پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بیمه با عنوان
بررسی تاثیر عوامل مشارکت بیمه شدگان بر ارتقاء کیفیت خدمات دریافتی ازسازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
کیفیت خدمات از جمله مسائلی است که در دهههای اخیر توجه محققین و سازمانهای ارائه دهنده خدمات را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگیهای منحصربه فرد خدمات این است که، به همراه تولید، مصرف میشوند. این مطلب بیانگر این است که اغلب مشتریان خدمات در زمان تحویل خدمت حضور دارند و حتی گاهی به طور فعال در تولید خدمتی که خود دریافت میکنند، درگیر هستند.
تحقیق حاضر به بررسی تاثیرعوامل مشارکت بیمه شدگان بر ارتقاء کیفیت خدمات دریافتی از سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی می پردازد. مدل مفهومی تحقیق بر اساس مدل مشارکت ارباب رجوع پله و دیگران(2008) و مدل ارزیابی کیفیت خدمات (سروکوال)می باشد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. جامعه آماری شامل کلیه بیمه شدگان اصلی 26 شعبه فعال سازمان تامین اجتماعی در 20 شهر استان خراسان رضوی میباشد که با نمونهگیری به روش خوشه ای دو مرحله ای پرسشنامه بین 384 نفر نمونه آماری مورد بررسی توزیع و جمع آوری گردید. همچنین از روش آماری رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS دادههای استخراج شده مورد تجزیه و تحلیل و فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت.
نتایج یافتههای تحقیق حاکی از تاثیر معنادار انواع مشارکتهای بیمه شدگان برارتقاء کیفیت خدمات میباشد. شدت میزان تاثیر این عوامل بر ارتقا کیفیت خدمات دریافتی در سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی (از بیشترین تا کمترین درصد تاثیر) بدین ترتیب می باشد : مشارکت های احساسی ، ذهنی، فیزیکی، زمانی، رفتاری، رابطه ای.