خودتنظیمی ، پیامدهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت زندگی دارد و یکی از مفاهیم مطرح در تعلیم و تربیت معاصر است. چهارچوب اصلی نظریه یادگیری خودتنظیمی بر این اساس استوار است که افراد چگونه از نظر باورهای فراشناختی، انگیزشی و رفتاری، یادگیری خود را سازماندهی میکنند. یادگیری خودتنظیمی به معنای ظرفیت فرد برای تعدیل رفتار متناسب با شرایط و تغییرات محیط بیرونی و درونی است و شامل توانایی فرد در سازماندهی و خود¬مدیریتی رفتارهایش جهت رسیدن به اهداف گوناگون یادگیری است و از دو مولفه راهبردهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری تشکیل شده است.
فهرست :
مقدمه
تحقیقات
یادگیری دانشگاهی
مراحل برنامهریزی شخصی
استراتژی تنظیم برنامههای شخصی
دروس فردی
درس : تنظیم اهداف کوتاه و طولانی مدت
درس : پیگیری شخصی
درس : مدیریت زمان و سازماندهی
درس : روشهای مطالعه و یادگیری
درس : روشهای آزمونسازی
درس : توسعه طرح کلی خود
رابطهی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
الگوی پیشرفت مهارت برنامهریزی
تئوری vygotsky دربارۀ بازی روانی اجتماعی
موقعیت تصویرسازی
نقشها
بازی اجتماعی و روانی و زبان برنامهریزی شخصی
مقیاسهای بازی و تنظیم و برنامهریزی و شخصی
کد گذاری بازیهای اجتماعی و روانی
مقیاس Smilansky که برای ارزیابی بازی اجتماعی نمایشی به کار میرود
برنامهریزی شخصی
ابعاد یادگیری خودگردان
نظریههای خودتنظیمی
الگوهای یادگیری خودگردان
الگوی پنتریچ
یادگیری خودگردان و آموزش الکترونیکی
جمعبندی
منابع