یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پایان نامه رشته مهندسی مکانیک سیستم توربین گازی

اختصاصی از یارا فایل دانلود پایان نامه رشته مهندسی مکانیک سیستم توربین گازی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه رشته مهندسی مکانیک سیستم توربین گازی


دانلود پایان نامه رشته مهندسی مکانیک  سیستم توربین گازی

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته مهندسی مکانیک  سیستم توربین گازی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 130


اجزاء اصلی سیستم روغنکاری:


1-¬ مخزن روغن
2-¬ پمپ اصلی روغن
3-¬ پمپ کمکی روغن
4-¬ پمپ اضطراری روغن
5-¬ کولرهای روغن
6-¬ فیلترهای دوقلوی 5U
7-¬ ریلف ولو VRI و ولوتنیظیم کنندة VPRS2
8-¬ انشعابات مختلف مربوط به سیستم¬هایی که از LUB OIL تغذیه می‌شوند.
9-¬ سیستم¬های حفاظت دما و فشار
10-¬ سیستم ونت بخارات روغن


مخزن روغن:


این تانک در کف کوپه ACCESSORY قرار گرفته و دارای ظرفیت      3300 گالن یا 12492 لیتر می¬باشد ساکشن پمپهای اصلی و AUX و EMERJENCY در این تانک قرار دارد سطح روغن در آن توسط یک سطح سنج مورد سنجش قرار می¬گیرد که معیار سنجش برای آن قسمت خالی تانک    می¬باشد نه قسمت دارای روغن، به این صورت که دارای 4 سطح 10",12",16",17" می¬باشد با توجه به توضیحات داده شده هنگامیه سطح سنج عدد 10" را اعلام می¬کند یعنی فقط 10" از سطح روغن تا سقف تانک جای خالی وجود دارد پس تانک دارای بیشترین سطح روغن از میان 4 سطح گفته شده       می¬باشد و هنگامی که سطح سنج عدد 17" را اعلام می¬کند یعنی تانک دارای کمترین سطح روغن می¬باشد در ضمن برای 10" آرم HIGH LEVEL و برای 17" نیز آرم LOW LEVEL در نظر گرفته شده است و اعداد 12",16" نیز بترتیب بیانگر FILL, EMPTY می¬باشند.
این سطح سنج با مشخصه   در نقشه مشخص شده است.


برای تامین دمای مطلوب روغن نیز از 2 THERMO SWITCH   استفاده شده است این THERMO SWITCH با هیتر                 -1.2 23QT بعلت جلوگیری از افزایش ویسکوزیته روغن اینترلاک دارد به این صورت که با رسیدن دما به 15 درجه سانتی گراد هیتر 26QL-1روشن شده و هنگامی که دما به 21 درجه سانتی گراد  هیتر (26QN-1) خاموش می¬شود نکته¬ای دیگری که در این رابطه می¬توان به آن اشاره کرد اینرلاک سوئیچ¬های گفته شده علاوه بر هیتر با پمپ AXU است که به محض روشن شدن هیتر بعلت جلوگیری از سوختن روغن و بالا رفتن دما بصورت نقطه¬ای در اطراف هیتر مربوطه روشن می¬گردد تا با ایجاد حرکت روغن در تانک از این پدیده جلوگیری کند.


پمپ اصلی روغنکاری:


این پمپ از نوع POSITIVE DISPLACEMENT (جابجایی مثبت)    می¬باشد که با استفاده از نیروی جعبه دنده  ACCESSORY می¬چرخد در فشار کاری CM2/7KG کار می¬کند و می‌تواند فلوی MIN/2725 LIT تولید کند.


پمپ کمکی روغنکاری:


این پمپ در زمان START UP , SHUT DOWN که پمپ اصلی قادر به تامین فشار لازم نیست و یا بطور کلی می¬توان گفت با CLOSE شدن
 63QA-1 (PRESSURE SWITH–[4.83 BAR] ) وارد مدار می¬گردد و همزمان آلارمی نیز به اتاق فرمان در رابطه با پایین بودن فشار LUB OIL ارسال می¬کند)
در دورهای زیر 95% دور نامی توربین یعنی تا دور 2800 RPM در هنگام START UP, SHUT DOWN که پمپ اصلی قادر به تامین فشار لازم LUB OIL نمی¬باشد و یا بطور کلی می¬توان گفت با  افت فشار و بسته شدن PRESSURE SWITH 63QL-1 این پمپ وارد می¬گردد در ضمن این پمپ از نوع سانتر یفوژ و غوطه¬ور در سیال می¬باشد و انرژی آن بطور مستقل از یک موتور AC تامین می¬شود.
با نگاهی به فلو و فشار این پمپ (3218LPM, 8KG/CM2) در می¬یابیم برعکس نام این پمپ، که به پمپ کمکی معروف است پارامترهای فشار و فلوی آن بیشتر از پمپ اصلی می¬باشد که این امر به دلیل تامین فشار تجهیزات اضافی است که در زمان راه¬اندازی واحد در مدار روغن قرار دارند که می¬توان در این زمینه به سیستم JAKINGها اشاره کرد.


پمپ اضطراری روغن:


این پمپ همان‌طور که از نامش پیداست در فشارهای بسیار پایین و شرایط اضطراری که به علت شرایط خاصی مثل  قطع شدن برق AC و یا بعنوان مثال در شرایط BLACK OUT که هیچ گونه برق AC در واحد نداریم بوسیله برق DC با بسته شدن PRESSURE SWITH 63QL-1 وارد مدار می¬شود SET این پمپ پایین¬تر از 63QL-1 می¬باشد و  تا رسیدن توربین به دور صفر در مدار باقی می¬ماند.
36QL-1LOW LUB OIL PRESS–EMRGENCY PUMP START
DECREASING:6.00+1.00PSIG OR 0.414 + 0.69 BARG
(INCREASING: 20.0+ 2.0 PSIG OR 1.38 +0.14 BARG)


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.