یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق بررسی وتجزیه وتحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر

اختصاصی از یارا فایل تحقیق بررسی وتجزیه وتحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق بررسی وتجزیه وتحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر


تحقیق بررسی وتجزیه وتحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:29

عنوان : بررسی وتجزیه وتحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر و تأثیر آن بر اثربخشی منابع انسانی آن سازمان

فهرست مطالب:

چکیده
1- مقدمه
2- بیان مساله
3- مروری بر ادبیات تحقیق
الف -  عوامل محیطی :
ب- عوامل سازمانی:
 - تعریف اثر بخشی
- رویکردهای سنتی برای سنجش اثر بخشی
فرضیه های پژوهش :
-اهداف تحقیق :
5-  تجزیه و تحلیل یافته ها
آزمون آماری فرضیه اصلی  تحقیق:
1-    نتیجه گیری :
 منابع:

 

 

چکیده
   هدف از پژوهش حاضر" بررسی و تجزیه و تحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر و تاثیر آن بر اثر بخشی منابع انسانی آن سازمان" می¬باشد. نیروی انسانی از ارکان رشد، توسعه، بقا و سرمایه اجتماعی هر سازمانی به شمار می¬آید و نقشی کلیدی در پیشبرد مأموریت¬ها، هدف¬ها، سیاست¬ها، خط مشی¬ها و استراتژی¬های سازمان دارد و دستیابی به اثر بخشی را آسان می¬نماید، در همین راستا به بررسی فرایند جذب نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه (صدا و سیما) وتاثیر آن بر اثربخشی منابع انسانی آن سازمان می¬پردازیم. پژوهش حاضر از نوع پژوهش توصیفی و به روش پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان رسمی سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر در سا ل90-89 می¬باشد. تعداد کل جامعه آماری 266 نفر بوده که با روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک، حجم نمونه ا ز  طریق استفاده ا ز فرمول  کوکران محاسبه و تعداد آن برابر با   158 نفر.می باشد . روشهای جمع¬آوری اطلاعات در این پژوهش عبارتند از : مشاهده، بررسی کتابخانه¬ای و پرسشنامه. برای محاسبه پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آن در پرسشنامه اول برابربا 86 %  و در پرسشنامه دوم برابر با 94 % شده است ، که نمره مناسبی برای انجام پژوهش می باشد . تعداد 160 پرسشنامه توزیع و جمع¬آوری شده است. بررسی و تحلیل اطلاعات جمع بندی شده از پرسشنامه¬ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آماره این کای دو ( مجذور خی ) می باشد ، استفاده شده است. بررسی-های کلی در این پژوهش نشان دهنده رابطه معنادار مثبت بین عوامل موثر در فرایند جذب نیروی انسانی و اثر بخشی منابع انسانی در سازمان مورد مطالعه است. به عبارت دیگر هر سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفته و رابطه  بین شرایط احراز شغل، عوامل فرهنگ سازمانی، سیاست¬ها و خط مشی سازمانی و اثر بخشی منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفتند که نهایتا با توجه به اینکه سطح معنی داری در هرسه فرضیه کوچکتر ا ز 5 %. گردیده است ، همه آن ها تایید گردیدند .
    کلید واژه ها : فرایند جذب نیروی انسانی ، سازمان صدا و سیما ، اثر بخشی ، بوشهر


1- مقدمه
  صدا و سیما از شمار مهمترین وسایل ارتباط جمعی است . این رسانه ابزاری اجتماعی –  فرهنگی به  معنای عا لی آن است که اثر چشمگیری بر همه ابعاد زندگی انسانها دارد . این در شرایطی است که عموم مردم جامعه از هر قشر و طبقه ایی و با هر نوع فرهنگ و آداب و رسومی از این رسانه استفاده می کنند . در این راستا نیروی انسانی کارآمد ، کلید موفقیت و پیشرفت سازمان محسوب می شود.  بنابر این هر سازمان برای نیل به این هدف باید در اولین و البته  مهم ترین گام خود آنچنان برنامه جذب و گزینشی را ترتیب دهد تا از کیفیت و صلاحیت افرادی که به سازمان وارد می شوند، مطمئن باشد. با یک برنامه جذب و نیرویابی سنجیده و علمی و در نتیجه جذب بهترین‌ها است که سازمان سرمایه فکری قابل اطمینانی را برای خود کسب می کند. و در نتیجه برای دستیابی به آرمانهای خود قادر خواهد بود تا گامهای بلند تری را در دنیای تغییرات سریع و پیچیده‌، بر دارد." صاحبنظران و محققان معتقدند که اثر بخشی سازمانی و منابع انسانی در آن موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل های سازمانی است و تصور سازمانی که شامل ساخت اثر بخشی نباشد مشکل است. آنان توجه به موضوع اثر بخشی منابع انسانی سازمانی را باعث توسعه تئوری‌های سازمانی ذکر می کنند. و اثر بخشی را موضوع اصلی در فضای عملی نیز می دانند"(سیدکاظمی و سید اصفهانی، 376،ص 2). محقق در این تحقیق سعی کرده تا به بررسی و تجزیه و تحلیل فرایند جذب نیروی انسانی کارکنان صدا و سیمای مرکز بوشهر پرداخته تا تاثیر آن رابر اثر بخشی منابع انسانی آن سازمان بیان نماید.
2- بیان مساله
نیروی انسانی به عنوان رکن اساسی توسعه ، در چارچوب فعالیتهای گروهی و سازمانی خود ایفاگر نقش مهم و پر اهمیتی است .  امروزه رشد و توسعه سازمانها در گرو به کارگماری صحیح منابع انسانی است. بنابراین پایه اصلی ثروت هر کشور را منابع انسانی تشکیل می دهد که از آن به عنوان عامل اصلی فعال یاد می شود و منابع طبیعی و مادی به عنوان عوامل وابسته نامیده می شوند. سازمانها مجموعه ای از عوامل انسانی ، تکنولوژی ، فنی ، ساختاری ، فرهنگی ودیگر عناصر محیطی هستند که در راستای تحقق مجموعه هدف‌های از پیش تعیین شده و مشترک در تعاملند. در این راستا کارکنان هر سازمان مهمترین جزء سازمان محسوب می شوند که بی توجهی به خواست و تامین نیازهای مورد نظر آنها غیر قابل اجتناب است.برای اینکه عملکرد سازمان بالا باشد، مدیریت منابع انسانی باید قادر باشد تا سازمان را در قرار دادن شخص درست در شغل درست یاری رساند، اما چالشی که در اینجا بروز  می کند مساله کمبود استعدادو رقابت سازمانها برای به دست آوردن بهترین و شایسته ترین افراد است . در حال حاضر کمبود استعداد در بازار کار به رقابت شدید برای به دست آوردن بهترین با هوشترین و زرنگترین افراد منجر شده است.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.