فهرست
عنوان |
صفحه |
فصل اول: مبانی نظری طرح |
|
اهمیت سفر (سفر از دیدگاه دینی و بزرگان ) |
1 |
انواع سفر |
2 |
سفر اجباری، سفر اختیاری و نیمه اختیاری |
2 |
مسافر |
2 |
محلی برای شروع سفر |
3 |
سفر در گذشته |
4 |
تعریف کاروانسرا |
5 |
ویژگی های کاروانسراهای ایران |
6 |
نمونه هایی از کاروانسراهای ایران |
7 |
سفر در امروز |
9 |
تعریف پایانه |
9 |
انواع پایانه |
10 |
پایانه بار بری |
12 |
پایانه مسافر بری |
13 |
ارتباط پایانه با عوامل بیرونی |
13 |
ترافیک و ارتباط آن با پایانه |
16 |
فرم عملکرد |
16 |
عناصر عملکردی |
17 |
ظرفیت و اندازه پایانه ها |
18 |
تعاونیها و مسافرین |
20 |
مدیریت مرکزی ترمینال |
20 |
خدمات رفاهی |
21 |
تأسیسات و خدمات جانبی |
21 |
انتظامات |
21 |
مشکلات و مسائل |
22 |
اصول برنامه ریزی پایانه مسافربری |
22 |
وظایف پایانه |
24 |
ارائه خدمات ضروری به مسافرین (خروجی و ورودی) |
25 |
1)سیستم عملکرد پایانه |
25 |
1-1) روش طراحی پایانه |
25 |
سیستم های کلاسیک ترمینال |
26 |
1-سیستم خطی |
26 |
2.سیستم انگشتی |
27 |
3. ترمینال های تفکیک شده |
28 |
4. ترمینال های ماهواره ای |
29 |
نتیجه گیری از طرح های کلاسیک |
30 |
ترکیب عملکردهای اصلی |
30 |
1-بخش مسافر گیری |
31 |
2- بخش تخلیه مسافر |
31 |
1- ترکیب خطی |
32 |
2- ترکیب شاخه ای |
33 |
3 - ترکیب مدور |
33 |
4- نوع ترکیبی |
33 |
عوامل موثر در سیستم عملکرد پایانه |
39 |
1-مسافر |
39 |
2-بار |
40 |
3-اتوبوس |
40 |
ارتباط عناصر متحرک و انواع حرکت |
41 |
خدمات |
44 |
اداره و کنترل |
45 |
نمونه های خارجی |
46 |
مرکز اتوبوس رانی شهر نیویورک (عملکرد مجموعه) |
52 |
پایانه اتوبوس بین شهری نیویورک |
53 |
دروازه خوش نمای نروی nevis gilded gateeway |
54 |
توضیح عملکردهای فضاها |
55 |
نمونه های داخلی |
57 |
الف) موقعیت |
57 |
ب)امکانات و نحوه دسترسی و ارتباطات داخلی |
57 |
ترمینال تبریز |
67 |
ترمینال کاوه اصفهان |
74 |
مشخصات ویژه ترمینال مسافربری کاوه |
77 |
تصاویری از ترمینال کاوه اصفهان |
80 |
فصل دوم: شناخت بستر پروژه |
|
موقعیت خوزستان |
82 |
موقعیت شهرستان |
83 |
ساختار کالبدی شهر اهواز |
84 |
گسترش شهر اهواز |
84 |
شبکه کاربری دسترسی به اراضی(( بافت شناسی)) |
85 |
ویژگیهای معماری بومی |
88 |
مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهر اهواز |
88 |
مطالعات جغرافیایی |
91 |
زمینشناسی |
91 |
مطالعات جمعیتی |
92 |
مطالعات آماری |
95 |
میزان مسافر |
99 |
تعداد تعاونی ها |
99 |
ساعت کار روزانه پایانه |
102 |
درصد مسافر روزانه در ساعات مختلف روز |
103 |
افق طراحی این پروژه |
103 |
تصاویری از پایانه فعلی شهرستان اهواز |
105 |
مطالعات اقلیمی |
106 |
تابش آفتاب |
106 |
دما |
108 |
رطوبت نسبی |
109 |
باد |
110 |
بادهای غالب |
111 |
بارندگی |
111 |
بارشهای جوی |
111 |
درجـه حـرارت |
112 |
روزهای یخبندان |
113 |
شبکههای حمل و نقل در کشور |
114 |
فصل سوم: تحلیل سایت مورد نظر برای طراحی |
|
مکان مناسب برای احداث ترمینال |
115 |
زمینههای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی طرح پایانهها |
117 |
ارتباط پایانه با خارج شهر |
119 |
موقعیت کلی سایت در شهر اهواز |
119 |
همجواریهای سایت و بررسی علل اقلیمی |
120 |
همجواریهای سایت |
122 |
بررسی سایت به لحاظ دید ،آلودگی و غیره |
124 |
اصول شکل گیری طرح ارائه شده |
126 |
توجهات اقلیمی |
126 |
فصل چهارم: استانداردها و سرانه فضاها |
|
جاده ها و ابعاد و استانداردهای وسیله های عبوری |
128 |
محدوده دسترس آزاد راهها |
128 |
بزرگراههای شریانی |
128 |
جاده های اختصاصی |
128 |
جمع کننده ها (کلکتورها) |
131 |
چیدمان اتوبوس ها نسبت به راه عبوری |
133 |
سکوی موازی |
133 |
سکو با زاویه قائمه |
134 |
سکوی دندانه ای شعاعی |
134 |
بررسی حرکت اتوبوس نسبت به سکوهای تخلیه یا مسافرگیری |
136 |
ابعاد خودروی طرح |
141 |
هندسه اتوبوس |
141 |
شیبهای جاده |
143 |
انواع پایانه ها |
145 |
سکوی موازی |
145 |
سکو با زاویه قائمه |
146 |
سکوی دندانه ای شعاعی |
146 |
بررسی حرکت اتوبوس نسبت به سکوهای تخلیه یا مسافرگیری |
148 |
فضاهای مورد نیاز ترمینال |
148 |
در تعیین ابعاد سالن فروش بلیط نیاز به تهیه اطلاعات زیر می باشد |
148 |
باجه های اطلاعات و فروش بلیط |
149 |
فضاهای انتظار |
149 |
مدیریت و کارکنان |
150 |
بخش های تجاری |
150 |
راه های دسترسی |
150 |
ورودی |
151 |
فضای عبور و مرور خارجی |
152 |
فضای عبور و مرور داخلی |
153 |
امکان دستیابی به خدمات برای افراد ناتوان |
154 |
اقامتگاه رانندگان |
155 |
علائم اطلاع رسانی |
155 |
تأمین حفاظت و ایمنی عمومی |
156 |
تسهیلات برای مسافران |
157 |
تسهیلات پارکینگ |
158 |
تسهیلات لازم برای ترافیک خیابانی |
158 |
فضا یابی |
161 |
ترکیب عرضی یک واحدی |
162 |
ترکیب طولی یک واحدی |
162 |
ترکیب شماره 1 |
163 |
ترکیب شماره 2 |
164 |
ترکیب عرضی دو واحدی |
164 |
مشخصات |
165 |
ترکیب طولی دو |
165 |
بخش اداری |
166 |
عملکرد های اصلی پایانه |
167 |
سالن عزیمت مسافر (مسافر گیری) |
167 |
سالن رسید مسافر (تخلیه مسافر) |
168 |
باشگاه رانندگان |
169 |
گروه اول |
169 |
گروه دوم |
169 |
گروه سوم |
171 |
تعیین ظرفیت پایانه |
173 |
کنترل و مقایسه |
173 |
پایانه های تهران و جابجایی 5/41 میلیون مسافر |
173 |
محاسبات زیربنا |
174 |
مجموعه خروجی |
174 |
تعداد سکوهای مسافر گیری |
174 |
سالن مسافر گیری (بخش عزیمت مسافر) |
174 |
مجموعه ورودی |
175 |
سالن تخلیه مسافر ( بخش رسید مسافر ) |
175 |
خدمات اتوبوس |
176 |
فصل پنجم : معرفی سیستم سازه و تأسیسات |
|
سازه |
181 |
کابل ها |
182 |
سقف کابلی |
183 |
خرپاها |
185 |
رفتار غشائی |
186 |
انحنا های اصلی و تنشهای اصلی غشایی |
186 |
چادرها و بالن ها |
186 |
طرح تأسیسات ساختمان ترمینال |
188 |
سیستمهای تهویه |
188 |
تهویة مطبوع ساختمان |
189 |
مزایای تهویه مطبوع |
189 |
انتخاب سیستم تأسیسات مناسب |
190 |
فصل ششم: سیر تکوین ایده |
|
علت تحقیق و طراحی |
192 |
روش تحقیق و طراحی |
192 |
توضیح طرح |
195 |
منابع و منأخذ |
205 |