لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه110
فهرست مطالب
- مدیریت آموزشی و برآورد نیازهای اجتماعی
- مدیریت آموزشی وبر آورد نیازهای اقتصادی
- مهارت در روابط انسانی
ویژگیهای مدیر آموزشی
- مهارت در برقر اری روابط گروهی
4- مهارت وارزشیابی
5- مهارت در انتخاب همکاران
5-2 شناسایی جایگاه مدیریت آموزشی در آموزشگاههای فنی وحرفه ای
6-2 آشنایی با اصول مدیریت آموزشی وکاربرد آن
مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن
درارتباط با مفهوم کلی مدیریت آموزشی می توان به برخی تعاریف اشاره شده در منابع علمی اشاره نمود ، براین اساس مدیریت آموزشی عبارتست از :
- فرایندی که کلیه فعالیتهای افراد همکار درسازمانهای آموزشی و پرورشی را در راستای نیل به اهداف تعلیم وتربیت متناسب وهماهنگ نموده وبا برخورداری مناسب از امکانات فیزیکی ومنابع انسانی بستر تحقق موارد مطروحه را ایجاد نماید .
- یاری وکمک رسانی به روند اجرایی آموزش ونظارت بر آن ( رهبری آموزشی ) .
- ایجاد زمینه وفراهم ساختن تجهیزات وامکانات جهت بروز استعدادهای دانش آموزان ( کار آموزان ) تحکیم بخشیدن به روابط انسانی گروهی واتخاذ روش و تعیین خط مشی اصولی در کلیه امور ، برای بارور ساختن اهداف تربیتی .
آنچه مسلم است ، قابلیتهای شغلی وارتقاء مهارت مورد نیاز آن ، بستگی قابل توجهی به کیفیت محصول آموزشی دارد واصولا مدیریت آموزشی به ویژه آموزش فنی وحرفه ای ،حائز اهمیت ویژه ای می باشد . بنابراین ، هر چند
تحقیق در مورد مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن