یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق آماده درس اندیشه اسلامی 2 (رابطه عقل و دین )

اختصاصی از یارا فایل تحقیق آماده درس اندیشه اسلامی 2 (رابطه عقل و دین ) دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق آماده درس اندیشه اسلامی 2 (رابطه عقل و دین )


موضوع :

تحقیق آماده درس اندیشه اسلامی 2 
رابطه عقل و دین

فایل word قابل ویرایش

مقدمه

یکی از مهم‏ترین مسایل اعتقادی عصر ما مسأله نسبت "تدین" با "تعقل" و ارتباط میان آن دو است. پیشینه این مسأله به قدمت پیدایش ادیان الهی برمی‏گردد، ولی امروزه به جهت بسط و گسترش زیاد علوم و معارف بشری، به صورت جدی‏تر و جدیدتر مطرح است و عمدتا در قالب رابطه علم و دین مورد بحث قرار می‏گیرد.
یکی از عوامل اصلی عدم رویکرد پاره‏ای از نسل جوان به دین این است که کسانی دین را امری غیر معقول و غیر منطقی و غیر علمی قلمداد کرده‏اند. این گروه را اعتقاد بر آن است که اصولاً در دین نباید به دنبال یک نظام منطقی و عقلانی بود. یعنی دین برنمی‏تابد که به محک تفکر منطقی زده شود و از این آزمایش سربلند بیرون آید. می‏گویند چگونه می‏توان تفکر و استدلال کرد و به لوازم آنها ملتزم شد و در عین حال متدین و متعبد ماند؟
پیش فرض این طایفه این است که علوم و معارف بشری، یعنی آنچه که از غیر طریق الهی حاصل آمده و تراوش فکر بشر است با علوم و معارف الهی ـ که فرآورده وحی اند ـ تعارض داشته و غیر قابل جمع است! یکی از ترفندهای مخوف تهاجم فرهنگی این است که دین را از صحنه دانش، فرهنگ و سیاست و... بیرون کنند و در همین راستا است که دشمن سعی وافر دارد چهره‏ای عبوس و غیر منطقی و غیر علمی از دین ترسیم نماید تا نسل جوان دوستدار جمال و خواهان دانش و کمال، خود به خود از دین فاصله بگیرد، چه با حذف دین از جامعه، هر اقدام دیگری ممکن و آسان است.

 

و ...

 

 

تعداد صفحات : 20 صفحه

نوع فایل : word (قابل ویرایش )


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.