یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق در مورد راهکارهای توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها

اختصاصی از یارا فایل تحقیق در مورد راهکارهای توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد راهکارهای توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها


تحقیق در مورد راهکارهای توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه147

فهرست مطالب

عنوان

 

چکیده تحقیق

 

فصل اول- کلیات وروش تحقیق

 

فصل دوم- بررسی ادبیات تحقیق

 

فصل سوم- یافته‌های پژوهشی

 

فصل چهارم – نتیجه گیری و پیشنهادات

 

منابع و مآخذ

 

پیوست‌ها

 

پیوست 1- تلخیص داده‌های روش‌شناسی و محتوایی

 

 


چکیده تحقیق:

   عنوان تحقیق «راهکارهای توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها» است که با روش فراتحلیل (Meta-Analysis) انجام شده است.

   هدف فراتحلیل حاضر نیل به نتایج کلی و کاربردی از طریق ترکیب منابع و مطالعاتی است که در داخل کشور در زمینة « توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها» صورت گرفته است.

   این فراتحلیل که از طریق بررسی و ارزیابی 48 اثر علمی انجام شد دو بُعد روش شناختی و محتوایی را مد نظر قرار داد. در بُعد روش شناختی نتایج نشان داد که مطالعات مورد بررسی در عین حال که انباشت خوبی از ایده‌های نظری و راهکارهای عملی را ارائه می‌کنند دارای اشکالات و نواقص متعددی هستند از جمله: عدم سازگاری بین اهداف، چارچوب نظری، روش تحقیق، نتایج و راهکارها- بدیهی بودن بسیاری از فرضیه‌ها- عدم استفاده از تکنیک‌های پیشرفتة تجزیه و تحلیل- مناسب نبودن حجم نمونه – اتکا به روش‌های نظری و …

   از جنبة محتوایی نیز این فراتحلیل پس از آسیب شناسی مختصر مطالعات و مشخص نمودن مشکلاتی چون عدم تناسب نتایج با اهداف پژوهش، ضعف ارتباط و تناسب راهکارها با هدف تحقیق و … در جستجوی تئوری مشترک و بنیادین تحقیق برآمد. در این بررسی مشخص گردید 6/39 آثار مبتنی بر تئوری جاذبه- دافعه و 4/37 درصد مبتنی‌بر آموزه‌های نظری مشابه و مرتبط با آن بوده‌اند. در درجه سوم 6/16 درصد آثار به سایر تئوریها تکیه کرده‌اند که آنها نیز عمدتاً تعارضی با گروه اول و دوم نداشته و به دلیل وسعت و قابلیت فراگیری که تئوری جاذبه- دافعه دارد می‌توان از آموزه‌های آنها چون مبحث «چرخش مغزها» به عنوان مکمل بهره گرفت.

   در زمینة راهکارهای پیشنهادی، این تحقیق نشان داد که 72% از 255 پیشنهاد ارائه شده، غیر شفاف و کلی و تنها 28% آنها قابل اجرا و شفاف‌اند.

   سپس این راهکارها به چهار سطح بین‌المللی، ملی (کلان) میانی ( سازمانی) و خُرد (بازیگران) تقسیم گردید. در این میان تأکید اصلی محققان بر راهکارهای سطح ملی (جامعه – کشور- دولت) بوده است.

   در بخش پیشنهادات تلاش شد ضمن استفاده از پیشنهادات محققان، الزامات اجرایی تئوری محوری تحقیق را در قالب پیشنهاد هفت سیاست‌ و 9 برنامة عملی بیان کنیم.

 



دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد راهکارهای توسعه نیروی انسانی نخبه و پیشگیری از فرار مغزها

اموزش حذف قفل frp کل برند های هواوی

اختصاصی از یارا فایل اموزش حذف قفل frp کل برند های هواوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اموزش حذف قفل frp کل برند های هواوی

 

با این اموزش  تمامی قفل های هواوی برداشته میشه   دیگه لازم نیست فایل اضافی خریداری کنید

 

 


Honor 5X
MediaPad M2 10.0
MediaPad T1 7.0
Y6
MediaPad M2
Huawei-MediaPad-T1-10
Huawei-Honor-7
Huawei-Mate-8
Huawei-Y625
Huawei-Honor-4C
Huawei-P8
Huawei-P8
Huawei-Ascend-P8
Huawei-Honor-6-Plus
Huawei-Honor-4X
Huawei-Ascend-Mate-7
Huawei-Y6-Pro
Huawei-GR3
Huawei-Honor-Holly-2-Plus
Huawei-GR5-mobile
Huawei-Y6c-mobile
Huawei-Y560-mobile
Huawei-Enjoy-5s
Huawei-P9
Huawei-G7-Plus
Huawei-Enjoy-5
Huawei-Nexus-6P
Huawei-Mate-S-
Huawei-Honor-7i
Huawei-G8
Huawei-Honor-4A
Huawei-Y3C
Huawei-Honor
Huawei-SnapTo
Huawei-Y635
Huawei-MediaPad-X2
Huawei-Ascend-Y540
Huawei-T1-8.0
Huawei-Ascend-G628
Huawei-Ascend-Y520

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


اموزش حذف قفل frp کل برند های هواوی

پروژه جامع بررسی و ارزیابی الگوهای غیرمعیار در زبان مطبوعات

اختصاصی از یارا فایل پروژه جامع بررسی و ارزیابی الگوهای غیرمعیار در زبان مطبوعات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه جامع بررسی و ارزیابی الگوهای غیرمعیار در زبان مطبوعات


پروژه جامع بررسی و ارزیابی الگوهای غیرمعیار در زبان مطبوعات

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 255 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 مقدمه. 9

فصل اول : کلیات

طرح مسئله و ضرورت و اهمیت تحقیق.. 14

مبانی نظری تحقیق.. 14

اهداف تحقیق.. 16

سؤالات تحقیق.. 16

فرضیه‌ها 16

پیشینة تحقیق.. 17

تعریف نظری  مفاهیم اصلی تحقیق.. 17

تعریف عملی مفاهیم اصلی تحقیق.. 18

روش تحقیق.. 19

 

فصل دوم : رسانه

رسانه و انواع آن. 28

انواع مطبوعات... 29

رده‌بندی انواع مطالب در نشریات... 33

مطبوعات و زبان. 40

 

 

فصل سوم : زبان

زبان و گونه های آن. 45

زبان معیار 46

سبک ها و گونه های زبان معیار. 46

زبان معیار گفتاری و نوشتاری.. 47

زبان معیار نوشتاری و گونه های آن. 48

 

فصل چهارم : زبان معیار مطبوعاتی

ویژگی ها 53

تفاوت‌ سبک نگارش مطبوعاتی و ادبی.. 58

بیست اصل خوب نوشتن 58

ویژگی‌های سبک روزنامه‌نگاری نوین.. 61

تفاوت نثر ادبی و نثر روزنامه‌ای.. 63

شیوه نگارش مطالب علمی در رسانه‌ها 64

سیر تحول زبان مطبوعات... 66

 

فصل پنجم : نتایج تحقیق

بخش اول: مهمترین غیرمعیارهای زبان مطبوعات

الف :  ویرایش فنی 71

  1. نشانه‌گذاری 71
  2. رسم‌الخط 85
  3. املای نادرست 98
  4. 4. عدد نویسی 100
  5. غلط تایپی 106

جمع بندی ویرایش فنی.. 112

 

ب: ویرایش زبانی... 116

1. فعل

1-1.ناهماهنگی نهاد و فعل 117

2-1. حذف بی‌قرینه فعل 121

3-1. زمان نامناسب فعل 128

4-1. مجهول نامناسب... 138

5-1. دوری اجزای فعل مرکب 146

6-1. کاربرد وجه وصفی 153

7-1. فعل نامناسب 159

مقایسة کلی نشریات از نظر حوزة‌ فعل.. 172

 

  1. اسم

1-2. کاربرد اسامی بیگانه 173

2-2. کاربرد قواعد عربی 178

3-2. استفاده از صفت نامناسب 184

4- 2. ضمایر نامناسب... 191

5-2. قید نامناسب 196

مقایسة کلّی نشریات از نظر حوزة اسم   200

 

3 . حرف

1-3. حرف اضافه زاید 203

2-3. حرف اضافه نامناسب 208

3-3. عطف نامناسب 216

4- 3. حذف حرف اضافه 221

5-3. حرف ربط زاید 225

6-3. رای نا به جا 229

7- 3. حذف را  233

8-3. رای زاید 235

9-3. حرف ربط نامناسب 238

10- 3. حذف ربط 241

مقایسة کلّی نشریات از نظر حوزة حرف 245

جمع‌بندی ویرایش زبانی   249

 

پ: ویرایش بلاغی.. 257

.1. تعابیر نامناسب... 257

  1. تعابیر ناقص..... 264
  2. تعابیر عامیانه 268
  3. درازنویسی.. 273
  4. الگوهای بیانی بیگانه 285
  5. جا به جایی ارکان جمله 289
  6. تکرار. 293
  7. مترادف نویسی.. 298
  8. حشو. 302
  9. مبهم نویسی.. 308

جمع بندی ویرایش بلاغی.. 317

جمع بندی نتایج سه حوزه ویرایش فنی ، زبانی ، بلاغی.. 324

 

بخش دوم : مهمترین الگوهای زبانی غیرمعیار به تفکیک نشریات

جدول و نمودار کلی 325

.1. آفتاب یزد 328

  1. آینه 329
  2. ابرار. 330
  3. ابرار ورزشی.. 331
  4. استقلال جوان 332
  5. اطلاعات 333
  6. اعتماد. 334
  7. امین 335
  8. ایران 336
  9. به سوی افتخار. 337
  10. پیروزی 338
  11. جام و جم 339
  12. جمهوری اسلامی 340
  13. خانواده سبز. 341
  14. خبر جنوب 342
  15. راه زندگی 343
  16. رسالت 344
  17. شرق 345
  18. طاق بستان 346
  19. کیهان 347
  20. همبستگی 348
  21. همشهری 349

 

بخش سوم  : مهمترین الگوهای زبانی غیرمعیار به تفکیک موضوعات

جدول و نمودار کلی 350

.1. اجتماعی 354

  1. اقتصادی 356
  2. حوادث 358
  3. دینی 360
  4. سیاسی 362
  5. علمی 364
  6. فرهنگی 366
  7. ورزشی.. 368

 

بخش چهارم : مهمترین الگوهای زبانی غیرمعیار به تفکیک قالبها

جدول و نمودار کلی 370

.1. خبر. 374

  1. گزارش 376
  2. مصاحبه 378
  3. مقاله 380

 

بخش پنجم  : مهمترین الگوهای غیرمعیار به تفکیک نوع نشریات

جدول و نمودار کلی 382

.1. سراسری 384

  1. عامه پسند 386
  2. محلی 388

فصل ششم  : نتیجه‌گیری و پیشنهادها  

بخش اول: نتیجه گیری.. 392

بخش دوم:پیشنهادها 397

منابع و مآخذ  402


 مقدمه

زبان فارسی با تاریخ و فرهنگ و تمدن ما پیوندی دیرینه و ناگسستنی دارد، به‌طوری که امروزه یکی از مهم‌ترین ارکان هویت ملی ما ایرانیان به‌حساب می‌آید. به‌همین دلیل، پاسداشت و تقویت زبان فارسی، ارج نهادن به این میراث ارزشمند فرهنگی و استحکام بخشیدن به بنیان هویت ملی ما تلقی می‌شود. علاوه بر این، زبان فارسی زبان رسمی کشور ما و زبان آموزش و ارتباطات فکری و علمی ماست و بخش مهمی از تفکر ما در چارچوب قواعد این زبان شکل می‌گیرد. به‌همین علت، کیفیت ارتباطات فکری و رشد علمی و فنی ما کاملاً وابسته به کیفیت زبان ما یعنی زبان فارسی است.

پیچیدگی زبان انسان، زبان‌شناسان را بر آن داشته است تا برای مطالعة بهتر و راحت‌تر زبان، آن را به سه سطح آوایی، دستوری و معنایی تقسیم کنند و مطالعة هر یک را به شاخه‌ای از دانش زبان‌شناسی واگذار نمایند.

مطالعة سطح آوایی زبان بر عهدة شاخة «واج‌شناسی» است. در واج‌شناسی چگونگی شکل‌گیری نظام آوایی زبان و قوانین و قواعد حاکم بر آن مطالعه می‌شود. قواعد حاکم بر ترکیب واج‌ها و تشکیل هجاها، چگونگی ترکیب هجاها و تشکیل تکواژها و چگونگی تلفظ واژه‌ها از مهمترین مباحث حوزة واج‌شناسی هستند. تلفظ واژه‌ها از دیرباز مورد توجه ادبا و زبان‌شناسان و البته محل نزاع آنان بوده است. واحدهای زبرزنجیری گفتار نیز در زبان اهمیت بسیار دارند. منظور از واحدهای زبرزنجیری گفتار، واحدهایی چون «تکیه»، «درنگ» و «آهنگ» است که در زنجیرة نوشتار قرار نمی‌گیرند؛ یعنی با خط و نوشتار نمی‌توان آن‌ها را نشان داد. به کارگیری واحدهای زبرزنجیری گفتار در زبان تفاوت معنایی ایجاد می‌کند و با سطح معنایی زبان و دانش معنی‌شناسی ارتباط می‌یابد.

مطالعة سطح دستوری زبان در دو حوزة صرف (ساخت واژه) و نحو صورت می‌گیرد. صرف، ساختمان کلمه و نحو، ساختمان جمله را بررسی می‌کند. مطالعة سطح معنایی زبان بر عهدة دانش معنی‌شناسی است. در معنی‌شناسی، روابط معنایی واحدهای زبانی و نیز معنای دقیق واحدهای زبانی ـ­از تکواژ تا جملة مستقل­ـ بررسی می‌شود. از گذشته‌های دور، دانشمندان بلاغت‌ و ادبای ایرانی و اسلامی،‌ گزاره‌های کلامی را به دو بخش خبری و انشایی تقسیم می‌کردند و برای هر یک اغراض ثانویه‌ای قائل بودند؛ مثلاً از جمله اغراض ثانویة خبر، بشارت، تهدید، تشویق، تنبیه، تحقیر و... است. در این که از یک گزارة خبری معانی دیگری غیر از معنی اصلی برداشت شود، عوامل گوناگونی مانند مخاطب، حرکات سر و دست گوینده، بافت، متن، موقعیت و عوامل دیگر نقش دارند. امروزه بررسی این معانی ثانویه، موضوع یکی از زیرشاخه‌های معنی‌شناسی به نام کاربردشناسی[1] زبان  است که با مکاتب فلسفی نظیر فلسفة تحلیلی و فلسفة زبان نیز ارتباط می‌یابد. برای دست‌یافتن به مبانی نظری گستردة این بحث، اجرای طرح‌های پژوهشی مستقلی لازم است. از آنجا که هر زبانی، نظام و دستگاه معنایی خاص خود را دارد، روش‌های بررسی سایر زبآن‌ها از این نظر چندان برای زبان فارسی ثمربخش نیست و تنها برخی مبانی نظری آنان قابل استفاده است. متأسفانه تاکنون در این زمینه کار پژوهشی درخور توجهی در مورد زبان فارسی صورت نگرفته است. با این همه، مطالعة این سطح از زبان نیز از حوزة بحث این پژوهش خارج است.

در پژوهش حاضر، به الگوهای غیرمعیار در زبان مطبوعات پرداخته شده است. دربارة‌ اشکالات و ایرادات زبانی در مطبوعات، تا کنون بسیاری از متخصصان اظهار نظر کرده­اند. منتقدان معمولاً همراه با انتقادهای خود، مثال‌هایی از اشتباهات نگارشی، دستوری، رسم­الخطی و... آورده و با استناد به این مثال‌ها، انتقادات خود را وارد دانسته‌اند.

بسیاری از این انتقادها ـ­که در جای خود درست هستندـ با ملاحظات تجویزی همراهند؛ یعنی منتقد برای اشکالات دستوری، نگارشی و رسم­الخطی، الگوی زبانی جانشینی پیشنهاد می‌کند. مثلاً پیشنهاد می‌کند به جای استفاده از «توسط» و «به کاربردن فعل مجهول»، از «فعل معلوم» و «ساختار جملة معلوم» استفاده شود:

خبرگزاری فرانسه گزارش داد عده‌ای از تظاهرکنندگان توسط پلیس مجروح شدند. (نادرست)

خبرگزاری فرانسه گزارش داد پلیس عده‌ای از تظاهرکنندگان را مجروح کرد. (درست)

همچنین این انتقادها مبتنی بر استقرای ناقص است و منتقد از بسامد الگوهای زبانی به کار رفته در زبان مطبوعات آگاهی کاملی ندارد. به عبارت دیگر، پیشنهادهای تجویزی منتقدان بر پایة توصیف دقیق الگوهای زبانی بنا نشده است.

زبان مطبوعات (به­ویژه در بخش­های رسمی­تر) یکی از مصداق­های زبان معیار[2] است. انتظار می‌رود چنین زبانی خالی از ایراد و اشکال باشد. نخستین گام در راه رفع ایرادهای احتمالی زبان مطبوعات و به کار بستن تجویزات زبان‌شناختی، توصیف دقیق زبانی است که در بخش‌های مختلف مطبوعات به کار می‌رود. داشتن شناخت و توصیف دقیق اشکالات زبان مطبوعات، مقدمة هر گونه تلاش برای ارائة نظرات تجویزی و در نهایت حل مسائل و مشکلات زبانی این رسانه است. ابتدا باید به طور دقیق، علمی و مستند به توصیف دقیق اشکالات زبان مطبوعات پرداخت و آن‌ها را طبقه‌بندی و تحلیل کرد و آن گاه الگوها و ساختارهای معیار را تجویز کرد. چنین توصیفی، مواد خام بسیاری نیز برای اجرای تحقیقات دیگر فراهم می‌سازد.

پژوهش حاضر برای آن­که راه اجرای پژوهش‌های بعدی در این حوزه را هموار کند، به معرفی بنیادین مباحث نظری برای تحلیل زبان مطبوعات پرداخته است. بنابراین، این تحقیق پشتوانة نظری کامل و ارزشمندی را برای هرگونه تحلیلی در عرصة زبان مطبوعات، فراهم می­آورد. با استفاده از مباحث نظری این پژوهش، در فصلی جداگانه تعداد مشخصی از جمله­های بخش‌های مختلف مطبوعات از نظر اشکالات ویرایشی در حوزه های فنی، زبانی و بلاغی بررسی شده‌اند و ضمن اشاره به مهمترین اشکالات آن‌ها سعی شده است صورت‌های جایگزین و متناسب با زبان معیار فارسی پیشنهاد شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه جامع بررسی و ارزیابی الگوهای غیرمعیار در زبان مطبوعات

99 گونه از قرص های روان گردان اکستاسی36 ص - ورد

اختصاصی از یارا فایل 99 گونه از قرص های روان گردان اکستاسی36 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

99 گونه از قرص های روان گردان اکستاسی36 ص - ورد


99 گونه  از قرص های روان گردان اکستاسی36 ص - ورد

قرص‏های ام.دی.ام.آ (MDMA) که با نام‏های اکستاسی Ecstasy، اکس X، اکس‏تی‏سی XTC و ...

 

    نیز شناخته می‏شوند، جزو اصلی گروه مواد مخدر توهم‏زا و سرخوشی‏آور به شمار می‏روند که از       

 

    مواد شیمیایی ساخته می‏شوند.

در سطح خارجی این قرص‏ها اغلب اشکال و حروفی دیده می‏شوند که به همراه رنگ و ترکیبات

 

رنگی، شدت و مدت زمان تاثیر و نوع ماده موثر آن را برای مصرف کننده مشخص می‏کند هر چند

 

درستی این کدها قابل اطمینان نیست!

علاوه بر بی‏پروایی در رفتار و گفتار، احساس داشتن قدرت و نیروی فوق‏العاده و بروز رفتارهای

 

هیجانی، یکی از خطرات مصرف اکستاسی از بین‏بردن قابلیت مهار جنسی در افراد است که این عامل

 

بخصوص در اکس پارتی‌ها،  بسیار خطرناک بوده و تبعات ناگواری بویژه برای زنان در بر دارد.                                                       

 

اکستاسی را می‏توان «جادوی مرگ» در قرن حاضر خواند. تاثیر این قرص نیروزا آنقدرها باقی نمی‏ماند

 

و وقتی به پایان برسد دیگر از شور و هیجان خبری نیست. آنچه باقی می‏ماند بی‏قراری، اضطراب،

 

خستگی و کوفتگی عضلات، بی‏انگیزگی و بی‏تفاوتی، افسردگی و احساس بیهودگی است. احساسی که

 

ممکن است فرد را تا حد مرگ به جنون بکشاند!

 


دانلود با لینک مستقیم


99 گونه از قرص های روان گردان اکستاسی36 ص - ورد

تحقیق در مورد حقوق کودک

اختصاصی از یارا فایل تحقیق در مورد حقوق کودک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حقوق کودک


تحقیق در مورد حقوق کودک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه7

ضمائم( پیمان جهانی حقوق کودک)

ماده  1- تعریف کودک: کودک کسی است که سن او کمتر از 18 سال باشد مگر این که براساس قانون ملی قابل اعمال، سن قانونی کمتر تعیین شده باشد.

ماده 2- منع تبعیض: حقوق این پیمان بدون استثنا متعلق به همه کودکان است و دولت‌ها باید کودکان را در برابر هر نوع تبعیض حمایت کنند.

ماده 3- منافع کودک: در هر اقدامی باید منافع عالیه کودک در نظر گرفته شود و در صورتی که والدین یا سرپرستان کودک در این زمینه کوتاهی کنند، دولت‌ها باید حمایت و مراقبت لازم را از کودکان به عمل آورند.

ماده 4- تحقق حقوق کودک: دولت‌ها باید در راه اجرای پیمان حقوق کودک بیشترین تلاش خود را به کار بندند.

ماده 5- سرپرستی والدین: دولت‌ها باید حقوق و مسئولیت‌های والدین یا کسی که سرپرستی کودک به عهده او می‌باشد را در ارتباط با پرورش کودک،‌ محترم بشمارند.

ماده 6- بقا و پیشرفت: هر کودک دارای حق طبیعی زندگی است و دولت‌ها باید زندگی، بقا و رشد کودک را تضمین کنند.

ماده 7- نام و ملیت: هر کودک حق دارد از نام و ملیت مشخص، برخوردار شود.

ماده 8- هویت کودک: دولت‌‌ها باید از هویت کودک که شامل نام، ملیت و پیوندهای خانوادگی او می‌شود، حمایت کنند.

ماده 9- جدایی از والدین: کودک حق دارد که با والدین خود زندگی کند و نمی‌توان او را به اجبار از پدر و مادر خود جدا کرد مگر اینکه این امر به سود او باشد.

ماده 10- پیوستن به خانواده: کودکان و والدین آنها حق دارند به منظور ملحق شدن به یکدیگر کشوری را ترک کنند و یا دوباره به کشور خود بازگردند.

ماده 11- منع انتقال غیرقانونی کودک: دولت‌ها باید از انتقال غیرقانونی کودکان به وسیله والدین یا افراد دیگر به سایر کشورها ممانعت کنند.

ماده 12- آزادی عقیده کودک: کودک حق دارد در مواردی که به زندگی وی مربوط می‌شود، آزادانه عقیده خود را بیان کند.

ماده 13- آزادی بیان کودک: کودک حق دارد عقاید خود را بیان کند و بدون توجه به مرزها، کسب اطلاعات نماید.

ماده 14- آزادی اندیشه و مذهب: دولت‌‌ها باید آزادی اندیشه و مذهب کودک و حق هدایت کودک توسط والدین خود را محترم بشمارند.

ماده 15- آزادی اجتماعی: کودکان حق دارند که با یکدیگر ارتباط داشته و تشکیل اجتماعات دهند.

ماده 16- حفظ حریم کودک: امور خصوصی خانوادگی و مکاتبات کودکان باید در برابر هر نوع دخالت، بی‌حرمتی و افترا، محافظت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حقوق کودک