در سال 1302 به نام سازمان بهداری تشکیل شده و در سال 1328 به سازمان شیر و خورشید تغییر نام یافت. از سال 1359 سازمان بهداری و بهداشت و درمان نام گرفت و در سال 1362 به شبکه بهداشت و درمان تغییر نام یافت.
شبکه بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی در استان اداره میشود.
آشنایی با شبکه بهداشت و درمان شیروان
1- کروکی شبکه بهداشت ودرمان شیروان:
2- مساحت و زیربناء:
شبکه بهداشت و درمان شیروان دارای 1200 متر زمین و 700 متر زیربنا میباشد که در سال 1351 ساخته شده است.
- تعداد واحدهای زیرمجموعه ستاد شبکه:
1-3 امور اداری و عمومی شبکه 2-3 امور مالی شبکه
3-3 حراست شبکه 4-3 کارگزینی شبکه
5-3 امور داروئی شبکه 5-3 آمار
4- تعداد پرسنل
تعداد پرسنل شاغل در این شبه 540 نفر میباشد که این تعداد در سه بخش: درمانی شامل پزشکان و پرستاران و بهیاران
- بهداشتی
شامل کارشناسان و کاردانان بهداشت خانواده و بهداشت محیط
پشتیبانی : شامل اداری و مالی فعالیت میکنند.
که از این تعداد 540 نفر 33 نفر در شبکه بهداشت فعالیت دارند بقیه پرسنل در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستائی فعالیت دارند. در این شبکه که به واحد ستادی معروف است، کلیه کارهای اداری پرسنل رسمی، پیمانی، قراردادی انجام میگیرد. شبکه بهداشت و درمان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت میکند وظیفه آن سازماندهی و پشتیبانی و خدمات رسانی به پرسنل شبکه بهداشت و درمان میباشد.
6- معرفی مدیران واحدهای زیر مجموعه شبکه :
مدیر یا جانشین سرپرست شبکه بهداشت
رئیس مرکز بهداشت
رئیس بیمارستان
امور مالی
امور اداری
کارگزینی
مسئول حراست
امور دارویی
اهداف و وظایف شبکه بهداشت و درمان:
- اهمیت دادن به امر بهداشت و درمان در حفظ سلامت افراد جامعه
- تامین بهداشت محیط و نظارت بر بهسازی محیط زیست
- پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیردار و قابل انتقال و انجام اقداماتی جهت کنترل و ریشه کن کردن آنها در سراسر کشور
- توسعه خدمات بهداشتی و تاکید برآموزش بهداشت عمومی به ویژه بهداشت مادر و کودک خانواده
- توزیع امکانات و تسهیلات بهداشتی و درمانی با تاکید بر اولویت بهداشت ورفع نیاز مناطق روستایی و محروم
- نظارت بر انجام اقدامات بهداشتی و درمانی برای پیشگیری و از بین بردن بیماریهای مشترک بین انسان و دام
- ساختار تشکیلات شبکه بهداشت و درمان:
ساختار مرکزی این شبکه:
- مدیر شبکه
- مسئول دفتر و روابط عمومی
- کارشناسی حراست
- کارشناسی آمار
- معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت
- معاون امور درمان و رئیس بیماری
ارزشهای محوری این دستگاه: 1- ارتقاء سطح سلامت مردم در همه ابعاد 2- ارائه خدمات بهداشتی مناسب 3- درمان صحیح و به موقع بیماران 4- آموزش نیروهای متخصص و متعهد 5- استفاده مناسب وسیع از امکانات سازمان
سازمان و تشکیلات امور مالی:
سازمان و تشکیلات امور مالی با هدف انجام عملیات پیش بینی شده تقسیم وظایف و مشخص نمودن تعداد کارکنان و مسئولیت کارکنان امور مالی و سنجش کارایی و نحوه ارتباط افراد در حوزه سازمان مالی دانشگاههای علوم پزشکی دانشکدهها و مراکز درمانی تشکیل شده است.
وظائف مسئول امور مالی:
- سرپرست و نظارت بر اجرای کامل روشها، سیستمها
- کنترل و تایید کلیه اسناد حسابداری
- کنترل وضعیت نقدینگی و ترتیبات لازم جهت پیگیری وصول درآمدها
- نظارت برثبت و نگهداری مناسب دفاتر قانونی و صورتهای مالی
- پیگیری مسائل و مشکلات کاری کارکنان تحت نظارت
- اجرای صحیح آیین نامهها و دستورالعملهای مالی و معاملات
- انجام سایر وظایف مرتبط محوله از جانب رئیس واحد که با توجه به نوع وظایف انجام آن توسط شخص دیگری امکان پذیر نباشد.
وظایف حسابدار دفترداری:
- صدور اسناد حسابدار و ممهورنمودن آنها به مهر ضمیمه سند حسابدار
- بررسی کلی ضمائم اسناد حسابداری
- دقت در تنظیم اسناد حسابدار و ضرور به موقع سندحسابدار
- نگهداری دفاتر کل و روزنامه براساس ضوابط قانونی
- انتقال اسناد و مدارک و پروندههای غیرضروری به بایگانی راکد
- انجام سایر وظایف مرتبط از جانب مسئول امور مالی که انجام آن توسط شخص دیگری امکان پذیر نباشد.
وظایف کارشناس بودجه و اعتبارات:
- بررسی و تعیین اعتبار کلیه درخواستهای هزینهای و سرمایهای که تعهد پرداخت ایجاد مینماید.
- ممهور نمودن کلیه مدارک و ضمائم اسناد به مهر تامین اعتبار شد.
- نگهداری مطلوب اطلاعات مربوط به اعتبارات
- پاسخگویی به مسئول ذیربط در خصوص وضعیت اعتبارات مصوب و دریافتی
- گردآوری منابع لازم به منظور انجام اظهارنظر و پیشنهاد بودجه
وظایف حسابدار و امین احوال:
- اتخاذ ترتیبهای لازم جهت عملیات حسابداری انبار و اموال
- انجام محاسبات واعمال کنترلهای لازم بر حواله و رسید انبارها
- پلاک کوبی داراییهای ثابت
- اعمال کنترل و نظارت برنگهداری کارت دارائیهای ثابت و محاسبه استهلاکات
وظایف حسابدار حقوق و دستمزد:
- جمع آوری و نگهداری مناسب کلیه آییننامهها، دستورالعملها و مقررات مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد و به روز نمودن آنها
- اتخاذ ترتیبات لازم به منظور تهیه و تنظیم سیستمهای مکانیزه حقوق ماهانه و مساعده کارکنان
- همکاری با واحد کارگزینی تسهیل در تنظیم گواهی انجام کار ماهانه پرسنل
- اخذ گواهی انجام کارماهانه از کارگزینی و انتقال به سیستم حقوق و دستمزد
- اخذ لیست ماهانه حقوق و دستمزد از کامپیوتر و رسیدگی به آن
- تسلیم دیسکت و کسورات قانونی به سازمانهای مربوطه
- اخذ گزارشهای پرسنلی مقطعی مورد نیاز مسئولین مافوق
- همکاری نمودن با حسابدار دفترداری درخصوص میزان مساعده پرسنل
- تنظیم لیست و محاسبه حق ماموریت، اضافه کار و سایر مزایای کارکنان
- تهیه لیست محاسبه تسویه حساب پرسنل
شامل 40 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود گزارش کارآموزی حسابداری شبکه بهداشت و درمان شیروان