در یک بررسی از 1559 مدیر حوزه ICT درباره اهمیت استراتژیک ICT در شرکتهایشان سوال شد. در مجموع 79 درصد از این مدیران اجرایی، اهمیت راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای موفقیت شرکتشان بسیار زیاد یا زیاد ارزیابی کردند. این میزان در انگلستان 87 درصد و در آلمان 77 درصد یا کمی بیشتر از سه چهارم شرکتکنندگان را شامل میشد. این مدیران انتظار دارند که اهمیت ICT در آینده حتی بیشتر شود؛ بهطوریکه حدود 84 درصد از مدیران مورد بررسی گفتهاند که انتظار دارند ارتباط استراتژیک ICT ظرف پنج سال آینده در شرکتشان افزایش یابد.