یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست 104 ص - ورد

اختصاصی از یارا فایل تحقیق آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست 104 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست 104 ص - ورد


تحقیق آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست 104 ص - ورد

آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست؟

CD-ROM‌ها هر روز و هر روز سریعتر می‌شوند اما سریعترین آنها ممکن است از دستگاههای قبلی کندتر باشد و یک دستگاه اسماً کند هم ممکن است از دستگاههای به ظاهر سریع سریعتر عمل کند. چگونه؟ چه کسی بررسی کرده است که یک دستگاه سی دی رام (CD-ROM) دقیقاً به همان سرعتی عمل می‌کند که روی بسته‌بندی آن نوشته شده است؟ آیا واقعاً لازم است دستگاه سی دی رام خود را با یک نوع جدیدتر عوض کنید؟ شما به عنوان یک خریدار حق دارید در قبال پولی که می‌دهید دستگاه بهتری به دست بیاورید. از سوی دیگر، آیا بهتر نیست یک دستگاه DVD تهیه کنید که می‌گویند تا چند سال دیگر سی دی رام را کنار خواهد زد؟

برای داشتن پاسخ صحیح این سؤالات باید قدری اطلاعات از طرز کار و دانش فنی دستگاههای سی‌دی رام داشته باشید.

CD-ROM مخفف انگلیسی کلمات دیسک فشرده – حافظه فقط خواندنی[1] است و دستگاه سی دی رام دیسکهایی را می‌خواند که فقط از روی آنها می‌توان خواند و روی آنها نمی‌توان نوشت. یک سی دی رام تقریباً به اندازه 700 دیسکت فلاپی اطلاعات را در خود جای می‌دهد در نتیجه وسیلة بسیار مناسبی برای نرم‌افزارهای بازی، دائره العمارفها، کتاب راهنمای تلفن و برنامه‌های چند رسانه‌ای است.


[1] - Cpmpact Disc, Read-Only Memory


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست 104 ص - ورد

دانلود مقاله علم تکنولوژی مواد

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله علم تکنولوژی مواد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله علم تکنولوژی مواد


دانلود مقاله علم تکنولوژی مواد

فصل اول

طبقه بندی مواد کار

1- طبقه بندی مواد کار

1-1- تعریف تکنولوژی مواد: 

علمی که دربارة استخراج، تصفیه، آلیاژ کردن، شکل دادن، خصوصیات فیزیکی، مکانیکی، تکنولوژیکی، شیمیایی و عملیات حرارتی  بحث می‌کند، تکنولوژی مواد گفته می‌شود. این علم ساختمان داخلی مواد از نظر شبکه‌بندی، ترکیب و سایر خصوصیات آنها را بررسی می کند.

2-1- طبقه‌بندی عناصر

تعریف عنصر:

موادی که در اثر تجزیه قابل تبدیل به مواد ساده‌تر نباشند، عنصر نامیده می‌شود. بیشترین عنصر در طبیعت، اکسیژن میباشد.  حجم هوا را اکسیژن خالص اشتغال نموده و نصف  جرم پوستة‌ زمین از  ترکیبات اکسیژن دار تشکیل شده است. (بیشترین فلز آلومینیم می‌باشد 1/8% بعد از آن آهن 5%)


3-1- عناصر مهم و ترکیبات آنها

1-3-1- خواص اکسیژن (o) :

گازی است بی بو، بی رنگ و بی مزه، ترکیب آن با عناصر دیگر را اکسیداسیون گویند. برای ایجاد حرارت زیاد، اکسیژن را با گازهایی مانند گاز طبیعی، هیدروژن، استیلن محترق می‌کنند تا درجه حرارتی معادل 2000 تا 3200 درجه سانتی گراد بدست آید.

مراحل تولید اکسیژن:

  • تراکم هوا تا فشار 200 بار 2- سرد کردن هوای متراکم تا دمای c ْ175- 3- کاهش فشار به 3 /4 بار و مایع شدن هوا 4- کاهش دما تا cْ200-5- حرارت دادن و تبخیر هوای مایع در Cْ183- و تولید اکسیژن خالص 6- پر کردن کپسول با فشار 150 بار

اکسیداسیون

 

ترکیب اکسیژن با عناصر دیگر

سرعت زیاد و شعله = احتراق (سوختن تند)‌مانند جوشکاری با گاز اکسی استیلن

بدون شعله و حرارت= سوختن کند (زنگ زدن فلزات)

احیاء:

جدا کردن تمام یا قسمتی از اکسیژن در یک ترکیب اکسیژن دار- با بکار بردن حرارت

2-3-1- هیدروژن (H) :

سبکترین عنصر- بدون رنگ، بو و مزه. قابل انتقال برای جوشکاری به همراه اکسیژن کاربرد : تولید مواد مصنوعی ، پلاستیک، جامد کردن روغن نباتی.

تولید: با الکترولیز آب، اکسیژن و هیدروژن را تولید می‌کنند و به صورت مایع به بازار می‌ دهند.

3-3-1- کربن (C)

عنصر اصلی مواد سوختنی مانند چوب، زغال و نفت می‌باشد.

کربن خالص:

کریستال خالص کربن- الماس- سخت‌ترین عنصر- ساخت ابزار و گرد آن برای ساختن سنگ سنباده

مطبق: فلس ماهی – گرافیت- نرم و سیاه رنگ و مقاوم در مقابل حرارت و هادی برق و حرارت

کاربرد: تولید بوته ذوب فلزات، الکترود کوره‌ها، کم کننده اصطکاک

بی شکل (آمرف): دوده کاربرد: لاستیک‌سازی، مرکب و چاپ

 

وجود کربن در فولاد باعث افزایش استحکام و سختی می‌شود و قابلیت زنگ زدن کم می‌شود و احیای اکسیدهای فلزی

ترکیب کربن و اکسیژن

دی اکسید کربن ( )ک از سوختن کامل کربن و ترکیبات کربن‌دار و همچنین از تجزیه سنگهای آهکی و تخمیر مواد سلولزی حاصل از بقایای گیاهان بدست می‌آید. از هوا سنگین‌تر است و سمی نیست ولی تنفس را غیر ممکن می‌کند و در آتش نشانی و نوشابه‌های گازدار استفاده می‌شود.

منوکسید کربن (co): از سوختن ناقص کربن و ترکیبات آن به وجود می‌آید. بی رنگ ، بی بو و بسیار سمی است احیاء کننده ،قابل انتقال به رنگ آبی و به دی اکسید کربن تبدیل می‌شود.

 

ترکیب کربن با فلز: کاربید

کاربید آهن  

کاربید ولفرام

کاربید کلسیم  

کاربید سیلیسم (sic سختی آن نزدیک به سختی الماس است و برای سنگ سنباده استفاده می‌شود.

ترکیب کربن با هیدروژن= هیدروکربن: کلیه مواد سوختنی جامد، مایع یا گاز، روغن‌ها، گریس‌ها، استیلن، نفت خام- متان، بوتان پروپان، بنزین و بنزن

4-3-1- سیلیسم (Si) :

غیر فلز و به صورت خالص در طبیعت  یافت نمی شود. در آلیاژ فولاد و چدن کاربرد دارد.

ممهترین ترکیب=  دی اکسید سیلیسم= سیلیس، که اگر به صورت کریستال متبلور شده باشد= کوارتز در ریخته گری از ماسه‌های سیلیس دار استفاده می‌شود.

5-3-4- گوگرد (S):

زرد، جامد، شکننده، خالص، در کنار آتش نشانها یا چشمه‌های آب معدنی

گوگرد+ اکسیژن  ¬ شعله‌ای به رنگ آبی= دی ا کسید گوگرد  بوی زننده دارد برای ضد عفونی و تهیة‌اسید سولفوریک ترکیب گوگرد با فلزات (بدون اکسیژن) سولفید نامیده می‌شود، سولفید آهن  یا سولفید سرب (pbs)

از پودر گوگرد برای ولکانیزه کردن لاستیکها استفاده می‌شود، باعث افزایش مقاومت در مقابل حرارت، عوامل جوی و مواد شیمیایی می‌شود.

4-1- خواص فیزیکی مواد:

خواص فیزیکی باعث تغییر در ساختمان شیمیایی اجسام نمی‌شود قابلیت هدایت حرارت، الکتریسیته، جرم مخصوص و نقطه ذوب

1-4-1- قابلیت هدایت حرارت:

قدرت هدایت حرارت واحد طول جسم بر واحد سطح مقطع آن گفته می‌شود. فلزات هادی هستند، به ترتیب نقره، مس، آلومینیم.

2-4-1- قابلیت هدایت الکتریسیته:

قدرت هدایت الکتریسیته واحد طول جسم بر واحد سطح مقطع آن گفته می‌شود. نقره، مس ، آلومینیم


3-4-1- جرم مخصوص:

جرم واحد حجم از هر جسم را جرم مخصوص آن جسم گویند. به نوع ماده و اندازه تراکم ذرات ماده بستگی دارد.

4-4-1- نقطه ذوب:

درجه حرارتی که یک ماده در شرایط متعارفی از جامد به مایع تبدیل می‌شود، نقطه ذوب گفته می‌شود، نقطه ذوب مواد خالص مشخص است.

5-1 خواص مکانیکی مواد:

مقاومت فلزات در مقابل تأثیرات عوامل مکانیکی استحکام، سختی، الاستیسیته.

1-5-1- استحکام: مقاومت در مقابل نیروی خارجی. به مقدار، نحوة تأثیر نیرو و نیروی جاذبة بین مولکولی بستگی دارد.

2-5-1- سختی: مقاومت در مقابل نفوذ جسم خارجی

3-5-1- الاستیسته: برگشت پذیری مواد پس از تغییر شکل ناشی از اعمال نیروی خارجی گفته می‌شود.

6-1- خواص تکنولوژی مواد :

1-6-1- چکش خواری: قابلیت تغییر شکل مواد در اثر نیروی فشاری و ضربه. چدن قابلیت چکش خواری ندارد.

2-6-1- ریخته‌گیری: شکل پذیری اجسام در حالت مذاب برای اجسام جدار نازک ، باید ماده دارای قابلیت ریخته‌گری خوبی باشد. چدن، آلیاژ آلومینیم، آلیاژ مس، مواد مصنوعی به راحتی ریخته‌گری می‌شود.

3-6-1- جوشکاری: موادی که بوسیله حرارت یا حرارت توأم با فشار بتوان آنها را به صورت مذاب به یکدیگر وصل نموده فولادها، مواد مصنوعی و فلزات غیر آهنی.

4-6-1- قابلیت براده‌برداری:  اگر با سرعت زیاد و نیروی کم براده برداری شود و سطح آن پس از براده‌برداری صاف باشد قابلیت براده برداری خوبی دارد.

7-1- خواص شیمیایی مواد:

مقاومت در مقابل خوردگی- قابلیت احتراق – مقاومت در مقابل اکسید شدن، سمی بودن

مقاومت یک فلز در مقابل عوامل خارجی مانند زنگ زدن و خوردگی بوسیله اسیدها را می‌توان بوسیله آلیاژ کردن افزایش داد.

طبقه‌بندی مواد

فلزات

فلزات آهنی

فولادها

ساختمانی

ابزار سازی

فلزات غیر آهنی

مواد ریختگی- چدن و فولاد ریختگی

فلزات سنگین، سرب و مس

فلزات سبک، آلومینیوم و منیزیم

غیر فلزات

مواد طبیعی

آسبست، چوب، چرم

مواد مصنوعی

مواد مصنوعی پلاستیک‌ها و ملامین‌ها

 


فصل دوم

  • فلزات آهنی

1-2- آهن، فولاد، چدن

1-1-2- آهن (Fe)

حدود 5 درصد از قشر جامد زمین را تشکیل می دهد و بعد از آلومینیم می‌باشد.

آهن بیشتر به صورت اکسید در طبیعت می‌باشد ولی به صورت کربنات، سیلیکات و سولفید آهن نیز وجود دارد.

آهن خالص نرم است پس با غیرفلزات (کربن- گوگود- فسفر- سیلیسم) و با فلزات  (کرم- نیکل- وانادیم و مولیبدن) به صورت آلیاژ استفاده می‌شود که فولاد و چدن نامیده می‌شود. 2-1-2- فولاد و چدن

اگر مقدار کربن از 06/2 درصد کمتر باشد فولاد گفته می‌شود و فولاد آلیاژی تا 2/2 درصد کربن دارد.

اگر مقدار کربن در آهن بین 06/2 تا 67/6 درصد باشد چدن گفته شود.

اگر کربن زیاد شود نقطه ذوب کمتر و قابلیت ریخته گری کم و قابلیت آبکاری و چکش خواری بهتر می‌شود.

تهیه آهن خام

روش احیای غیرمستقیم

روش احیای مستقیم

 

2-2- تهیه آهن خام به روش احیای غیرمستقیم:

1- تهیه سنگ آهن

2- آماده کردن سنگ آهن

3- احیاء و تصفیه به کمک کک و کلوخه و آهک

 1- مهمترین سنگ های معدنی آهن:

1- سنگ آهنی مغناطیسی (ماگنتیت)  که 60 تا 70 درصد آهن دارد.

2- سنگ آهن قرمز (هماتیت)  که 40 تا 60 درصد آهن دارد.

3- سنگ آهن قهوه‌ای( لیمونیت)  که 30 تا 50 درصد آهن دارد.

4- سنگ آهن کربنات آهن (سیدریت)  که 30 تا 40 درصد آهن دارد.

2- آماده کردن سنگ آهن: 1- غربال کردن 2- خرد کردن 3- تغلیظ و پر عیار کردن

 

دلایل

خاکه ها و پودر سنگ‌های مصرفی، مسیر گازهای گرم کوره را مسدود می‌کنند.

قطعات بزرگ دیرتر ذوب شده و عمل تصفیه را به تأخیر می‌اندازند

مواد اضافی موجود در سنگ آهن، باعث کاهش مرغوبیت آهن خام می‌شوند.

قطعات بزرگ هنگام پر کردن کوره باعث خرابی جدار داخل آن می‌شوند.

2-2-2- سوخت کوره بلند

سوخت کوره بلند کک میباشد. و دمای مورد نیاز جهت احتراق Cْ 1200-800 است.

برای کمک به جریان ذوب و جدا کردن ناخالص از آهک استفاده می‌شود.

گاز مصرفی جهت احتراق گاز کوره + هوا می‌باشد ولی برای ذوب و تصفیه از کک استفاده می‌شود.

کوره بلند 4 واحد گرمکن دارد:

  • منطقه خشک: قسمت بالا- دمای cْ300 و رطوبت
  • منطقه احیاء گاز منوکسید کربن
  • منطقه کربنیزه شدن دما cْ1000 و مواد به سمت پائین حرکت می کند.
  • منطقه ذوب 1200-1400

3-2- محصولات کوره بلند:

سنگ آهک                        آهن خام

سنگ آهن                        سرباره  

کک و کلوخه       کوره بلند            

هوای گرم                       گاز کوره بلند

محصول اصلی کوره بلند= آهن خام

1-3-2- آهن خام سفید به علت وجود منگنز، آهن با کربن به صورت کاربید آهن  تولید می‌شود و باعث می‌شود که رنگ مقطع آن سفید بماند.

2-3-2- آهن خام خاکستری: به علت وجود سیلیسیم باعث می‌شود که کربن از کاربید آهن  جدا شده و به صورت گرافیت مطبق ظاهر شود و برای تهیه چدن استفاده می‌شود.

 شش آهن خام خاکستری «ماسل» نام دارد.

...

 

 

 

 

78 ص فایل Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله علم تکنولوژی مواد

دانلود پروژه ربات وساخت آن

اختصاصی از یارا فایل دانلود پروژه ربات وساخت آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه ربات وساخت آن


دانلود پروژه ربات وساخت آن

 ساختمان عمومی یک روبات :

یک روبات متشکل از 5 عضو تقریبا ثابت در ارتباط با هم است که به قرار زیر اند :سیستمهای مفصل بندی -1

AMS

 که متشکل ازعضوهایی مانند بازوها ،اتصالات وعوامل انتهایی بوده انتهایی بوده که دریک مجموعه به هم وابسته ومرتبط با هم جمع شده اند که بطور اختصاربه انها

می گویند.

2- تحریک کننده ها

AMS

 

که توان لازم را تحت یک سری شرایط کنترل شده وبسیار دقیق برای

فراهم می آورد .این توان می تواند الکترونیکی ،نیوماتیکی ویا هیدرولیکی باشد.

3- ابزارها یا سیستمهای انتقال

AMS

 

که تحریک های ایجاد شده توسط تحریک کننده ها را به

منتقل کرده وبدین وسیله تحریک کننده ها باعث ایجاد تحریک هایی درمــــفاصل مختلف می گردند.این سیستمها ی انتقال نیرو می توانند اجزایی همانند تسمه، نواریاچرخ دنده وغیره باشد.

4- سنسورها 

یکی از مهم ترین بخش های سیستم یک روبات متحر ک،سنسورهای آن می باشد.

سنسورهاوسایلی می باشندکه روبات به کمک انها ازمحیط خارج اطلاعات کســب می کند وهمچنین کسب اطلاع از موقعیت مفاصل وهدفهای موجود درمحـــیط یک روبات که می توانند متشکل از ابزارهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

سنسورها ی روباتیک بسیارمتنوع بوده وبرای کاربردهای مختلفی طراحی شده اند .

به عنوان مثال درسنسورهای فاصله ،فاصله یک جسم تا روبات اندازه گیــــری می شود درحالی که درسنسورهای نزدیکی ، فقط نزدیکــی یک شئ تا روبات تشخیص داده می شود .کاربردهای یسنسورها ی فاصله درمـــواردی مانند مسیر یابی وناوبری روبات می باشد .که این سنسور درانها نقش بسارحیاتی دارد.زیرا اطلاعات کافی از محیط وجایگاه

موانع وفاصله آنها تا روبات را در اختــــیار قرار می دهند. در حالیکه سنسورهای نزدیکی بیشتر برای جلوگیری از برخورد روبات با موانع بکار می روند.

5- مغز یا کامپوتر روبات

این واحد اطلاعات دریافت شده توسط سنسورها وحساسه های روبات را مورد پردازش وتجزیه وتحلیل قرار می دهدد. در بعضی از روباتـــها که دارای ساخـــتمانی ساده تر می باشند ،این قسمت روبات تنها دارای یک برنامه ثابت می باشد.

ولی در روباتها یی که دارای ساختمانی پیشرفته ترمی باشند این قسمت متشکلاز یک کامپوتر یا یــــک میکروپروسسور دیجیـــتالی است که بطــــور کامل قابل برنامه ریزی می باشند.

 محیط روبات

محیط روبوت ،محدوده اطـــراف یک روبات می باشد که در آن قرار گرفته است وعمل می نماید.

برای روبات هایی که در محل ثابتی قرار می گیرند ، محیــــط فضایی محسوب می گردد که توسط تمامی حالات ممکن وعامل های انتهایی قابل دسترسی باشد.

درمحیط خود ی روبات نیز  ممکن است روبات به موانعی برخورد کند که باید از آنها پرهیز کند ویا با اهدافی روبه رو می گردد که از لحاظ عملیاتی که روی آنها انــــجام می دهد دارای اهمیت می باشند.

بنابراین شناخت وتبادل اطلاعات بین یک روبات ومحیط اطرافش بســـیار ضروری به نظر می رسد.

به عنوان مثال فرض کنید یک روبات باید لیوانی را از وسط یک میز بردارد او باید ابتدامیز را با محدوده آن تشخیص داده وسپس عمل محوله را انجام دهد.در غیر این صورت باید ازمیز عبور کند وبا میز برخورد خواهد کرد.

 آینده، انسان و روبات

آیا یک روبات می تواندخواسته ای داشته باشد؟ افراد خویشتن ،معتقدندکه چنین چیزی دراصل محال نیست. آیا غیر از این است که انسانها هم دستگاهها یی هستند متشکل از مولکولهای ارکانیک که تصور می رود تمام حرکاتشان قابل بازسازی با کامپیوتر های قوی باشد.

عملکردما درخلق روباتهای زنده وهوشمند چگونه بوده است؟ ما از همه لحاظ پیشرفت کرده ایم ،هم درکل وهم درجزئیات . پژوهــــــشگران برای رسیدن به درک بهتر ازفرایند  زندگی در سطح مولکول ، درحال تجزیه ساده ترین باکتری زنده یعنی میوپلازما هستند وتوانسته اند کرموزومها ی جنسی آن را در کمتر از یک چهارم مگابایـــت ذخیره کنند در عین حال ،برنامه های کامپیوتری که تکثیر ومتحول می شوند به نحوی عــمل می کنند که ما معمولا از موجودات زنده ساده انتظار داریم.

مانندفعل وانفعال با محیط های پیچیده و زاده و ولد .اشکال زنده مصــنوعی که در داخل کامپیوتر "زندگی" می کنند به قدری متحول شده اند که می توانند شــــکارهای خود را تعقیب کنند ،جانوران درنده را گمراه سازند ،برای بدست آوردن منابع کمیاب با یکدیگر به رقابت بپردازند.

از سوی دیگر، علاقه به روباتهایی که مانند انسان راه مــیروند وصحبت می کنند ،چهره انسان ها را دارند ومی توانند واکنشهای اجتماعی بسیارساده راتقلید کنند دوباره احیا شده است.

البته روباتهایی را که ما در دست ساخت داریم توانائیــــــهای یک کودک یک ساله راهم ندارد وروبات های امـــــروزی نمی دانند ودرک نمی کنند که همـــان روبات های دیروزی هستند.در بهترین حالت ،این روبات ها به موجودات سرگشته ای می مانند که دریایی از اشکال ورنگهای غیر قابل تشخیص آنها را احاطه کرده است.

با این حال ،آینده روشن است ،روباتها روز به روز بیشتر به انسان شباهت پیدا می کنند وآیا تلاش دانشمندان ما سرانجام به ساختن روباتهایی منجر خواهد شد که بایدتمامی حقوق انکار ناپذیرانسان ها راداشته باشند؟

 روباتهای هوشمند

 رایانه های متفکروسخنگو ،زمانی طولانی به داستانهای علمی محدود شده بودند.

ولی امروزه نسل جدید روبات های هوشمند پا به عرصــه وجود نهادده اند. آنها به زودی در اینجا حضور پیدا کرده وبه هنگام کار در منازل ،اداره  ها وخیابانها ساکت وبی صدایند.

کمپانی سوئدی الکترولوکس تولید کــننده لوازم منزل ،یک نمونه از این روبات ها را برای جارو زدن فرش شما درهنگام استراحتتان به بازار عرضه کرده است.

بعضیاز افراد نابینا در ژاپن ازآنها به مثابه سگ راهنما برای عبور از خیابانها استفاده می کنند.وبسیاری از جراحان از آنها به مانند دکتری مجرب به هــنگام عمل در اتاق جراحی استفاده می کنند.

"کوین وارویک" استاد دانشگاه فراصوت انگلستان می گوید:"روباتهافـقط کامپیوتر هایی هستند که دارای احساس اند ،ولی این دلیل نمی شود که آنها مانند بشر باشند." وارویک بهتر از دیگران  می داند که داستانهای علمی بخشی از حقیقت علم اند. او به همراه گروه خود در آزمایشگاه مطالعات فراصوت ، سیستمها یی را طراحی کرده است که یادگیری روباتها (همانندانسان)از طریق آزمون وخطا در مورد اسام اطرافشان انجام می پذیرد.

هفت روبات کوتوله از گروه روباتهای تخته چرخدار که در 15 سال گذشته تحت بررسی ،توسعه وتجهیز بوده اند ،در آزمایشگاه به سرعت گام برمی دارند.

چه چیز جالبی در مورد گروه ماشین های چــرخدار در آزمایشگاه وجود دارد؟هفت روبات کوتوله برای نمــــایش کارهای غیرمــــتعارف توله سگ ها وجوجه اردک ها دارای برنامه نیستند. آنها یاد گرفته اند که کار خودرا توســــط خودشان انجام دهــــند.اما ماشینهای معمولی هر آنچه را که ما به آنها می گوییم انجام می دهند.

ویژگی هوشــمندبودن هفت روبات کوتوله مربوط به شبکه ای عصبــــــی است که گروه وارویک به آنها اعطا نموده است. شبکه عصبی مزبور شکل الکترونیکی مغزاست که در آن تراشه های رایانه جایگزین شبکه داخـــــلی ارتباطی نورونها ی عصبی درسرانسان شده است. هر یک از هفت روبات کوتوله دارای 40 تراشه درنقطه گره عصبی هستند، این تراشه ها به شش چشم مصنوعی متصل شده اند وحسگرهای فراصــــــوت نصب شده در مقابل روبات به او امکان مشاهده محیط اطراف را می دهند.

روباتهای مذکور درنتیجه پژواک فراصوت در اطراف خود، همانند خفاشانی که از سیستم ردیابی مکــــان در طول پرواز بــــهره می گیرند ،برای راه یاب خودبهرهمی جویند. آنها با دقتی بسیاربرای اجتناب از برخورد با هرجسم قابل تصور درهنـــــگام حرکت برنامه ریزی شده اند ،این کار در ابتدا امکان ناپذیر می نمود .

به هفت روبات کوتاه قدماموریت ساده ای محول شده اســت.به حرکت خود ادامه دهند ولی به چیزی برخورد نکنند . چگونه آنها ازپس چنین چیزی برمی آیند؟

روباتهای کوتاه قد برای چنین الگوهای رفتاری ساخته نشده اند .آنها درپی روبات راهنما حرکت می کنند .درصورتی که هرگز برای چــــنین عملی برنامه ای نداشــــته اند.آنـــها به سادگی روبات دیگر را مشاهده می کنند وبا موفقیت از کنار اشیا میگذرندواگر چیزی آنها را تعقیب کند آن را کشف می نمایندوبه چیزی برخورد نمی کننــــــ«د .از طریق تکرار این فرایـندروباتها یادمـــیگیرند که بازی تعقـــــیب روبات راهــــنما یک راه خوب برای به انجام رسانیدن مامور یتشان است.

هر روبات دارای حلــــقه ای مدور ودر جریان پرتو مادون قرمز است که آن را ازتمــــاس با دیگرروبات ها باز می دارد. یک روبات مساله عبور ازمکان های شلوغ راحل نموده است. به طور مثال روبات می تواند این اطــلاعات را به روبات های دیگرانتــــقال دهد وبا آموزش اساسی وموثربه آنها بیاموزد که چگونه به کار بپردازند. درنتیجه روبات های دیگرنیازی به تکراراشتباه استاد راهنمایشان ندارند.

استفاده نمودن از این روش در روباتی که در دانشگاه مطالعـــات قرار دارد، برای آموزش نمایش حرکات مشخص شده به روبات های دیگر در نیویورک وتوکیو ،از طریـــق اینترنت انجام پذیرفت.

این نوع از حرکات ورفتارها مربوط به توانایی روباتهای هوشمـــند برای به انجام رساندن کارهایی است که آنها برای آن برنامه ای در دسترس نداشــــته اند.فن آوری مشابهی درموشک اسرام هوا به هوابه کار گرفته شده است.اسرام موشکی است که درســال 77 وارد سرویس خدماتی نیروی هوایی ســلطنتی انگلســــتان شده است ومی تواند توسط رادار هواپیما ویانصب برروی کلاه ایمنی خلبان عمل نماید.

اما از زمانی که سرعت ودقت تسلیحات هوشمند دوربرد از متصدیان بهتر عمل می کند، این موشک می توانددراقدامات اولیه خود به تنهایی وارد عمل شودوبا استفاده از ردیابی وکاربرد پرتومادون قرمز به طور مستقل مقاصد دشمن را نابود سازد.

به غیر از جنگ افزارهای تعقیب گر دیجیتالی (شبیه این موشک )وارویک وگروهـــش وظایفی همراه با سکوت و آرامش را برای ماشینهای هوشمند مجسم ساخته اند.

برای مثال ،نوع اولـــیه ای از روبات های آتش نشان که مجهز به حســــگر های دود وگرماست ،می تواند آزادانه اطراف ساختمان بچرخد وآتش را تشخیص دهدوردیابی نماید.

 

شامل 85 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه ربات وساخت آن

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ i9515I جهت ترمیم شبکه و سریال

اختصاصی از یارا فایل دانلود فایل سرت Cert سامسونگ i9515I جهت ترمیم شبکه و سریال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ i9515I جهت ترمیم شبکه و سریال

تعداد فایل سرت موجود در این بسته :1

تست شده و سالم 

میتوانید فایل سرت این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل سرت Cert سامسونگ i9515I جهت ترمیم شبکه و سریال

راه

اختصاصی از یارا فایل راه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

راه


راه

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات73

مقدمه
شما با چه وسیله ای به مدرسه می روید ؟ در مسیر خود از خانه به مدرسه ، از کدام کوچه ها یا خیابان ها می گذرید؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که راه ها در زندگی ها چه نقشی دارند ؟
مردم برای رفتن به مدرسه یا محل کار خود ، رفتن به مغازه ها و خرید کردن ، رفتن به تعطیلات یا دیدن اقوام و دوستان خود به راه نیاز دارند . همه ی مکان ها به وسیله ی راه به یک دیگر مربوط می شوند اگر در یک ناحیه ، تولید محصولی بیش از نیاز مردم آن ناحیه باشد ، مقداری از آن محصول را به جاهای دیگر می فروشند .
به وسایلی که مردم و کالاها را جا به جا می کند وسایل حمل و نقل می گویند . به طور کلی راه ها و وسایل حمل و نقل به سه تنوع تقسیم می شوند : زمینی ، هوایی و آبی .

 

 

 

 

 

راهها ، حمل و نقل و بازرگانی
به مسیری که مسافر و کالا در امتداد آن جابجا می گردد راه گفته می شود . راهها به عنوان یک عامل زیر ساختی در اقتصاد هر کشور نقش پراهمیتی دارند . بدون راه ، امکان انتقال مواد اولیه و کالاهای ساخته شده از مراکز تولید به مراکز مصرف وجود ندارد و همچنین زمانی که راه مناسبی برای انتقال مواد اولیه و کالاهای ساخته شده به بازار مصرف وجود نداشته باشد ، صنعت در آن ناحیه ایجاد نمی گردد . به همین دلیل راه را یک عامل زیرساختی در اقتصاد هر کشور به حساب می آورند . بدین معنی که قبل از توسعه و رونق اقتصادی باید راههای مناسب را ایجاد و توسعه بخشید . پس راه ضمن ارتباط مراکز جمعیتی ( شهر و روستا ) به هم ، مراکز تولید و مصرف را نیز به یکدیگر وصل می کند . راهها به سه قسمت تقسیم می شوند :
1 – راههای خشکی
2 – راههای آبی
3 – راههای هوایی
راههای خشکی : راههای خشکی خود به دو قسمت راههای شوسه و راه آهن تقسیم می شوند . هر کدام از این راهها در ایران سابقه و اهمیتی جداگانه دارند . بدین ترتیب آنها را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم .
راههای شوسه : هرچند ایران در گذشته های دور از نظر راههای ترانزیتی ( عبوری ) در قاره آسیا و اروپا اهمیت زیادی داشت و راه ابریشم ، آسیای شرقی (چین ) و آسیای مرکزی را از طریق ایران به حوضۀ مدیترانه و اروپا در غرب وصل می نمود ، ولی در دوران معاصر و دوره قاجاریه از نظر راههای شوسه و حمل و نقل ، بسیار عقب مانده بود . پس از جنگ اول جهانی ( 1293 – 1297 شمسی ) که به تدریج اتومبیل در ایران رواج یافت ، جاده های شوسۀ بیشتری ساخته شد و مسافرت و حمل و نقل از طریق اسب ، قاطر و شتر در جاده های مالرو جای خود را به اتومبیل سواری و کامیون داد .
شبکه راههای شوسه ( جاده ای ) در ایران وظیفه مهم اتصال مراکز جمعیتی و اقتصادی داخل کشور را به نقاط مرزی و بنادر کشور و بالعکس بر عهده دارد . همانگونه که در نقشه شماره 25 می بینید مرکز انشعاب این راهها تهران است که به صورت شعاعی از اطراف و اکناف کشور به آن وارد می شوند . از طریق این راهها علاوه حمل و نقل مسافر و کالا در داخل و بین شهرها ، کالاهای صادراتی ایران به گمرکات مرزی و به ویژه بنادری که در منتهی الیه این راهها واقع شده اند ، حمل می گردد . کالاهای وارداتی نیز از همین راهها وارد کشور می شود . پس از انتقال کالا از طریق کشتی به انبارهای بنادر ، کامیونها و تریلر ها و قطارها این کالاها را به نواحی داخلی و مراکز جمعیتی و اقتصادی ایران حمل
می نمایند .
از طریق راههای شمال غربی که به گمرک جلفا و مرز بازرگان ختم می شود ، کالای صادراتی و وارداتی حمل و نقل می گردد . راه بازرگانی شمال شرقی ایران پس از تغییرات سیاسی در منطقه ، اهمیت تازه ای یافته است و از طریق این راه که به نقطه مرزی سرخس و باجگیران ختم می شود ؛ روابط تجاری و فرهنگی با جمهوری های پنجگانه آسیای مرکزی برقرار می گردد .
راه شوسه مهم دیگری که به نقطه مرزی در غرب کشور وصل می شود و از گذشته های دور اهمیت بسیار زیادی در ایران داشته راهی است که به مرز خسروی در نوار مرزی استان کرمانشاه با کشور عراق ختم می شود . این راه به دو دلیل در گذشته اهمیت بسیار زیاد داشت . یکی به دلیل این که راه فوق شعبه ای از راه معروف ابریشم بود و در نتیجه راه اصلی انتقال کالا از همسایگان شرقی و ایران به عراق و حوضه مدیترانه بود . دیگر اینکه این راه در گذشته تنها راهی بود که زائران مسلمان در ایران و آسیای مرکزی و همسایگان شرقی می توانستند از طریق آن به آسانی به اماکن مذهبی در عراق و عربستان سفر کنند . اما اختلافات مرزی ایران و عراق در سالهای اخیر از یک طرف و رواج مسافرتهای هوایی از طرف دیگر از اهمیت آن کاست و سرانجام با شروع جنگ ایران و عراق به کلی از اهمیت افتاد . ( نظام جدید آموزش و پرورش ، 1384 : 131-129 )
راه ها
راه ها و وسایط نقلیه نیز دارای اهمیت است . راه آهن سرتاسری ایران راه آهن تهران به مشهد راه آهن تهران به تبریز تهران به کاشان ، راه اهن بندرعباس به سرخس که به تازگی بهره براداری رسید و راههای دیگری که در دست ساخت است . جاده های شوسه همه شهرهای بهم مربوط می سازد . راه های کشتیرانی در دریای خزر ، دریای عمان و خلیج فارس است . راههای هوایی میان اغلب کشورهای بزرگ جهان و شهرهای درجه اول ایران برقرار است . ( اینترنت ، Daneshname-roshd.com)
راه و محیط زیست
از زمان های بسیار دور ، نیاز بشر برای برقراری ارتباط عامل ایجاد راه ها است و راه ها به دلیل اهمیت زیاد اجتماعی که دارند به عنوان زیر ساخت اصلی هر جامعه ای مطرح می شوند . بشر با نگاه به توسعه روزافزون در همه زمینه های زندگی خود ، به نظر می رسد که صحت سلامت محیط پیرامون خود و عناصر موجود در آن به فراموشی سپرده است و همچنان با سرعت بسیار زیادی آن را نادانسته به نابودی می کشاند . راه ها و وسایل نقلیه از ساخته های بشری هستند که در مدت کوتاهی تعداد آنها زیاد و در همه جا پخش شده اند و اثر گذاری فاجعه باری بر محیط خود دارند .
این مقاله مقدمه ای در بررسی و بیان اندرکنش راه و محیط از دیدگاه اثرات وارد بر محیط از طرف راه ها می باشد . راه وسیله و ابزار برقراری ارتباط می باشد و در این مبحث منظور از آن ، خود راه و عناصر متعلق و مربوط به آن همانند خودروها در زمان های ساخت و بهره برداری و بدین ترتیب زیر ساخت اصلی یک جامعه می باشد .
محیط به معنای محلی است که آدمی را احاطه کرده و قلمرو حیات و زندگی است و منظور از آن در این مقاله محیط زیست می باشد . محیط زیست به محیطی که فرآیند حیات را در برگرفته و با آن برهم کنش دارد و از طبیعت ، جوامع انسانی و نیز فضاهایی که با فکر و به دست انسان ساخته شده اند تشکیل یافته است و کل فضای زیست کره را در بر می گیرد . محیط زیست زیر ساخت موجودیت هر موجود زنده ای است .
زیر ساخت به اساس و بنیاد و زمینه ایجاد ساختارهای یک سیستم گفته می شود و در یک جامعه به سیستم ها ، تسهیلات ، خدمات و تاسیسات اصلی شامل راه ها ، سیستم های حمل و نقل ، خطوط نیرو و آب ، موسسات عمومی و غیره زیر ساخت اطلاق می شود .
راه ها انواع مختلفی دارند که شامل راه های هوایی ، زمینی و دریایی هستند و راه های زمینی نیز به ریلی و جاده ای تقسیم میشوند و هرکدام از این راه ها و حمل و نقل درون آنها تولید کننده آلاینده های مختلف و وابسته به خصوصیت خود و آلاینده های مختلف می باشند که برخی از آنها ماهیتی مشترک و برخی دیگر به نوع مخصوصی باز می گردند و نیز اثر گذاری های متفاوتی روی محیط دارند .
محیط نیز شامل هوا ، آب ، خاک ، موجودات زنده و انسان است که هر کدام ، از مسیر های مختلف و وابسته به خصوصیت خود و آلاینده به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند از راه ها ، اثرپذیری داشته باشند .
به طور کلی اثر گذاری راه ها بر هر کدام از عناصر محیط یا موجودات زنده که باشد نهایتاً بر انسان اثر خود را نیز می گذارد و توسعه انسانی و سلامت او را به خطر می اندازد .
در این سری از مقالات در مورد " اندرکنش راه و محیط " ، اثرات انواع راه ها ، معرفی و اثر گذاری آنها بر محیط و اثرپذیری محیط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد . در این شماره ، از اثرگذاری راه ها و حمل و نقل هوایی بر محیط خود صحبت می شود .
حمل و نقل هوایی تولید کننده آلاینده های زیادی است که به دلیل وسیع بودن محیط پخش و سختی بررسی و تحقیقات ، مطالعات کمی در مورد آنها صورت گرفته است . از آلاینده های اصلی این صنعت می توان به آلودگی صوتی و گازی اشاره نمود .
بخاری که توسط هواپیما در حین حرکت در هوا ایجاد می شود به طور موثر باعث مسدود شدن نفوذ نور خورشید در خلال روز و کاهش محدوده دمایی روزانه ( تفاوت بیشترین دماهای روزانه و بیشترین دماهای شبانه ) و کاهش خروج تابش های مادون قرمز از زمین در شب می شوند .
بعد از واقعه حمله به ساختمان های مرکز جهانی و ساختمان های دیگر در ایالات متحده برای سه روز
( 15 تا 17 سپتامبر ) تمامی پروازها در این کشور و به خصوص شهرهای نیویورک و واشنگتن لغو شد و فرصتی برای آزمون این فرضیه بوجود آمد . محققین در این سه روز با مطالعه اثر حمل و نقل هوایی بر کاهش محدوده دمایی روزانه ، اثرپذیری این پارامتر را اثبات نمودند . ( همان منبع )
انواع راه ها
آزاد راه
راهی است که معبر رفت و آمد و برگشت آن از یکدیگر مجزا و فاقد تقاطع عای هم سطح بوده ، ورود به آن و خروج از آن منحصراً در نقاط معین و محدودی میسر باشد .
بزرگراه
راهی است که ساختمان های آن طبق نقشه و مشخصات مورد قبول برای راه اصلی چها خطه انجام شده از تعریض یک راه اصلی که بر اساس مطالعات قبلی ساخته شده است بدست آمده باشد .
راه اصلی معمولی
راهی است که ساختمان آن نقشه و مشخصات مورد قبول برای راه اصلی معمولی انجام شده و عرض آسفالت آن 30/7 و عرض شانه های آن در هر طرف 85/1 تا 2 متر باشد .
راه اصلی عریض
راهی است با مشخصات راه اصلی معمولی که فقط عرض شانه های آن در هر دو طرف 85/1 با 8/2 تا 3 متر باشد .
راه فرعی درجه یک
راهی است که عرض آن هشت متر ( معمولاً شامل 5/6 متر آسفالت ) می باشد و طبق مشخصات مورد قبول برای راه فرعی درجه یک ساخته شده است .
راه فرعی درجه دو
راهی است با عرض 5/6 تا 7 متر که در صورت آسفالته بودن ، در عرض 5/5 متر آسفالت می باشد .
راه روستایی
به راهی اطلاق می گردد که ارتباط مراکز تولید روستایی و اتصال آنها به راههای فرعی و اصلی کشور را برقرار نماید . اینگونه راهها ارتباط روستاهای مختلف یک دهستان و یا مراکز دهستانها با یکدیگر را برقرار می سازد .
راههای اصلی : این راهها بین نقاطی احداث می شوند که فعالیتهای گسترده صنعتی ، کشاورزی و خدماتی در آنها جریان دارد . اتصال بین مراکز استانها و شهرهای بزرگ با استفاده از این گونه معابر صورت می گیرد . میزان تردد و توقف در این جاده ها قابل توجه است . راههای اصلی از نظر مشخصات فنی به دو دسته ، راههای اصلی عریض و راههای معمولی تقسیم می شوند . قابل ذکر است که تا پایان سال 1364 ه . ش . طول راههای اصلی کشور 16321 کیلومتر بوده است . بر اساس ارقام اعلام شده ، در سال 1375 ه . ش . طول راههای اصلی کشور به 21697 کیلومتر رسید ، یعنی طی یک دهه میزان 33 درصد افزایش نشان می دهد .
راههای فرعی : در مناطقی که به علت دشواریهای طبیعی طبیعی ساختن راه با مشخصات راه اصلی امکان پذیر نیست ولی عبور و مرور در حد راه اصلی میباشد ، راههای فرعی به سه طریق احداث می شوند :
- راه فرعی عریض ( دارای 7 متر عرض آسفالت )
- راه فرعی درجه یک ( دارای 5/6 متر عرض آسفالت )
- راه فرعی درجه دو ( دارای 5/5 متر عرض آسفالت )
طول راههای فرعی کشور در سال 1364 ه . ش . حدود 35930 کیلومتر بوده است . با انجام فعالیتهای راهسازی طی دهه گذشته طول راههای فرعی کشور 24 درصد افزایش یافت ، به گونه ای که در سال 1375 ه . ش . به میزان 44434 کیلومتر بالغ گردید . از این مقدار راه 33927 کیلومتر راه فرعی آسفالته و 10507 کیلومتر راه فرعی شنی است .
راههای روستایی : این خطوط به منظور ارتباط خطوط محلی و محدود مراکز جمعیتی و تولیدی روستایی به شبکه راههای اصلی و فرعی کشور احداث شده اند . میزان رفت و آمد و سرعت حرکت در راههای روستایی ، نسبت به سایر راهها ، کمتر است . این راهها بیشتر برای برقراری ارتباط بین دو روستا ، یا اتصال آبادیها و روستاها به شبکه راههای کشور مورد استفاده قرار می گیرند . این راهها به سه دسته تقسیم می شوند :
- راه روستایی درجه یک ،( با عرض 5/6 متر )
- راه روستایی درجه دو ، ( با عرض 5/5 متر )
- راه روستایی درجه سه ، ( با عرض 4 متر )
به موجب آمار موجود تا پایان سال 1374ه . ش . بیش از 20000 کیلومتر راه روستایی آسفالته و نزدیک 60000 کیلومتر راه روستایی شنی احداث شده است . این میزان در مقایسه با 33618 کیلومتر راه روستایی احداث شده تا سال 1364 ه . ش . طی یک دوره ده ساله افزایشی معادل 8/13 درصد نشان می دهد .
راههای دسترسی :این معابر فاقد مشخصات فنی و مهندسی راه هستند و اغلب بر اثر مرمّت و نگهداری مستمر راههای خاکی قدیمی ایجاد می شوند . کیفیّت چنین راههایی در مواردی با احداث ابنیه فنّی و بهبود رویۀ راه و آسفالت آن، افزایش می یابد . طبق آمار موجود طول راههای دسترسی آسفالت قریب 5400 کیلومتر می باشد . این میزان در مقایسه با طول 2922 کیلومتری آن در سال 1364 ه . ش تقریباً معادل 85 درصد نشان می دهد . طول راههای دسترسی شنی نیز از میزان 49444 کیلومتر در سال 1364 ه . ش . به حدود 60000 کیلومتر در پایان سال 1375 ه . ش . افزایش نشان می دهد . (اطلس ملی ایران گیتاشناسی حمل و نقل ، 1375 : 175-170 )
احداث راه شوسه و تاسیس راه کل طرق و شوارع
ساختن و نگهداری راه های شوسه در کشور وسیع و کوهستانی ایران چون هزینه زیادی داشته لذا تا مقارن جنگ جهانی اول راههای ایران به همان وضع سابق باقی بود و همان راه های کاروان رو را شامل می شد ولی از سال 1299 هجری شمسی دولت اقدام به احداث راه شوسه به معنای امروزی آن نمود و می توان تاریخ شروع راه های شوسه را از سال 1301 تا 1304 دانست .


دانلود با لینک مستقیم


راه