این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 56 صفحه می باشد.
فهرست مندرجات:
الف ـ یاد و نام خداوند
ب ـ صفحه عنوان
ج ـ تقدیر و تشکر و قدردانی
د ـ تقدیر و تشکر
ه ـ و ـ چکیده فارسی
فصل اول: دلایل انتخاب موضوع........................ 1
بیان مساله......................... 4-2
بررسی پیشینه پژوهش................ 20-5
معرفی شاخص نیاز به درمانهای ارتودنسی........... 29-20
اهداف .............................. 30
فصل دوم: متغیرها............................... 32-31
مواد و روشها ...................... 35-33
مسائل اخلاقی و انسانی طرح ....... 37
فصل سوم: یافته ها........................... 43-38
فصل چهارم: بحث................................. 46-44
نتیجهگیری......................... 47
پیشنهادات ........................ 48
مشکلات ............................ 48
منابع......................................... 51-49
چکیده
بررسی نیاز به درمانهای ارتودنسی در دانشآموزان 16-14 ساله منطقه 19 آموزش و پرورش تهران در سال 1382. نیاز به درمانهای ارتودنسی الگوی شناخته شدهای ندارد و دندانپزشکان نظرهای متفاوتی درباره نیاز به درمان ابراز میکنند. آگاهی از میزان نیاز به درمانهای ارتودنسی برای برنامه ریزیهای کلان بهداشتی و بیمه دندانپزشکی اهمیت ویژهای دارد. در این پژوهش، نیاز به درمانهای ارتودنسی در دانشآموزان 16-14 ساله منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران تعیین شد.مواد و روشها: در این پژوهش 460 دانشآموز 16-14 ساله دبیرستانی از منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران معاینه شدند و نیاز به درمانهای ارتودنسی به کمک جزء سلامت دندانی(DHC) شاخص نیاز به درمانهای ارتودنسی(IOTN) بررسی شد. نمونهها از شش دبیرستان دولتی دخترانه و پسرانه به طور تصادفی وبه نسبت جمعیت انتخاب شدند و معاینات به کمک آیسلانگ و خطکش DHC زیر نور آفتاب و روی صندلی معمولی انجام شد و یافتهها برای بررسی میزان نیاز در هر گروه و مقایسه بین گروههای مختلف تجزیه و تحلیل گردید.یافتهها: از میان دانشآموزان معاینه شده 6/17 درصد در رتبه 4و5، 9/25 درصد در رتبه 3 و 5/59 درصد در رتبه 1و2 سلامت دندانی قرار میگیرند. رابطه معنیداری میان نیاز به درمانهای ارتودنسی با جنس و سن مشاهده نشد. (P>0.05) بیشترین عوامل ایجاد کننده نیاز به درمان جابهجایی نقطه تماس، اورجت، اپن بایت و کراس بایت بود.
مقاله بررسی نیاز به درمان های ارتودنسی در دانش آموزان