مقدمه
هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی، مالی و اقتصادی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود.
در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.
1-2 تعریف ویژگیها و مشخصات فنی محصول
در این بخش نام و کاربرد، طبقه بندی، مشخصات فنی و بسته بندی محصول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
1-1-2 نام و کاربرد محصول
محصول مورد نظر در این طرح لفاف با پایه آلومینیوم بوده که عبارت از یک لایه فویل آلومینیوم به ضخامت 10-7 میکرون (با عملیات آنیلینگ) و یک لایه آستری از کاغذ گریس پروف با گراماژ 40 گرم بر متر مربع که توسط واکش به همدیگر چسبیده شده و قسمت فویل آلومینیوم آن لاک اندود شده می باشد. لفاف با لایه آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی (عمدتاً کره- پنیر- ماست- انواع شیرینی جات) پاکت سیگار و ... با وزن حداکثر 1 کیلوگرم به کار می رود.
2-1-2 طبقه بندی محصول
لفاف های بسته بندی چند لایه محصولات صنایع غذایی با توجه به روش تهیه و کاربرد آنها به گروههای زیر طبقه بندی می شوند.
3-1-2 مشخصات فنی محصول
شکل ظاهری
محصول مورد نظر بصورت لفاف دو لایه به ضخامت کلی 40 میکرون و عرض ماکزیمم 1200 میلیمتر به صورت رول پیچی شده بر روی لوله های مقوائی در قطرهای مختلف می باشد.