فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:243
پایان نامه:برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی
فهرست مطالب:
چکیده…………………………………………. ۵
فصل اول……………………………………….. ۸
بیان مساله…………………………………….. ۸
مقدمه………………………………………… ۱۰
تشریح موضوع تحقیق (بیان مسأله)………………….. ۱۳
فرضیه های تحقیق……………………………….. ۱۵
هدف تحقیق…………………………………….. ۱۵
ویژه کردن موضوع……………………………….. ۱۶
اهمیت تحقیق…………………………………… ۱۶
تعریف واژه ها…………………………………. ۱۸
سازمان:………………………………………. ۱۸
تحصیل :………………………………………. ۲۰
پست:…………………………………………. ۲۱
آموزش ضمن خدمت :………………………………. ۲۲
خلاصه…………………………………………. ۲۳
فصل دوم………………………………………. ۲۴
بررسی ادبیات موضوع…………………………….. ۲۴
مقدمه………………………………………… ۲۴
تجزیه وتحلیل شغل………………………………. ۲۶
نقش و اهمیت تجزیه وتحلیل شغل……………………. ۲۹
تنظیم شرح شغل…………………………………. ۳۲
تنظیم شرایط احراز شغل………………………….. ۳۵
کاربرد تجزیه وتحلیل شغل………………………… ۳۹
برنامه ریزی نیروی انسانی ۱……………………… ۴۳
فرآیند برنامه ریزی نیروی انسانی…………………. ۴۵
کارمند یابی…………………………………… ۴۷
مراحل کارمند یابی……………………………… ۴۹
نمودار( ۲-۲) مراحل کارمندیابی (سعادت،۱۳۷۵، ۹۷)…….. ۵۰
انتخاب یا گزینش……………………………….. ۵۳
سازش شغلی…………………………………….. ۵۸
انگیزش شغلی…………………………………… ۵۹
موفقیت شغلی…………………………………… ۶۲
رضایت شغلی……………………………………. ۶۴
مراحل وروشهای انتخاب(گزینش)…………………….. ۶۶
نمودار (۳-۲) فرآیند انتخاب و گزینش (دعایی،۱۳۷۴، ۱۱۲)… ۷۳
پیامدهای انتخاب وگزینش غلط……………………… ۷۴
اهمیت وضرورت آموزش…………………………….. ۸۰
مراحل مختلف وروشهای آموزش………………………. ۸۲
آموزش ضمن خدمت………………………………… ۸۳
فواید آموزش…………………………………… ۸۴
شرایط احراز شغل……………………………….. ۸۸
ضرورت طبقه بندی وارزشیابی مشاغل…………………. ۸۹
فواید طبقه بندی……………………………….. ۹۰
فصل سوم………………………………………. ۹۲
روش تحقیق…………………………………….. ۹۲
مقدمه :………………………………………. ۹۳
روش نمونه گیری………………………………… ۹۵
است به طوری که واحد ها……………………….. ۹۵
باشند و در کسب اطلاعات خاصی…………………. ۹۵
تصادفی دارد…………………………………… ۹۵
تصادفی ساده می باشد…………………………… ۹۵
ابزار جمع آوری اطلاعات………………………….. ۹۶
است …………………………………………. ۹۶
مدیریت MIS)…………………………………… 96
متون مختلف مدیریتی…………………………….. ۹۶
استفاده در پرسشنامه مبتنی بر…………………… ۹۶
شداه اند……………………………………… ۹۶
روش تجزیه وتحلیل آماری داده ها………………….. ۹۹
خلاصه………………………………………… ۱۰۰
فصل چهارم……………………………………. ۱۰۱
یافته های تحقیق………………………………. ۱۰۱
مقدمه……………………………………….. ۱۰۲
فرضیه اول :………………………………….. ۱۰۳
فرضیه دوم :………………………………….. ۱۰۷
فرضیه سوم :…………………………………. ۱۰۹
فرضیه چهارم :………………………………… ۱۱۱
جدول شماره ۲…………………………………. ۱۱۳
آزمون اثر عامل تحصیلات…………………………. ۱۱۳
با تصحیح…………………………………….. ۱۱۴
با تصحیح…………………………………….. ۱۱۵
با تصحیح…………………………………….. ۱۱۷
آزمون اثر عامل عنوان شغل(پست سازمانی)…………… ۱۱۹
با تصحیح…………………………………….. ۱۲۰
آزمون اثر عامل سن…………………………….. ۱۲۴
آزمون اثر عامل سابقه خدمت……………………… ۱۲۹
آزمون اثر عامل نوع همکاری……………………… ۱۳۵
فصل پنجم…………………………………….. ۱۸۷
نتیجه گیری، بحث و پیشنهاد……………………… ۱۸۷
مقدمه……………………………………….. ۱۸۸
نتایج……………………………………….. ۱۸۸
الف) تحصیلات………………………………….. ۱۸۹
د) سابقه خدمت………………………………… ۱۹۱
هـ) نوع همکاری……………………………….. ۱۹۲
پیشنهادات :………………………………….. ۱۹۷
فهرست منابع و مأخذ……………………………. ۱۹۹
پیوست……………………………………….. ۲۰۵
آزمون های دوجمله ای…………………………… ۲۱۴
آزمون های دوجمله ای…………………………… ۲۱۵
تحلیل واریانسهای ناپارامتری……………………. ۲۱۶
تحلیل واریانس ناپارامتری………………………. ۲۲۰
تحلیل واریانس ناپارامتری………………………. ۲۲۲
تحلیل واریانس ناپارامتری………………………. ۲۲۴
تحلیل واریانس ناپارامتری………………………. ۲۲۶
آزمونهای ناپارامتری…………………………… ۲۴۱
آزمونهای ناپارامتری…………………………… ۲۴۲
چکیده:
در مسیر تو سعه و تکامل سازمانها بی شک فکرو اندیشه انسان نقش مهمی را ایفا میکند. انسان در یک سازمان عامل و عنصری است که با بسیج توان جسمی و ظرفیت روانی و قابلیت فنی خویش ما موریت هایی را که سازمان به او محول می کند از قوه به فعل در می آورد. از جمله اقداماتی که باید درجهت تداوم و حفظ پویایی هرسازمانی انجام گیرد این است که خصوصیات شاغلین آن با وظایف و مسؤلیتهای مشا غل مطابقت داشته ،رابطه منطقی بین کیفیت وظایف و مسؤلیتهای مربوط به شغل و حقوق و مزایای پرداختی به آن در سازمان برقرار باشد.این تحقیق به بررسی تحلیلی شرایط فردی کارکنان شاغل در ادارات دولتی شهرستان بردسیر با شرایط احراز پست آنها پرداخته و با امید به استفاده از نتایج آن در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به منظورافزایش کارایی و اثربخشی در سازمان انجام شده است. درتحقیق حاضربا توجه به هدفها و ماهیت پژوهش ، روش توصیفی به کارگرفته شد . برای جمع آوری اطلاعات درکنارمطالعات کتابخانه ای وبررسی اسناد ومدارک موجود درپرونده ها ازپرسشنامه نیز استفاده گردیده که توسط پژوهشگر تهیه شد و پس ازتعیین روایی و اعتبار آن ، دراختیار کارکنان ادارات دولتی شهرستان بردسیر قرار گرفت .در این بررسی از روشهای موجود در آمارتوصیفی نظیر جداول توضیع فراوانی ،اندازه های مکانی و پراکندگی ، نمودارهای مستطیلی جهت نمایش و مقایسه اطلاعات جمع آوری شده استفاده به عمل آمد.همچنین برای سنجش شباهت در جوابهای داده شده بین گروههای مختلف و آزمون وفرضیه ها از تکنیکهای آمار استنباطی از نوع آزمونهای نا پارامتری نظیر آزمون (u)من ویتنی و (w ) ویلکاسن ، آزمون جفتی رتبه های علامت دارآنالیز واریانس یک طرفه کروسکال – والیس وآزمون دو جمله ای کمک گرفته شد .
در نتیجه تجزیه وتحلیل اطلاعات اخذ شده مشخص گردید که :
1- به نظرشاغلین، تحصیلات کارکنان شاغل درادارات دولتی درحد محسوس، با شرایط احراز پست آنها متناسب نمی باشد.
2-به نظرشاغلین،سوابق تجربی کارکنان شاغل درادارات دولتی درحد محسوس باشرایط احراز پست آنهاهمسان نبوده، بلکه نسبتاً از حد مورد نیاز شغل بیشتر وبالاتر می باشد .
3- به نظرشاغلین ،دوره های آموزشی کوتاه مدت کارکنان شاغل در ادارات دولتی درراستای نیازهای شغلی آنها می باشد.
4- به نظرشاغلین،خصوصیات فکری وجسمانی کارکنان شاغل درادارات دولتی با شغل مورد تصدی آنها کمتر سازگاری دارد .
همچنین بر اساس مدارک موجود وبررسی پرونده های پرسنلی نتایج زیر حاصل گردید:
1- گرچه تحصیلات کارکنان شاغل در ادارات در حد کفایت با شرایط احراز پست آنها متناسب نمی باشد ، لکن رشته تحصیلی اکثریت شاغلین با رشته های تحصیلی مورد نیاز شغل آنان مطابقت دارد.
2-تجربه مفید کارکنان شاغل در ادارات دولتی به طور آشکار از تجربه مورد نیاز شغل آنها بیشتر وبالاتر می باشد.
3-دورههای آموزشی کوتاه مدت کارکنان شاغل درادارات دولتی نسبتاً درراستای نیازهای شغلی آ نان می باشد.