یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله SMTP چیست

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله SMTP چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله SMTP چیست


دانلود مقاله SMTP  چیست

SMTP  مخفف  SIMPLE MAIL TRANSFER PROTOCOL  است که پروتکل ساده و در عین حال مهم و اساسی برای انتقال ایمیل است . این اصطلاح از آن رو به کار میرود که نسبت به سایر پروتکل های ایمیل قبلی بسیار ساده عمل میکند . SMTP  فقط به نام کاربری و دامنه نیاز دارد تا مستقیم پیغام را به سمت گیرنده مسیریابی کند  SMTP  یک پروتکل ارسال است و برای دریافت مناسب نیست به همین دلیل برای دریافت مناسب نیست به همین دلیل برای دریافت ایمیل به جای  SMTP  از پروتکل های دریافت ایمیل مثل IMAP  و  POP3  استفاده میشود .

آیا میدانید  HAND SHARING   چیست ؟

  به این اصطلاح " دست دادن " نیز میگویند . وقتی شما ایمیلی ارسال میکنید ارتباط شما با سرور ایمیل و ارتباط  دو سرورر ایمیل فرستنده و گیرنده از سوی پروتکل SMTP  صورت میگیرند . SMTP  برای ارتباط دو سرور از ارتباط  TCP  استفاده میکند به همین دلیل دو سرور هنگام استفاده از  SMTP  ابتدا خود را به یکدیگر معرفی میکند . این کار HAND SHARING  نام دارد بعد اقدام به ارسال و دریافت ایمیل میکند .

پست الکترونیکی ، همانند تمام سرویسهای اینترنت از سیستم سرویس دهنده / سرویس گیرنده (Client/Server) استفاده می کند. سرویس گیرنده می تواند هر برنامه مدیریت میل مثل Outlook یا Eudora باشد. همچنین اگر از سرویسهای میل رایگان استفاده می کنید ، سرویس گیرنده در صفحه ی وب ظاهر می شود. سرویس دهنده پست الکترونیکی مرکب از دو سرویس دهنده متفاوت است که روی یک ماشین سرور قرار دارند. یکی از آنها سرور SMTP نامیده می شود که اول کلمات (Simple Mail Transfer Protocol) پروتکل انتقال پست ساده است و وظیفه ی اداره کردن خروج میل را دارد . دیگری سرور POP3 نامیده می شود که اول کلمات (Post Office Protocol) پروتکل اداره پست نگارش 3 است و وظیفه ی اداره کردن ورود میل را دارد.

شامل 20 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله SMTP چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.