فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:20
فهرست مقاله:
1. معرفی
2. طبقهبندی استراتژیهای توزیعداده
3. مدل اجرایی همگامسازی شد
4. مدل توزیع اولیه
5. مدل توزیع پیکسل
6. نتیجهگیری و کار آینده
7. مراجع
استراتژیهای توزیع داده برای تصاویر high-resolution
خلاصه:
تصاویر مقیاس بزرگ و high- resolution بصورت افزایشی برای برنامههای کاربردی interactive (گرافیکهای سهبعدی) شامل تصاویر دادهای مقیاس بزرگ و محیطهای مجازی پوششی و طرحهای مشترک است و مورد استفاده قرار میگیرند. این سیستمها باید شامل یک کارآیی بسیار بالا و افزاینده زیر سیستمهای rendering برای تولید تصاویر high-resolution در اندازههای فریمهای real – time باشند.
ما تحقیق وبررسی میکنیم که چگونه سیستمی را که تنها از اجزای قطعات گرانقیمت در یک pc cluster استفاده میکند بسازیم. هدف اصلی پیشرفت و توسعه الگوریتمهای کارا برای تقسیمبندی و توزیع وظایف rendering به صورت مؤثر در پهنای باند عملیات پردازشی و انبارداری و محدودیتهای یک سیستم توزیع یافتهاست. در این مقاله ما سه راه متفاوت را که از نظر نوع دادههایی که از Client به سرورهای تصویر میفرستند فرق دارند با هم مقایسه میکنیم به کنترل مقادیر اولیه و پیکسلها برای هر راه آزمایشات اولیه را به وسیله یک سیستم الگو که یک تصویر دیواری چند پروژهکتوره را با یک pc-cluster تولید میکند، شرح میدهیم. ما راههای متفاوتی را که برای ساختارهای متفاوت سیستمی مناسب باشد با بهترین انتخاب مربوطه به پهنای باند ارتباطی ظرفیت انبارداری و قدرت پردازشکردن Clientو سرورهای تصویری را پیدا کردیم:
کلیدهای اصلی مؤلف: رندرکردن موازی، گرافیکهای شبکهشده، تصاویر مقیاس بزرگ تصویر Interactive، و محاسبه Cluster
ما در حال عبور از دوران جدیدی از محاسبات کامپیوتری هستیم که در آن تبادل با دادهها در سراسر زمان و فضا با وسایل تصویر ubiquitous موجود است. دلایل وجود این تغییرات در این دروان ساده هستند. پیشرفتهای سریع در کارآیی cpu ظرفیت ذخیرهسازی نهایی باند شبکه و تولیدات وسایل نمایشی.
راه سنتی استفاده از کامپیوترها و شبکهها بیشترین سیکلهای cpu را برای حل مشکلات تکنیکی و مدیریت و سازماندهی تراکنشهای تجاری مصرف میکردند، این رزوها بیشتر سیکلهای cpu نهایی باند شبکه در نقل و انتقالات شامل بوجود آوردن محتویات گمشده و تحریفشده فرستادن اطلاعات و ارائهکردن اطلاعات برای مردم برای جستجوکردن و تصویرساختن صرف میشوند.
در این دهه اخیر تصاویر نسل جدید مانند (light-ernitting plastics)LEP و
(organic light- emitting devices) OLED، اجزای قطعات با ارزشی ازنظر تجاری خواهند شد. این وسایل بسیار گران قیمت هستند. آنها ممکن است به دیوارها، پنجرهها، لوازم منزل و… وصل شوند. آنها ممکن است تکهتکه سطح یک اتاق، کف یک اتاق و یا حتی یک ساختمان را به صورت یکپارچه بپوشانند. پیشرفت آنها یک مشکل جدید تکنیکی جالب را معرفی خواهد کرد:
چگونه باید سیستمهای کامپیوتری برای تولید پیکسلهای بسیار زیاد طراحی کنیم؟
خوشبختانه در بیشترحالات منطقی همه تصاویر نیازی به اینکه یکمرتبه با resolution کامل یا در اندازههای فریمهای ویدئویی update شوند،ندارند. در عوض تعداد کمی از تصاویر بازخور را به نقل و انتقال user که به زمانهای سریع refresh نیاز خواهد داشت. در زمانی که اکثرتصاویر دیگر میتوانند در کمترین فرکانس و یا در پائینترین update, resolution شوند نشان میدهند در ضمن تصاویر برای استفادهکنندهای که بتواند خالی یا سفید باقی بماند مشخص نیست.
هدف طراحی یک سیستمrenering قوی و انعطافپذیر برای تولید تعداد زیادی از پیکسلها که در یک محیط پویا روی تصاویر متعدد فشرده میشوند است.
سیستم جاری ما در شکل 1 نشان داده شده که شامل 24 پروژکتور چیدهشده در یک گرید 4×6 برای شکلبخشیدن به یک تصویر بیجدار (Seamless) روی یک صفحه پروژکتوردار است.
Resolution هر پروژکتور 768×1024 است. پس در کل resolution دیوار k 3 ×k 6 است.
( M pixels 18). هر پروژکتور بوسیله یک pc بهم وصل شده به یک شبکه کار میکند. این سیستم همچنین شامل pc هایی برای tracking ورودی استفادهکننده و ترکیبکردن صداها باری 14 – Speaker و اجراکردن برنامههاست. قیمت تمام شده این سیستم در حدود k 200 $ است. در مقایسه با سیستمهای rendering سنتی ساختارها سودهای بسیاری دارد. اول ما از اجزای قطعات سختافزاری و همچنین سیستم با کمترین هزینه و بیشترین قابلیت تغییر و تکنولوژی Track ها بهتر از سیستمهای دیگر با سختافزار رایج استفاده کردیم. دوم ما از یک شبکه برای ارتباط بین پردازندهها که قابلیت انعطافپذیری زیادی دارند استفاده میکنیمبرای نمونه پردازشگرهای مختف و متفاوت هر وسایل نمایشی که میتواند به سیستم به صورت مستقل اضافه شوند. در آخر، تصاویری که از چندین زیرتصاویر متشابه ترکیب شدهاند در fromebuffer های کامپیوتری متفاوت نمایش داده میشوند. این خصوصیات یک تصویر موازی طبیعی تجزیه شده از محاسبات rendering را که توانایی ایجاد تصاویر با high – restolution را دارند تولید میکند. هدف اولیه بناکردن استراتژیهای rendering که مؤثر با عملیات پردازشی در انبارداری و خصوصیتهای نهایی باند اجزای قطعات کار میکنند است.
در این مقاله ما نتایج تحقیق در استفادهکردن از اجزای قطعات برای بناکردن یک سیستم کارآیی بالا که وسایل نمایشی چند شبکهشده را تولید میکنند بررسی میکنیم. هدف از مطالعه ما مشخصکردن عملیات پردازشی، انبارداری و نیازمندیهای ارتباطی از چندین ساختارهای سیستمی ممکن است. در مورد پردازش توزیع یافته میشود و نتیجه اصلی تحقیق همگامسازی میشود. در مورد بعدی پردازش متمرکز شدهاست و نتیجه تحقیق روی توزیعیافتگی داده تأثیر دارد.