موضوع :
باتریهای نوین ، لیتیم – یون و لیتیم پلیمر
عنوان درس :
کاربرد تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو
(فایل WPRD قابل ویرایش و به همراه پاور پوینت این فایل PPT )
فهرست مطالب
- دلایل پیشرفت در صنعت باتری
- سلول الکتروشیمیایی (Cells )
- پارامترهای مکانیکی باتری
- سلول لیتیم - یون (lithium ion )
- خواص فیزیکی فلز لیتیم
- سلول لیتیم – یون ثانویه
- الکترولیتها (نمک لیتیم + حلال آلی )
-الکترودهای منفی
- الکترودهای مثبت
- مثبت های ولتاژ بالا
- باتری لیتیم پلیمر (LPB)
- ویژگیهای شارژو دشارژ
- منابع
خواص فیزیکی فلز لیتیم
لیتیم از دسته فلزات قلیایی می باشد. این فلز چکش خوار و نرم است . از سایر فلزات قلیایی سخت تر ولی از سرب نرمتر است . تحت فشار ملایم میل به چسبیدن به مواد مختلف را دارد. در هوای مرطوب ، سطح درخشان تازه بریده شده آن ، به واسطه واکنش با اکسیژن و نیتروژن سریعا"از سفید مایل به خاکستری به خاکستری تیره یا سیاه تبدیل می شود . اما اگر رطوبت در سطح نسبتا" پایینی (2% > ، در دمای 200C ) نگه داشته شود ، طی ساعتها ، تیرگی ظاهری در آن مشهود نمی گردد . برای مونتاژ باتری های لیتم، نیاز به استفاده از اتاقکهای خشک خواهد بود . نقل و انتقال لیتم در مقایسه با سایر فلزات قلیایی نسبتا" ایمن است ، برای مثال خود به خود مشتعل نمی شودمگر اینکه به شکل بسیار ریز و در تماس با آب باشد.
تعداد صفحات وورد : 14 تعداد اسلاید : 22