یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق بررسی علل بزهکاری نوجوانان پسر مدرسه راهنمایی پسرانه معلم شهرستان میاندوآب + پرسشنامه

اختصاصی از یارا فایل تحقیق بررسی علل بزهکاری نوجوانان پسر مدرسه راهنمایی پسرانه معلم شهرستان میاندوآب + پرسشنامه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق بررسی علل بزهکاری نوجوانان پسر مدرسه راهنمایی پسرانه معلم شهرستان میاندوآب + پرسشنامه


تحقیق بررسی علل بزهکاری نوجوانان پسر مدرسه راهنمایی پسرانه معلم شهرستان میاندوآب + پرسشنامه

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:57

فهرست مطالب:

مقدمه :
طرح مسئله :
اهداف تحقیق:
فصل دوم
پیشینه تحقیق
نتیجه گیری :
پیشنهادات :
فصل دوم
چهار چوب نظری تحقیق
علل و عوامل بزهکاری
عوامل اجتماعی و اقتصادی بزهکاری:
روان یک بزهکار:
نوجوانان و گروه همسالان :
نقش مدرسه در پیشگیری از بزهکاری
توصیه هایی برای والدین و مربیان:
تعریف عملیاتی واژه ها
فرضیات تحقیق:
فصل چهارم
روش شناسی تحقیق
روش آماری
ابزار گردآوری اطلاعات
نوع روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری :
روش گزینش نمونه :
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل
فصل ششم
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
پیشنهاد ها:
فهرست منابع:
پرسش نامه

 

 

 

مقدمه :
نوجوانان بزهکار در ابتدای مسیری هستند که ادامه آن به جرم و جنایت منجر می شود. این افراد به اقتضای بحران بلوغ و عموماً ناآگاهانه تحت یک تربیت نادرست یا در شرایط و موقعیت های ناهنجار قرار گرفته مرتکب کج رفتاریها  یا نقص قانون می گردند به نحوی این گروه از افراد بهترین نشانه های بیماری اجتماعی هستند از طرف دیگر باید دانست که مشکل کج رویهای نوجوان نه تنها کانون خانواده را تهدید می کند بلکه بر پیکر جامعه نیز تأثیر می گذارد. همچنین بازتاب های قضایی و اجتماعی خواهد داشت و بعد این مسأله خود بر مشکلات آموزشی و تربیتی، انسانی آزموده و کارمند کشوری می افزاید.
در تعالیم اسلامی یکی از ارزشمندترین دوران زندگی انسان، دوران نوجوانی است، دورانی که همراه است با سن تکلیف یعنی این که دیگر فرد نوجوان از هر لحاظ به بلوغ کامل رسیده و ایشان در پیشگاه خداوند مسئول اعمال خود است و اگر نوجوان درست تربیت شود و اهداف تکاملی را بشناسد و راههای صحیح بکارگیری شور و نشاط و قدرت و قاطعیت را بداند و می تواند انواع موانع و مشکلات و آفات رشد و کمال را از سر راه بر دارد. از انواع زمینه های فراهم رشد و کمال بگونه ای صحیح و مطلوب استفاده کنم و هم خود و هم جامعه را به سوی سازندگی و تکامل سوق دهد و هم فردای روشن و امید وار کننده ای داشته باشد.
 
طرح مسئله :
1. عنوان تحقیق:
((بررسی علل بزهکاری نوجوانان پسر)) مدرسه راهنمایی پسرانه معلم شهرستان میاندوآب
نوجوانی دوره ای است که نوجوان  سرشار از شور و طراوت و مستی غرور و عشق و آرزو و جستجو برای یافتن خویش، و استطقلال طلبی و ... است. و از طرفی دیگر دوره سرکشی، طغیان، تردید، خواب و خیال و ماجراجویی است و به همین دلیل شناخت ویژگی های نوجوان از اهمیت خاصی برخوردار است. میزان و ماهیت چنین شناختی بستگی فراوان به احساس مسئولیت، علاقه و خواست دارد که در زمینه های جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی صورت می گیرد تا نوجوان این دوره ی پر تلاطم، طوفانی، مبهم و در عین حال لذت بخش از زندگی خویش را به سلامت پشت سر بگذارد و خود و جامعه خویش را غرق سرور و سعادت و سرفرازی کند.
اما اگر والدین و مربیان به شناخت ویژگی های نوجوانان و جوانان بی توجه باشند و با رفتارهای نسنجیده و غیر مسئولانه موجبات سر درگمی را فراهم سازند آنگاه وقوع طغیان، سرکشی و انواع بزهکاریها از سوی آنان دور از انتظار نخواهد بود.
 
اهداف تحقیق:
اهداف کلی
بزهکاری نوجوانان یک معضل اجتماعی است که اگر علل و عوامل بوجود آورنده آن به موقع شناخته نشوند به فاجعه می انجامد و نه تنها خود شخص در معرض آسیب قرار دارد بلکه جامعه ای که در آن زندگی می کند نیز از آسیب آن مصون نخواهد ماند. انسان موجودی است اجتماعی و هر رفتار انسان علاوه بر پیامدهای فردی پیامد اجتماعی نیز دارد و در رهیافت اجتماعی باید تلاش بر آن باشد که در جامعه انحرافی باید پدید نیاید تا بعداً نیاز به درمان و اصلاح باشد. چون همیشه و در همه جا این سخن عمومیت دارد که پیشگیری بهتر از درمان و مقدم بر آن است.
هزینه ای که ما برای پیشگیری در نظر می گیریم خیلی کمتر از هزینه ای است که برای درمان ناچاریم بپردازیم لذا تمام والدین و مربیان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید توجه خود را روی نکات تربیتی مبذول دارند تا هیچگاه شاهد انحراف نوجوانان خود نباشند. با شناسایی علل و زمینه های بروز انحراف در این مورد زودتر می توانیم به نتیجه برسیم و به خواسته خود یعنی شکوفایی روز افزون نسلهای جوان که آینده داران و سکان مدیریت جامعه را که خیلی زود به دست خواهند گرفت برسیم.
 
اهداف جزئی:
1.    بررسی تأثیر شرایط خانوادگی بر بزهکاری نوجوانان
2.    بررسی تأثیر محیط آموزشی و مدرسه بر بزهکاری نوجوانان
3.    بررسی تأثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی بر بزهکاری نوجوانان
4.    بررسی تأثیر وضعیت عاطفی و روانی نوجوانان بر بزهکاری نوجوانان
5.    بررسی تأثیر دین در نحوه جلوگیری از بزهکاری نوجوانان
6.    بررسی تأثیر نحوه گذراندن اوقات فراغت بر بزهکاری نوجوانان
7.    بررسی تأثیر نقش همسالان بر بزهکاری نوجوانان

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.