یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی


دانلود مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی

 

مشخصات این فایل
عنوان:  زندگی نامه پروین اعتصامی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 10

این مقاله در مورد زندگی نامه پروین اعتصامی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی

" ادامه تحصیلات"
پروین ، در 18 سالگی ، فارغ التحصیل شد ، او در تمام دوران تحصیلی ، یکی از شاگردان ممتاز مدرسه بود. البته پیش از ورود به مدرسه ، معلومات زیادی داشت ، او به دانستن همه مسائل علاقه داشت و سعی می کرد ، در حد توان خود از همه چیز آگاهی پیدا کند. مطالعات او در زمینه زبان انگلیسی آن قدر پیگیر و مستمر بود که می توانست کتابها و داستانهای مختلفی را به زبان اصلی ( انگلیسی ) بخواند . مهارت او در این زبان به حدی رسید که 2 سال در مدرسه قبلی خودش ادبیات فارسی و انگلیسی تدریس کرد.

"سخنرانی در جشن فارغ التحصیلی"
در خرداد 1303 ، جشن فارغ التحصیلی پروین و هم کلاس های او در مدرسه برپا شد. او در سخنرانی خود از وضع نامناسب اجتماعی ، بی سوادی و بی خبری زنان ایران حرف زد. این سخنرانی ، بعنوان اعلامیه ای در زمینه حقوق زنان ، در تاریخ معاصر ایران اهمیت زیاد دارد.
پروین در قسمتهای از اعلامیه "زن و تاریخ" گفته است:
« داروی بیماری مزمن شرق منحصر به تعلیم و تربیت است ، تربیت و تعلیم حقیقی که شامل زن و مرد باشد و تمام طبقات را از خوان گسترده معروف مستفیذ نماید. »
و درباره راه چاره اش گفته است :« پیداست برای مرمت خرابی های گذشته ، اصلاح معایب ...(ادامه دارد)

" دوران بیماری و مرگ پروین"
پروین اعتصامی ، پس از کسب افتخارات فراوان و درست در زمانی که برادرش – ابوالفتح اعتصامی -  دیوانش را برای چاپ دوم آن حاضر می کرد ، ناگهان در روز سوم فروردین 1320 بستری شد پزشک معالج او ، بیماری اش را حصبه تشخیص داده بود ، اما در مداوای او کوتاهی کرد و متاسفانه زمان درمان او گذشت و شبی حال او بسیار بد شد و در بستر مرگ افتاد.نیمه شب شانزدهم فروردین 1320 پزشک خانوادگی اش را چندین بار به بالین او خواندند و حتی کالسکه آماده ای به در خانه اش فرستادند ، ولی او نیامد و …. پروین در آغوش مادرش چشم از جهان فرو بست.پیکر پاک او را در آرامگاه خانوادگی اش ...(ادامه دارد)

آثار پروین
دیوان پروین، شامل ۲۴۸ قطعه شعر می باشد، که از آن میان، ۶۵ قطعه به صورت مناظره است. چامه‌های (اشعار) پروین اعتصامی بیشتر در قالب قطعات ادبی است که مضامین اجتماعی را با دیدۀ انتقادی به تصویر کشیده است.
اشعار او را می‌‌توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول که به سبک خراسانی گفته شده و شامل اندرز و نصیحت است و بیشتر به اشعار ناصرخسرو شبیه است. دسته دوم اشعاری که به سبک عراقی گفته شده و بیشتر جنبه داستانی بخصوص...(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی

سال شمار زندگی پروین
زندگی نامه
" پدر پروین"
"مادر پروین
"شروع تحصیلات و سرودن شعر"
" ادامه تحصیلات"
"سخنرانی در جشن فارغ التحصیلی"
"اخلاق پروین"
"نخستین چاپ دیوان اشعار"
" کتابداری"
" دعوت دربار و مدال درجه سه"
" دوران بیماری و مرگ پروین"
آثار پروین
منابع

 

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زندگی نامه پروین اعتصامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.