor 5C با لینک مستقیم