یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلودچگونه به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم

اختصاصی از یارا فایل دانلودچگونه به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلودچگونه به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم


دانلودچگونه به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی  به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم

 

 

 

 

 

 

فایل ورد "قابل ویرایش واماده پرینت"تعداد صفحه:29

چکیده :

پژوهش در عمل یک روش بسیار مفید برای حل مشکلات در امر آموزش و پرورش می باشد به همین خاطر در این روش دبیر نقش محوری دارد . دبیران باید سعی کنند خودشان مشکلاتشان را با دانش آموزان حل نمایند . زیرا آنها هستند که با دانش آموزان مواجه هستند و روحیات و استعداد آن را می شناسند و با تلاش خود و به کارگیری روش های مختلف می توانند مشکلات موردی یا کلی خود را با دانش آموزان رفع نمایند . تحقیق حاضر حاصل تلاش اینجانب در حل مشکل کلی درس فیزیک آموزشگاه ......دوره دوم متوسطه شهرستان .... در سال تحصیلی اخیر می باشد .  

در واقع این دانش آموزان علم فیزیک را خودشان لمس نکرده اند . اینجانب با بکار گیری روشهای مختلف در نهایت موفق به ابداع روشی شدم که آنها با مطالعه ی کم در منزل و تلاش بیشتر در کلاس توانستند نتیجه ی مطلوب بگیرند . بطوری که همه ی آنها از این روش رضایت کامل داشتند حتی خانواده های آنها نیز از این وضعیت خشنودند . چرا که انگیزه برای درس خواندن خصوصاً حل مسائل فیزیک در آنها تقویت شده بود . و نمرات امتحانی آنها نیز دلیل روشن و واضح این مسئله است .

مقدمه :

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله دبیر تحقق می یابد . روشهای آموزش ، محتوای دروس موضوعهای علمی ، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله دبیر به دانش آموز منتقل می شود . و از این رو در هر تحول آموزشی دبیر از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است . بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع ، نیازمند وجود دبیرانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند و در یک کلام می توان گفت :

دبیران ، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاو ی ، تفکر ، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . دبیر پژوهشگر دبیری است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید . بنده نیز با مشاهده ی وجود مشکل در کلاس درسی خودم [فیزیک  ] در پی حل آن برآمدم . چرا که در کلاس تنها به روش سخنرانی توسط من تدریس می شد . [ البته لازم به ذکر است که خود دانش آموزان تمایل زیادی به این نوع آموزش داشتند « طبق عادت » . ] دانش آموزان در نیم ساعت اول گوش می کردند و سپس خسته می شدند و با توجه به حجم زیادی که کتاب فیزیک   دارد این نحوه برای من معظل شده بود . این گزارش درباره ی نحوه ی مقابله با این مشکل است . امید است با ادامه ی این روش ها موجبات پویایی روند آموزشی را فراهم نماییم .


دانلود با لینک مستقیم


دانلودچگونه به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.