فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:22
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده تحقیق
فصل اول : طرح تحقیق
1-مقدمه
2-بیان مسأله و اهمیت و ضرورت تحقیق
3-اهداف تحقیق
4-سوالات تحقیق
5-تعریف واژه ها و اصطلاحات
6-ادبیات و پیشینة تحقیق
7-تفاوت مدیریت و رهبری
8-تعریف مدیریت آموزشی
9-اهداف مدیریت آموزشی
10-روش های مدیریت
11-توانائیها و ویژگی های مدیران آموزشی
12-شیوه های انتخاب مدیران آموزشی
13-رضایت شغلی مدیران و راهبردهای افزایش آن
فصل دوم – روش اجرای تحقیق
1-جامعه آماری
2-روش تحقیق
3-روش تجزیه و تحلیل یافته ها
4-ابزار و روش جمع آوری اطلاعات
فصل سوم : بحث و نتیجه گیری
ـ نتیجه گیری
ـ محدودیت های تحقیقی
پیشنهادات
فهرست منابع و پیوست ها
فهرست جداول و نمودارها
جدول و نمودا رشماره 1 بررسی نظرات مدیران در مورد برخورداری مدیران از تخصص لازم
جدول و نمودار شماره 2 بررسی نظرات مدیران در مورد نتایج بهره مندی از امکانات و تجهیزات لازم
جدول و نمودار شماره 3 بررسی نظرات مدیران در مورد شناخت جایگاه و نقش مدیران در جامعه
جدول و نمودار شماره 4 بررسی نظرات مدیران در مورد میزان دخالت مدیران در تصمیم گیری های آموزش و پرورش
چکیدة تحقیق
این تحقیق دربارة میزان رضایت شغلی مدیران مدارس شهرستان میاندوآب در سال 1384 می باشد.
هدف از این تحقیق به دست آوردن اطلاعات صحیح از نحوه مدیریت در مدارس ابتدائی شهرستان میاندوآب و میزان رضایت شغلی مدیران و توانائی و ویژگی های مدیران آموزش و ارائة راهبردهای لازم برای افزایش رضایت شغلی مدیران می باشد.
این تحقیق شامل چهار فرضیه می باشد که عبارتند از :
1. آیا مدیران مدارس ابتدائی از تخصص لازم برخوردار هستند؟
2. بهره مندی مدیران از امکانات لازم (فضا و تجهیزات و بودجه) چه تأثیری در ارائه ی خدمات مدیریت دارد؟
3. آیا جایگاه و نقش مدیران در جامعه مورد شناخت کافی می باشد؟
4. آیا مدیران مدارس ابتدائی در تصمیم گیری های مربوط به آموزش و پرورش دخالت دارند؟
اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه و کتب و منابع لازم به روش نمونه گیری تصادفی ساده جمع آوری گردیده است. که این اطلاعات از جامعة آماری مدیران مدارس ابتدائی شهر و روستا ، دخترانه و پسرانه به تعداد 50 نفر که مورد مطالعه قرار گرفته است اخذ شده است.
روش مورد استفاده در این روش تحقیق توصیفی می باشد و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از آمار توصیفی استفاده شده است.
نتایج حاصل از این تحقیق عبارتند از :
مدیران مدارس ابتدائی از تخصص لازم و سطح علمی تا حد نسبتاً خوبی برخوردار هستند و تا حد مطلوبی از شغل خود رضایت دارند. مدیران از عدم شناخت جایگاه و نقش خودشان در پیشبرد اهداف جامعه از طرف عموم ناراضی هستند و خواستار دخالت بیشتر در تصمیم گیریهای مربوط به آموزش و پرورش هستند و برای تحقق اهداف مدیریت خواستار ارایه ی امکانات و تجهیزات لازم هستند.
پیشنهاد می شود سطح علمی مدیران و تخصص آنان با برگزاری کلاس های ضمن خدمت و اعطای بورس تحصیلی ارتقا یابد و امکانات لازم و سرانة کافی در اختیار مدیران قرار گیرد و مردم از جایگاه مدیران و نقش آنان در اداره مدارس از طریق وسایل ارتباط جمعی اگاه شوند. تجارب مفید مدیران مدارس به وسیلة انتشار در نشریات مناسب در اختیار دیگران قرار گیرد مدیران در تصمیم گیری های مربوط به آموزش و پرورش شرکت کنند.