یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پایان نامه مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی 7 تا 11 ساله در شهر تهران

اختصاصی از یارا فایل دانلود پایان نامه مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی 7 تا 11 ساله در شهر تهران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی 7 تا 11 ساله در شهر تهران


دانلود پایان نامه مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی 7 تا 11 ساله در شهر تهران

     چکیده

پژوهش حاضر به منظور مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی 7 تا 11 ساله در شهر تهران در سال تحصیلی 84-83 انجام گرفته است . از جمله مسائلی که می توان در مورد این گروه مورد تحقیق قرار داد بررسی رشد شناختی است . بدین منظور نحوه عملکرد در آزمون های بندر و آدمک گودایناف بین دو گروه کودکان (7 و 11 سال ) عقب مانده و عادی مورد بررسی قرار می گیرد . جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دختر و پسر عادی ( از متولدین سال 1372 الی 1376 ) که در آموزشگاه های ویژه کودکان عقب مانده ذهنی شهر تهران تحصیل می کنند . گروه نمونه شامل 100 دانش آموز عادی (50 نفر دختر و 50 نفر پسر ) در 5 گروه سنی 7 تا 11سال ( به ازای هر گروه سنی 10 نفر ) بود . روش نمونه گیری در این تحقیق به طور تصادفی می باشد و ابزاری که مورد استفاده قرار گرفته آزمون دیداری – حرکتی بندر ، آزمون نابسته به فرهنگ ، به عنوان ابزار غربال کردن برای بررسی آسیب مغزی ، فرم 1938 (شامل 9 تصویر ) . و آزمون نقاشی آدمک گودایناف، نابسته به فرهنگ ، به عنوان ابزاری جهت تشخیص رشد شناختی ، فرم نمره گذاری 1926 ( بر اساس نمره گذاری گوایناف ) می باشد . در این پژوهش مشاهده گردید که کودکان عقب مانده عملکردی به مراتب پائین تر و ضعیف تر از کودکان عادی ، در دو آزمون بندر و گوداینافدارند بجز نحوه بهتر عملکرد دختران عادی از پسران عادی در آزمون گودایناف در سایر آزمون ها و همچنین نحوه عملکرد آن ها در آزمون بندر و گودایناف جنسیت نقی ندارد . معمولا با افزایش سن عملکرد در دو آزمون بندر و گودایناف بهبود می یابد و این موضوع در مورد کودکان عادی مشهودتر است . بجز گروه دختران عقب مانده ذهنی در سایر گروه ها رابطه معنی داری بین نحوه عملکرد در آزمون بندر و گودایناف وجود دارد .

چکیده1
فصل اول
مقدمه2
بیان مساله 4
اهمیت و ضرورت تحقیق6
متغیر های تحقیق 7
اهداف تحقیق 10
فصل دوم
مقدمه11
تاریخچه 12
نامگذاری ، تعریف و طبقه بندی کودکان عقب مانده ذهنی 14
مراحل در رشد شناختی از دیدگاه پیاژه15
تعاریف متداول عقب ماندگی 17
عوامل روانشناختی در عقب ماندگی ذهنی 18
اصول کلی رشد و تحول روانشناختی 19
جباریت اجتماعی فرهنگی 19
رویکردی پویا در رشد و تحول روانشناختی20
نظریه های فرهنگی – بافتی 22
نظریه تکاملی روانی – اجتماعی اریک اریکسون23
نظریه آرنولد گزل24
نظریه جی  استانلی هال25
نظریات پیاژه26
دوره های عمومی رشد از دیدگاه پیاژه27
ارزیابی نظریات پیاژه30
علل عقب ماندگی ذهنی 32
تاریخچه پزشکی 33
طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی 34
گروه بندی روانشناسان 34
گروه بندی روانپزشکان37
گروه بندی عقب ماندگان ذهنی از نظر آموزشی و تربیتی و درمانی38
طبقه بندی در DSM-III-R40
طبقه بندی در DSM-IV40
تعریف رشد 41
دیدگاه هایی درباره هوش 42
پیشگیری از بروز عقب ماندگی 44
فصل سوم
طرح تحقیق 45
جامعه آماری 45
گروه نمونه 45
روش نمونه گیری 45
ابزار تحقیق 46
روش اجرا48
روش نمره گذاری 49
روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها 53
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آماری 53
تجزیه و تحلیل داده ها (آزمون گودایناف ) 53
اطلاعات توصیفی (آزمون گودایناف ) 55
جدول اطلاعات توصیفی (آزمون گودایناف ) 66
تجزیه و تحلیل داده ها(آزمون بندر ) 72
اطلاعات توصیفی (آزمون بندر ) 74
جدول اطلاعات توصیفی (آزمون بندر ) 84
بررسی رابطه بین آزمون گودایناف و بندر 89
تفسیر کلی 96
فصل پنجم
خلاصه تحقیق  97
 یافته های تحقیق 99
سخن آخر 100
منابع102


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.