یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله روش تدریس جمع اعداد

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله روش تدریس جمع اعداد دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله روش تدریس جمع اعداد


دانلود مقاله روش تدریس جمع اعداد

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:38

چکیده:

موضوع : جمع اعداد

هدف کلی : آموزش مفهوم ترکیبی اعداد 5و4

اهداف جزئی:

  • آشنا شدن با اعدادی که حاصل آنها 5 می شود.
  • آشنا شدن با اعدادی که حاصل آنها 4 می شود.
  • آشنایی با اصل خنثی بر عدد صفر در جمع.

اهداف رفتاری :

  • دانش آموزان در پایان تدریس بتوانند.
  • اعدادی را که حاصل جمع آن 5 می شود را بنویسید.
  • اعدادی را که حاصل جمع آن 4 می شود را بنویسید.
  • برای اعدادی که حاصل جمع آنها 5 می شود شکل بکشند.
  • برای اعدادی که حاصل جمع آنها 4 میشود شکل بکشند.

وسایل مورد نیاز:

تخته ، گچ ، کتاب، تصاویر کتاب، گچ رنگی، کیسه حساب(شامل حبوبات مختلف و مهره های رنگارنگ و ..) مداد رنگی – دفتر ریاضی.

روش تدریس:

مجسم – نیمه مجسم – انتزاعی

از بچه ها می خواهیم که همیشه در ساعت ریاضی کیسه حساب را همراه داشته باشند. در مرحله مجسم می توان از خود دانش آموزان کمک گرفت مثلاً 5 دانش آموز را پای تخته آورده و تعداد آنها را از دانش آموزان پرسید. سپس ترکیبات مختلف عدد 5 با تقسیم شدن دانش آموزان در دو سمت کلاس نشان داده می شود و آنگاه ترکیبات مختلف عدد 5 را که خود دانش آموزان در دو سمت کلاس نشان داده می شود و آنگاه ترکیبات مختلف عدد5 را که خود دانش آموزان توضیح می دهند و بیان می کنند پای تخته بصورت جمع می نویسیم. و در این مرحله از کیسه حساب مثلاً بوسیله حبوبات (لوبیا، نخود) نیز می توان این عمل را انجام داد. در ضمن در ترکیب دو عدد 0 . 5 جمع عدد صفر با هر عدد دیگری گفته می شود. که صفر با هر عددی که جمع شود بی اثر است و حاصل جمع خودآن عدد می شود.

در مرحله نیمه مجسم شش شکل کاملاً مثل هم برای یک مجموعه 5 تایی روی تخته کلاس کشیده و سپس چند دانش آموز پای تخته آمده و هر کدام به نوبت شکل را به دو دسته تقسیم کرده و نتیجه آن را با جمع زیر آن می نویسد.

در مرحله انتزاعی دانش آموزان تمرینات صفحه کتاب را انجام داده و چنانچه اشکالی داشتند سعی می شود که برطرف کنم. (با توضیح)

تصاویر: تصاویر این صفحه نقاشی شده است. و با مفاهیم درست هماهنگی لازم را دارد روش های تدریس= روش فعال، روش پرسش و پاسخ ، روش شهودی.

نماد – جمع+ ، مساوی=

واژه : و

نقد: در این صفحه گذاشتن دو تصویر مداد باعث سردگمی دانش آموزان می شود و وجود آن ضرورتی ندارد. اگر تصویر مداد در حال رنگ شدن دایره ها باشد بسیار بهتر است.

موضوع: جمع اعداد

هدف کلی: آموزش ترکیبی اعداد 3و 2

اهداف جزئی: آشنا شدن با اعدادی که حاصل جمع آنها 3 می شود.

آشنا شدن با اعدادی که حاصل جمع آنها 2 باشد.

هدف رفتاری : دانش آموزان در پایان تدریس بتوانند:

  • اعدای را که حاصل جمع آنها سه می شود را بنویسند.
  • اعدادی را که حاصل جمع آنها 2 می شود را بنویسند.
  • برای اعدادی که حاصل جمع آنها 3 است شکل بکشند.
  • برای اعدادی که حاصل جمع آنها 2 می شود شکل بکشند.

وسایل مورد نیاز:

تخته – گچ سفید و رنگی - کیسه حساب- دفتر – مدادرنگی – کتاب ریاضی .

روش تدریس : مجسم – نیمه مجسم – انتزاعی

تدریس این صفحه نیز مانند صفحه 69 بوسیله کیسه حساب در مرحله مجسم و کشیدن شکل برای مفهوم ترکیبی عدد 3و2 پای تخته که خود دانش آموزان انجام می دهند در مرحله نیمه مجسم، و در مرحله انتزاعی تمرینات صفحه را انجام داده که چنانچه اشکالی باشد با بیان معلم و توضیح آن مرتفع می شود.

تصاویر: تصاویر این صفحه نیز نقاشی شده است و هماهنگی لازم با هدف درس را دارد .

روش تدریس : روش فعال، روش شهودی، روش پرسش و پاسخ.

نماد: جمع + ، مساوی =

واژه : و

ریاضی پایه ی : اول صفحه ی مورد بررسی : 71

موضوع : جمع

هدف کلی : کنترل یادگیری مفهوم ترکیبی اعداد

هدف جزئی: 1- تمرین مفهوم ترکیبی اعداد 2و 3 و 4و 5

2- معرفی جدول جمع

اهداف رفتاری : دانش آموزان در ضمن و پایان تدریس بتوانند:

  • جمع های ترکیبی عدد 2 را بنویسند.
  • جمع های ترکیبی عدد 3 را بنویسند.
  • جمع های ترکیبی عدد 4 را بنویسند.
  • جمع های ترکیبی عدد 5 را بنویسند.
  • جمع هایی که در جدول نوشته را حل کنند.

وسایل مورد نیاز : گچ، تخته سیاه ، کتاب، مداد سیاه، مداد قرمز.

روش تدریس: از بچه ها می خواهیم که تمرینات کتاب را حل کنند و ضمن بررسی کتابها به رفع اشکال نیز می پردازیم تنها در پایین صفحه لازم است مرحله ی نیمه مجسم ارائه گردد. تا مفاهیم را کودکان راحتتر ارائه کنند.

تصاویر = تصاویر به شکل نقاشی و واضح می باشد.

روش تدریس = روش فعال

نماد : جمع (+)...


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.