دانلود برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی 95-96 با فرمت ورد و قابل ویرایش در 22 صفحه
این محتوا کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس می باشد که مشکل شما معاون آموزشی عزیز را در رابطه با تدوین برنامه سالانه معاون آموزشی در سال جدید بر اساس طرح تدبیر برطرف ی سازد.
مقدمه
اصولاً آموزش و پرورش هر جامعه ای مسئولیت هدایت جامعه را به سمت آنچه که باید باشد به عهده دارد و مدیران و معاونین آموزشی رکن اصلی این فعالیت بوده ، در مقایسه با سایر مدیریت ها و معاونت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مدیریت آموزش با تربیت و رشد انسان ها رابطه دارد . انحراف یا اصلاح اجتماع بستگی به این مدیریت دارد . اگر مدیریت آموزشی و معاونین دارای بینش ، توان و توانمندی باشد ، بدون شک به سوی اصلاح خواهد رفت ، در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای مواجه است .
پویایی در رشد و تعالی یک جامعه در گرو یک مدیریت صحیح و سالم است و این مدیریت سالم و صحیح بستگی به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد . امروز اگر بگوییم مدیران و معاونین ما با یک دست مدرسه و با دست دیگر آینده بشریت را رقم میزنند سخن گزاف نگفتهایم . هر گونه پیشرفت و تکامل در جامعه در قلبها ،اندیشهها در دست توانای مدیران و معاونین مدارس است.مدیران و معاونین که با تمام وجود قدم به عرصه تعلیم و تربیت گذاشتهاند حتی موقع استراحت و خوابیدن،فکر و اندیشهشان ادارهی مطلوب مدرسه است.دانشآموزان ما نهالهای انتخاب شدهای هستند که در بوستان مدرسه مراحل رشدو پویایی خود را میگذرانند.بر اساس این استراتژی است که میدانیم تعیین هدف انگیزه و فعالیت و محرک انسان برای تلاش و کوشش و در نهایت رشد و بالندگی است و اساساً انجام پذیری هر کاری بدون تعیین هدف و در نظر گرفتن علت نهایی امکان ندارد،هدف مقصد ثابت و روشنی است که هر کسی باید برای زندگی خود بشناسد و همواره آن را در نظر داشته باشد.
بدون شک برنامهریزی یکی از مهمترین اصول و ویژگیهای یک مدیریت مطلوب است،تاثیر به سزای این اصل به حدی است که یک برنامه کامل میتواند سیستم و مجموعه را به راحتی به هدف برساند.برعکس یک برنامه ناقص و ضعیف نیز وضعیف آشفتهای را در مجموعهی تحت مدیریت ایجاد کند.از آنجا که لازمهی انجام هر گونه اعمال مدیریت طرح و تدوین یک برنامه و نقش راه است که از طریق ان مجموعهای از راهبردها و فرایندهای ضروری اداره مجموعه پیشبینی و به اجرا دراید معمولاً از سطح کلان اداره جامعه تا سطوح پایین به فراخور اجرای مدیریت شاهد طراحی و اجرای برنامههای کلان و خرد هستیم.برنامه جامعه توسعهی کشور که در واقع نقشهی راه و نشاندهندهی مسیر رسیدن به اهداف عالیهی نظام مقدس جمهوری اسلامی است برای تمام نهادها و مجموعههای خرد و کلان مدیریتی کشور،تکالیفی را مقرر نموده که سهم آموزش و پرورش همانا تلاش در جهت رشد و تحکیم باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح دانش عمومی و تخصصی تا به کمال رسیدن همه آحاد مردم کشور و تلاش در جهت براورد کردن احتیاجات کشور از طریق آموزش دانشآموختگانی فرهیخته و توانمند میباشد.ضروری است برای ایجاد تغییرات مورد نظر و مناسب که در راستای رسیدن به هدف باشد باید برنامه ریزی داشته باشیم و برنامه ریزی در واقع حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب تر و برنامه ریزی درسی به معنای رسیدن به تغییرات مورد نظر است که این تغییرات بدون توجه به اصول برنامه ریزی و نکاتی که باید مراعات شود نتیجهی موثری نخواهد داشت.بنابراین با دخالت همهی عوامل اجرایی مدرسه در برنامهریزی و نظارت و با کمک و همیاری اولیا محترم دانشآموزان ،شاهد اجرای همهی برنامههای تعیین شده در تقویم اجرایی خواهیم بود. دوره ی متوسطه اول از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.در دوره متوسطه اول ، قسمت اعظم استعداد های اختصاصی نوجوان و جوان بروز می کند، قدرت یادگیری آنان به حد اعلای خود می رسد ، کنجکاوی آنان جهت معینی می یابد و مسائل جدید زندگی نظیر اداره خانواده و گرایش به مرام و مسلک ، ذهن آنان را به خود مشغول می دارد و به مرحله ی ادراک ارزشهای اجتماعی ،اقتصادی و معنوی می رساند؛ از این رواین دوه در نظامهای تعلیم و تربیت کشور های مختلف جهان اهمیت زیادی دارد.
برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس طرح تدبیر سال تحصیلی 96-1395