دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه رشته مهندسی مکانیک سیستم توربین گازی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 130
اجزاء اصلی سیستم روغنکاری:
1-¬ مخزن روغن
2-¬ پمپ اصلی روغن
3-¬ پمپ کمکی روغن
4-¬ پمپ اضطراری روغن
5-¬ کولرهای روغن
6-¬ فیلترهای دوقلوی 5U
7-¬ ریلف ولو VRI و ولوتنیظیم کنندة VPRS2
8-¬ انشعابات مختلف مربوط به سیستم¬هایی که از LUB OIL تغذیه میشوند.
9-¬ سیستم¬های حفاظت دما و فشار
10-¬ سیستم ونت بخارات روغن
مخزن روغن:
این تانک در کف کوپه ACCESSORY قرار گرفته و دارای ظرفیت 3300 گالن یا 12492 لیتر می¬باشد ساکشن پمپهای اصلی و AUX و EMERJENCY در این تانک قرار دارد سطح روغن در آن توسط یک سطح سنج مورد سنجش قرار می¬گیرد که معیار سنجش برای آن قسمت خالی تانک می¬باشد نه قسمت دارای روغن، به این صورت که دارای 4 سطح 10",12",16",17" می¬باشد با توجه به توضیحات داده شده هنگامیه سطح سنج عدد 10" را اعلام می¬کند یعنی فقط 10" از سطح روغن تا سقف تانک جای خالی وجود دارد پس تانک دارای بیشترین سطح روغن از میان 4 سطح گفته شده می¬باشد و هنگامی که سطح سنج عدد 17" را اعلام می¬کند یعنی تانک دارای کمترین سطح روغن می¬باشد در ضمن برای 10" آرم HIGH LEVEL و برای 17" نیز آرم LOW LEVEL در نظر گرفته شده است و اعداد 12",16" نیز بترتیب بیانگر FILL, EMPTY می¬باشند.
این سطح سنج با مشخصه در نقشه مشخص شده است.
برای تامین دمای مطلوب روغن نیز از 2 THERMO SWITCH استفاده شده است این THERMO SWITCH با هیتر -1.2 23QT بعلت جلوگیری از افزایش ویسکوزیته روغن اینترلاک دارد به این صورت که با رسیدن دما به 15 درجه سانتی گراد هیتر 26QL-1روشن شده و هنگامی که دما به 21 درجه سانتی گراد هیتر (26QN-1) خاموش می¬شود نکته¬ای دیگری که در این رابطه می¬توان به آن اشاره کرد اینرلاک سوئیچ¬های گفته شده علاوه بر هیتر با پمپ AXU است که به محض روشن شدن هیتر بعلت جلوگیری از سوختن روغن و بالا رفتن دما بصورت نقطه¬ای در اطراف هیتر مربوطه روشن می¬گردد تا با ایجاد حرکت روغن در تانک از این پدیده جلوگیری کند.
پمپ اصلی روغنکاری:
این پمپ از نوع POSITIVE DISPLACEMENT (جابجایی مثبت) می¬باشد که با استفاده از نیروی جعبه دنده ACCESSORY می¬چرخد در فشار کاری CM2/7KG کار می¬کند و میتواند فلوی MIN/2725 LIT تولید کند.
پمپ کمکی روغنکاری:
این پمپ در زمان START UP , SHUT DOWN که پمپ اصلی قادر به تامین فشار لازم نیست و یا بطور کلی می¬توان گفت با CLOSE شدن
63QA-1 (PRESSURE SWITH–[4.83 BAR] ) وارد مدار می¬گردد و همزمان آلارمی نیز به اتاق فرمان در رابطه با پایین بودن فشار LUB OIL ارسال می¬کند)
در دورهای زیر 95% دور نامی توربین یعنی تا دور 2800 RPM در هنگام START UP, SHUT DOWN که پمپ اصلی قادر به تامین فشار لازم LUB OIL نمی¬باشد و یا بطور کلی می¬توان گفت با افت فشار و بسته شدن PRESSURE SWITH 63QL-1 این پمپ وارد می¬گردد در ضمن این پمپ از نوع سانتر یفوژ و غوطه¬ور در سیال می¬باشد و انرژی آن بطور مستقل از یک موتور AC تامین می¬شود.
با نگاهی به فلو و فشار این پمپ (3218LPM, 8KG/CM2) در می¬یابیم برعکس نام این پمپ، که به پمپ کمکی معروف است پارامترهای فشار و فلوی آن بیشتر از پمپ اصلی می¬باشد که این امر به دلیل تامین فشار تجهیزات اضافی است که در زمان راه¬اندازی واحد در مدار روغن قرار دارند که می¬توان در این زمینه به سیستم JAKINGها اشاره کرد.
پمپ اضطراری روغن:
این پمپ همانطور که از نامش پیداست در فشارهای بسیار پایین و شرایط اضطراری که به علت شرایط خاصی مثل قطع شدن برق AC و یا بعنوان مثال در شرایط BLACK OUT که هیچ گونه برق AC در واحد نداریم بوسیله برق DC با بسته شدن PRESSURE SWITH 63QL-1 وارد مدار می¬شود SET این پمپ پایین¬تر از 63QL-1 می¬باشد و تا رسیدن توربین به دور صفر در مدار باقی می¬ماند.
36QL-1LOW LUB OIL PRESS–EMRGENCY PUMP START
DECREASING:6.00+1.00PSIG OR 0.414 + 0.69 BARG
(INCREASING: 20.0+ 2.0 PSIG OR 1.38 +0.14 BARG)