یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه ارشد رشته روانشناسی میزان بهره مندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی میزان بهره مندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه ارشد رشته روانشناسی میزان بهره مندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران


 پایان نامه ارشد رشته روانشناسی میزان بهره مندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

دانلودپایان نامه اماده

  دانلودپایان نامه ارشد رشته روانشناسی میزان بهره مندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم اجتماعی  بافرمت ورد قابل ویرایش تعداد صفحات 62 

چکیده  

امروزه مطبوعات سیاسی یکی از اجزاء تشکیل دهندۀ رسانه های جمعی از قدرت بسیاری برخوردارند که در جلب مشارکت سیاسی نقش برجسته ای را ایفاء می نمایند. با توجه به اینکه جامعۀ ما چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن دارای افکار سیاسی بوده و به طور کلی سیاست در بیشتر جوانب زندگی مردم جامعه رخنه کرده ؛ در این بین دانشجویان قشر مهمی از جامعه را تشکیل می دهند که در آینده وارد عرصه قدرت می شوند و بیشترین اطلاعات خود را از مطبوعات می گیرند در این تحقیق می خواهیم بدانیم دانشجویان تا چه حد به روزنامه ها اعتماد می کنند و تا چه حد به آن تکیه دارند؟ و با توجه به اینکه در اخبار سیاسی مطبوعات سانسورها و کنترل هایی انجام می شوند تا چه میزان قشر تحصیلکرده جامعه ما از اخبار سیاسی در یک جامعه سیاسی بهره می برند و آیا بهره مندی از اخبار سیاسی میزان بالایی دارد یا دانشجویان ترجیح می دهند به اخبار فرهنگی یا اجتماعی رو آورند؟  این تحقیق با هدف اصلی رابطه بین رشتۀ تحصیلی دانشجویان و میزان بهره مندی آنان از اخبار سیاسی مطبوعات به منظور شناخت بیشتر گرایش دانشجویان به مطبوعات سیاسی و توصیف وضعیت دانشجویان از نظر میزان بهره گیری آنان یعنی مقدار ساعاتی که در روز به مطالعه روزنامه می پردازند صورت پذیرفته است و با توجه به اینکه جامعۀ ما جامعه ای با افکار سیاسی است به نظر می رسد گرایش قشر تحصیلکرده به این اخبار بیشتر باشد بنابراین بررسی اخبار سیاسی در بین اخبار مطبوعات مد نظر است.  آنچه در این تحقیق اهمیت دارد این است که اخبار سیاسی برای چاپ در روزنامه ها در اولویت هستند ولی به نظر می رسد اقشار تحصیلکرده را کمتر در بر بگیرد و جز افرادی که خط فکری سیاسی دارند اکثر خریداران روزنامه ها نه به خاطر خواندن مطالب روزنامه هاست که آنها را خریداری می کنند لذا تصمیم گرفتم در این مورد به تحقیق بپردازم تا به صحت و سقم دریافت ذهنی خود پی ببرم.  با توجه به بررسی های انجام شده 57% از دانشجویان کمتر از 30 دقیقه از وقت خود را برای مطالعه روزنامه اختصاص می دهند و درصد کمی از آنان بیشتر از دو ساعت روزنامه مطالعه می کنند . با توجه به محاسبات به عمل آمده بین رشته تحصیلی و میزان بهره مندی دانشجویان از اخبار سیاسی مطبوعات تفاوت معناداری وجود ندارد و با توجه به فرضیاتی که داشتم بین متغیرهای جنس- پایگاه اقتصادی – اجتماعی – تنوع و تازگی و میزان بهره مندی دانشجویان از اخبار سیاسی مطبوعات تفاوت معناداری وجود ندارد. با توجه به سیاسی بودن فضای جامعه و تحقیقاتی که به عمل آمده قشر تحصیلکرده آن چنان که باید از اخبار سیاسی مطبوعات بهره ای نمی برند. پس تا زمانی که سازماندهی سیاسی در کشورمان به صورت مدرن پیش نرود مطبوعات چندان آزادی نخواهیم داشت.

مقدمه

نظم دوره ای و کم فاصله ، سرعت چاپ و انتشار ، توجه خاص به وقایع جاری روزانه، نفوذ عمیق در گروههای ناهمگون اجتماعی و کثرت و تنوع مطالب از مهمترین خصوصیات مطبوعات است. روزنامه های معاصر با استفاده از پیشرفتهای فنی جدید هر روز مدت بسیار کوتاهی تهیه و در چندین میلیون نسخه تکثیر می گردد و در چند ساعت پس از وقوع رویدادها در سرزمین های وسیع در اختیار خوانندگان گذاشته می شود . بدین صورت روزنامه ها می توانند جریان وقایع جاری روز را در ظرف مدت کوتاهی در سراسر جهان پخش کنند و در میان مردم شادی و امید و یا اندوه و یأس پدید آورند . روزنامه بر اساس نیازهای فوری خوانندگان تهیه می شود و در هر روز در ساعات معین هزاران و حتی میلیونها نفر در انتظار دریافت آن می باشند به همین جهت روزنامه می تواند به عنوان یک وسیلۀ نیرومند ارتباط جمعی اندوه فراوانی را زیر پوشش اخبار قرار دهند همچنین در انتخاب مطالب مورد مطالعه ایجاب می کند که روزنامه ها و مجله های با کیفیت خوب در اختیار خوانندگان گذاشته شود زیرا افرادی که روزنامه می خواهند توقع دارند از وقت مطالعۀ خود به بهترین وجه بهره برداری کنند و در صورتیکه مطبوعات از لحاظ کیفی خواستهای خوانندگان را تأمین ننماید و برای آنان امکان انتخاب مطالب مورد علاقه را نیز فراهم نسازند با بی اعتنایی روبرو  می شوند و از پیشرفت باز می مانند بنابراین مطبوعات که سبب فراوانی تعداد صفحات از لحاظ کمیّت مطالب بر سایر وسایل ارتباطی برتری دارند باید از پر کردن صفحات خود با مطالب خسته کننده پرهیز کنند . مطبوعات مخصوصاً باید کوشش کنند خبرهایی را که هر روز پیش از انتشار آنها از رادیو تلویزیون پخش می شوند به همان صورت منتشر سازند بلکه به تعقیب و تکمیل آنها بپردازد. روزنامه ها می توانند با انتشار روزنامه ها و بررسی ها و مقاله ها و تفسیرهای مختلف، کیفیت محتوای خود را بالا ببرند و کنجکاوی خبری خوانندگان را که با شنیدن خبرهای کوتاه رادیویی و تصویرهای تلویزیونی تحریک شده اند ارضاء کنند .

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول : کلیات تحقیق
پیشگفتار     2
بیان مسئله     4
سوالات تحقیق
اهداف تحقیق   6
فرضیات       7
تعریف نظری وعملیاتی    9
اهمیت وضرورت تحقیق   10
پیشینه تحقیق     11
فصل دوم : ادبیات نظری تحقیق
مقدمه     15
بخش اول : مطبوعات
1-    تاریخ مطبوعات ایران     16
2-    طرز انتشار     20
3-    نخستین مطبوعات ایران    21
4-    پیدایش تفکرات سیاسی ونقش مطبوعات وشکل گیری آنها    21
فهرست مطالب
عنوان                                             صفحه
5-    ضعف وقدرت  مطبوعات در برخورد با سیاست     23
6-    وسایل خبری وسیاست     25
7-    ارتباطات ورسانه های همگانی     27
بخش دوم : خبر     29
1-    اخبار سخت    31
2-    اخبار ویژه     33
3-    گزارش تحقیق   33
4-    وسعت خبر    34
5-    تداوم خبر     35
6-    تنوع خبر     35
7-    ضمیمه خبر   36
8-    اعتبار وتاثیر گذاری آن     39
بخش سوم : اعتبارمنابع خبر      40
1-    اعتبار منبع خبر از نگاه روانشناسی    40
2-    قدرت منبع خبر     41
3-    تاثیر جنسیت در اعتبار منبع خبر     42
4-    گزینش گر خبر     42
5-    همگنی منبع خبر وگیرنده   43
فهرست مطالب
عنوان  صفحه
بخش چهارم : عوامل تاثیرگذار بر مطالعه
1-    عامل جنسیت      44
2-    عامل سن        45
3-    سطح سواد وتحصیلات  46
4-    انگیزه ها وعلائم     47
بخش پنجم : نظریه های مرتبط     47
1-    نظریه استفاده و خشنودی    47
1-1-رویکرد استفاده وخشنودی     51
2-1- خشنودی های مطلوب  ومکتسب     52
3-1- نیازها وانگیزه ها        54
2- نظریه چشم داشت ارزش     56
خشنودی     57
3-الگوی استفاده وتاثیر     57
1-3- الگوی مصرف پیامهای وسایل ارتباط جمعی( استفاده وتاثیر )    59
2-3- پیامدها واثرات آن     61
4-نظریه دست بندی های اجتماعی   62


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.