پودمان فنون فروشندگی
فهرست:
مقدمه
فصل اول : تاریخچه و نقش بیمه در اقتصاد
تاریخچه بیمه در ایران
بررسی نقش بیمه در اقتصاد ایران
تاریخچه شرکت سرویس بیمه شهر
عمده فروشی و خرده فروشی
انواع بیمه نامه
فصل دوم استانداردها
بیمه و مدیریت منابع انسانی
سیستمهای مدیریت ایمنی و بهداشت
فصل سوم : بازاریابی
بازارهای هدف
نحوه اجرای CRM در سازمان
تاریخچه CRM
تعریف CRM
اهداف CRM
مراحل اجرای CRM
مزایای استفاده از سیستم CRM
انواع فناوری CRM
تعریف بازار با دید بازاریابی کاربردی
نوع تبلیغات کالا یا خدمات
فصل چهارم: فنون فروش و چیدمان فروشگاه
جایگاه شبکه فروش در توسعه صنعت بیمه
بیمهنامهها و دولت الکترونیک. (جهان صنعت)
چالشهای اساسی شبکه فروش بیمه
نحوه ایمن سازی فروشگاه یا نمایشگاه
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع
مقدمه
بیمه به شکل حرفه ای و امروزی آن برای اولین بار در سال ۱۲۶۹ هجری شمسی در کشورما مطرح شد .
اما آغاز فعالیت جدی آن در ایران را می توان سال ۱۳۱۰ هجری شمسی دانست زیرا در این سال قانون و نظام نامه راجع به ثبت شرکتها در ایران به تصویب رسید و متعاقب آن بسیاری از شرکتهای بیمه خارجی اقدام به تأسیس شعبه یا نمایندگی در ایران کردند.
تجربه دنیا بیانگر آن است که بخش بیمه، به مثابه جزیی از صنعت مالی، باید رابطه متقابل صحیحی با کل بازار سرمایه برقرار کند. این رابطه از دو مجرا برقرار میشود; از یک طرف، توسعه کسبوکار بیمه به بازار سرمایه کارآمدی نیازمند است و از طرف دیگر رشد بازار سرمایه در گرو نقش فعال وجوه بیمهای است.
روند همگرایی دو بازار سنتی در نظام مالی، یعنی بازار بیمه و بازار سرمایه، در جهان کاملاَ ملموس است. بنابراین، شتاببخشیدن به اصلاحات و توسعهء این دو بخش و ارتقای رابطهء متقابل بین آنها، پیشنیاز تحول صحیح نظام مالی ایران است.
بخش بیمهای ایران به بازار سرمایه سخت نیازمند است، چراکه بیمه در ایران مراحل جنینی را میگذراند و از نظر تعداد و مقیاس شرکتهای بیمه، سهم درآمد بیمه از کل تولید ناخالص ملی، تنوع و کیفیت محصولات بیمهای و حجم عملیات و حقبیمهها در سطحی نازل است.
تعداد صفحات: 115