یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود گزارش کارآموزی مقایسه مهد استاندارد

اختصاصی از یارا فایل دانلود گزارش کارآموزی مقایسه مهد استاندارد دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود گزارش کارآموزی مقایسه مهد استاندارد


دانلود گزارش کارآموزی مقایسه مهد استاندارد

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:27

فهرست مطالب :

عنوان :                                                                                                                                                   صفحه:
تقدیم به پدر و مادر عزیزم      1
تقدیم و تشکر     2
مقایسه یک مهد استاندارد     3
برنامه روزانه یک مهد کودک     3
انواع ساعت کاردر مهد کودک     8
مواد آموزشی در مراکز پیش دبستانی و دبستانی     10
بهداشت و نظافت و مسائل مربوط به ساختمان در مهد کودک     13
مهد کودکی را که در آن کار آموزی می کردید معرفی کنید     15
وظایف یک مدیر پیش دبستانی     16
برنامه هفتگی استاندارد     17
مقایسه مهد آزادی دخترانه یا مهد استاندارد     18
خلاصه آموزش ها در طی 3 ماه را بیان کنید     21
آموزش مفاهیم ریاضی ، شمردن اعداد از 1 تا 20     21
آشنایی با مفاهیم علوم تجربی     22
آموزش بهداشت     23
برداشت کلی ، نکات مثبت و منفی     24
پیشنهاد     25
انتقاد     26
نتیجه گیری     27

چکیده:
تقدیم به پدر و مادر عزیزم:
شکر و سپاس می گویم زحمات با ارزش شما را و افتخار می کنم به اینکه توانستم در مکتب مهربانیتان به درجه ای از علم و دانش فائق آیم، من ثمره ی این موهبت بزرگ را صمیمانه تقدیم شما می کنم.
 
با تشکر از:
تمام کسانی که مرا در این عرصه کمک رساندند تا افقی روشن به زندگی من باز شود و همچنین با سپاس از زحمات و راهنمایی استاد محترم خانم ثابت ایمانی و تمامی اساتید گرامی در این مقطع که مرا یاری نمودند. از خداوند منان برایشان آرزوی کامیابی در تمامی مراحل زندگی را خواستارم.

مقایسه یک مهد استاندارد
در مهد کودک برای رسیدن به هدفهای آموزشی و پرورشی و همچنین پرستاری کودکان در مراکز آموزش قبل از دبستان نیاز به برنامه می باشد که مدیران موسسان مذکور در دو حیطه دراز مدت و کوتاه مدت این کار برنامه ریزی را انجام می دهند .
الف) برنامه ریزی دراز مدت – ممکن است در مهد کودک هدفهای دراز مدت در نظر گرفت که مجموف هدفها بتواند راهنمای فعالیتهای آموزشی پرورشی باشد و مربیان در پایان برنامه دراز مدت بتوانند موفقیتهای برنامه را ارزیابی کنند و این مدت ممکن است تا پنج سال نیز برسد ولی کمتر اتفاق می افتد که کودکی در این مدت طولانی در مهد کودک توقف داشته باشد تا بتوان کل برنامه را دربازه او اجرا کرد و نتیجه را بررسی نمود بنابراین ترجیحاً برنامه های دراز مدت تا یک سال قابل قبول می باشد .
ب) برنامه ریزی کوتاه مدت : در نظام آموزشی کشور ما مدیران مدارس وظیفه دارند برنامه آموزشی را برای مدت یک هفته و تنظیم کنند و این برنامه بر اساس ساعات کار هفتگی مدارس خواهد بود که از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است . در تنظیم برنامه هفتگی که معمولاً به صورت تکراری در یک سال تحصیلی اجرا می گردد مدیران سعی دارند با همکاری مربیان و معلمان برنامه را تهیه و تنظیم کنند .
الف) برنامه روزانه یک مهد کودک
1- ورود کودکان به مهد کودک که معمولاً نیم ساعت طول می کشد اولین مرحله از کار مهد کودکها می باشد و زمان آن اغلب بستگی به ساعت کار مادران دارد که قبل ار آن کودک خود را به مهد کودک تحویل می دهند . در اغلب مهد ها ، کلیه مربیان حاضر هستند و هر مربی کودک مربوط به کلاس خود را تحویل می گیرد و در فرصت کوتاهی پیش می آید با مادر یا پدر کودک که همراه او می باشد به گفتگو می پردازد . تقریباً می توان گفت بهترین فرصتی است که بین مربی و اولیای کودکان تبادل اطلاعات صورت می گیرد و اغلب مربی چنین اطلاعاتی را کتباً به اولیاء داده و مطالب آنها را نیز ثبت می کند تا مورد توجه قرار دهد . گاهی کودکان یک مهد کودک را تنها یک با دو نفر از کمک مربیان و با نظارت مستقیم پدر یا معاون مهد کودک تحویل می گیرند و بعصی وقتها نیر کودکان وسیله سرویس رفت و آمد مهد کودک جمع آوری و یک جا وارد مهد می شوند و با راهنمایی معاون مهد کودک یا کمک مربیان و  مربیان به کلاسهای خود راهنمایی می شوند .
2- وقتی همه کودکان در مهد کودک جمع شدند ، برنامه های مربوط به مظافت و بهداشت و مراقبتهای شخصی و صرف صبحانه آغاز می گردد . اغلب در این فعالیتها ، مربیان و مسئولان مهد کودک مشترکاً فعالیت دارند و البته در برخی از موسسات آموزش قبل از دبستان از این فرصتها استفاده کرده و به کودکان آداب غذا خوردن ، رعایت بهداشت و نظایر آنها را بتدریج و ضمن فعالیتها ی عادی یاد می دهند .
در بعضی از مهد های کودک ، مربیان قبل از اغاز صبحانه ورزش و حرکات نرمشی ، گاهی توام با اهنگ را برای کودکان برنامه ریزی می کنند و کودکان حدود 15 دقیقه به فعالیتهای بدنی مشغول می گردند .
3- فعالیتهای گروهی در کلاس های درس با حضور و غیاب کودکان آغاز می شوند و سپس برنامه ای منظور شده در ساعات کار روزانه هر گروه از طرف مربی مطرح می گردند و گروهها با نظارت مربی به فعالیت می پردازند . در فواصل فرصتهای ازادی که کودکان دارند فعالیت می کنند توجه انان به کارههای جدی برنامه جلب می گردد دوباره به انان وقت می دهند که تمرین کنند و این فعالیتهای متنوع ساعات کار کودکان را تکمیل می کند .
کار دستی ، اموزش مهارتها ، علوم  ، ریاضی ، علوم اجتماعی و زبان همچنین قصه گویی ، نمایشها ی خلاق ، نقاشی ، فعالیتهای خلاق و دهها برنامه دیگر می تواند در این ساعات برنامه ریزی و اجرا گردد .  
تنظیم ساعات در کودکان با در نظر گرفتن سن و سال آنان ، تواناییهای ذهنی کودکان و عوامل دیگر از قبیل وسایل آموزشی روشهای آموزش و نظایر آن انجام می گیرد باز مهارت مربی و کمک های مدیر و معاونان موسسات آموزشی قبل از دبستان به این برنامه ریزی کمکهای شایانی می تواند انجام دهد .
بعد از یک فعالیت گروهی ، کودکان نیاز به استراحت دارند و یک غذای سبک نیز میل می کند .
ولی قبل از استراحت و صرف غذا و نوشابه لازم است کلیه وسایل مصرفی در فعالیتها ی انجام شده را جمع آور کرده و در جای خود قرار دهند دست و صورت خود را بشویند به دستشویی بروند و آن وقت فرصتی پیش می اید که ضمن صرق بیسکویت و نوشابه راجع به آنها صحبت کنند و بهداشت فردی به آنان تعلیم داده شده و کودکان با مربی و همچنین با یکدیگر صحبت نمایند . البته در اغلب موسسات قبل از دبستان در این زمان به کودکان مسئولیتهایی داده می شود مثلاً بیسکویت را بین کودکان توزیع کنند و قسمتهایی را که نخورده اند جمع نمایند ضمناً کودکان می توانند به قصه گوش کنند و طرز کار وسایل ساده را که به کار می برند یاد بگیرند .
4- بعد از استراحت تقریباً 20 الی 30 دقیقه ای نوبت می رسد به حرکات ریتمیک و اهنگ دار و سرود های خاص کودکان می رسد که دسته جمعی می خوانند همچنین در این فرصت کتابهای مصور را می خوانند یا اینکه قصه ای را از مربی می شنوند سپس به زبان خود آنرا به دیگران نقل می کنند . مدت این فعالیتها حداکثر سی دقیقه می تواند باشد .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.