یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی


دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 24
فهرست و توضیحات:

تاریخچه سوخت پاش الکترونیکی

مقایسه سوخت پاش الکترونیکی و کاربراتور

تامین مخلوط سوخت هوا

انژکتور :

شرایط رانندگی و نسبت سوخت هوا

زمان استارت

کارکرد موتور در هوای سرد

هنگام شتابگیری

هنگام رانندگی با قدرت بالا ( تحت بار )

خصوصیات سوخت پاش الکترونیکی

  • توزیع یکسان سوخت در هر سیلندر
  • نسبت دقیق سوخت هوا در تمام دورهای موتور
  • پاسخ به موقع و متناسب با تغییرات زاویه دریچه گاز
  • تصحیح مخلوط سوخت هوا

الف- جبران در دمای پایین

ب- قطع سوخت به هنگام شتاب منفی

انواع EFI

1- D-EFI ( کنترل فشار منیفولد )

2- L-EFI ( کنترل هوای ورودی )

ساختار اصلی سوخت پاش الکترونیکی

کنترل تزریق مبنا ( نسبت نظری سوخت )

جریان هوا

جریان سوخت

اندازه گیری حجم هوای ورودی

کنترل حجم تزریق مبنا

تنظیم زمان ومدت پاشش

تصحیح میزان تزریق

اصلاح مقادیر

تجهیزات کمکی 

اجزای EFI

  • سیستم سوخت رسانی
  • سیستم ورود هوا
  • سیستم کنترل الکترونیک

 

تاریخچه سوخت پاش الکترونیکی

در اواخر 1950 شرکت کرایسلر تعدادی خودروی انژکتوری با سیستم الکترونیکی تولیدکرد و این طرح را « بندیکس الکتروژکتور » نامید . طرح کرایسلرگسترش زیادی نیافت تا ایتکه اختراعات تازهای در صنعت الکترونیک رخداد و ترانزیستورها و دیودها ، تحولی در مدارهای الکترونیک ایجاد کردند.

در 1968 شرکت فولکس واگن نمونه جالبی از این سیستم را که توسط شرکت بوش ساخته شده بود روی موتورهای خودنصب کرد .

از دهه 70 میلادی به این سو ، کارخانه های خودرو سازی شروع کردند به جایگزینی سیستم سوخت پاش انژکتوری به جای کاربراتوری . دلیل این کار تقاضای خریداران در جوامع گوناگون بود .خریدار خواستار توان بالا مصرف کمتر سوخت گشتاور بهتر ( در دورهای کم و درترافیک ) و کارکرد بی صداتر و نرم تر موتور است وجوامع با توجه به مسئله محیط زیست و آلودگی هوا خواستار خروج گازهایی با آلیندگی کمتر از اگزوز خودروها بودند . سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری تقریباً تمامی این نیازها رابرآورده می سازد . بر اساس اختلاف در روش تعیین مقدار سوخت تزریقی، سیستم EFI به دو گروه عمده تقسیم می شود : در نوع اول که از مدارهای آنالوگ استفاده می کند ، حجم پاشش سوخت بر اساس شارژ و دشارژ خازن تعیین می شود . در نوع دوم که از ریز رایان استفاده می کنند میزان تزریق با توجه به اطلاعات ذخیره شده تعیین می شود . اساس هر دو مدار یکی است و تنها چند تفاوت در برخی موارد ( دقت و دامنه های کنترل ) بین آنها وجود دارد .

EFI چیست ؟

خودروها در دورهای مختلف یکی از دو سیستم زیر را برای تامین مخلوط مناسب هوا – سوخت برای سیلندر ها استفاده می کنند :

  • کاربراتور
  • سیستم سوخت پاش الکترونیکی ( EFI )

در هر دو سیستم ، حجم هوای ورودی که با توجه به زاویه دریچه گاز و دور موتور تغییر می کند اندازه گیری شده و هر دو سیستم نسبت صحیحی از سوخت – هوا رابرای سیلندر تهیه می کنند . در گذشته کابراتور به دلایل سادگی ساختار خود به طور گسترده در موتورهای بنزینی مورد استفاده قرار می گرفت . امروزه باتوجه به خواسته هایی نظیردوداگزوزتمیزتر ، مصرف سوخت کمتر و ... کاربراتور ها باید به تجهیزات  دیگری مجهز شوند که در نتیجه سیستم ساده قبلی تا حدودی پیچیده خواهد شد . به همین علت به جای کاربراتور از سیستم سوخت پاش الکترونیکی ( EFI ) استفاده شد که در حالات مختلف رانندگی ، نسبت صحیح هوا – سوخت را از طریق تزیق الکترونیکی سوخت کنترل می کند . امروزه سیستمهای انژکتوری دارای کنترل الکترونیکی بسیار توسعه یافته اند مدل های مختلف سیستم انژکتوری عبارتند از :

SPI(SINGLE POINT INJECTION)    :

در این سیستم سوخت توسط یک یا 2 انژکتور در محفظه دریچه گار ( throttle body ) پوشیده می شود .

MPI( Multi point injection )  :

در این سیستم برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود .

GDI( Gasoline direct injection )  :

در این سیستم سوخت مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می شود .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد سوخت پاش الکترونیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.