یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

آمار درسی دانش آموزان

اختصاصی از یارا فایل آمار درسی دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

فهرست مطالب

-

فصل اول

2

مقدمه

2

-

فصل دوم

4

(A جمع آوری داده ها

4

(B جدول نمرات دانش آموزان

5

-

فصل سوم

7

شاخص های آماری

7

(A میانگین

9

(B میانه

10

(C مد

11

(D انحراف میانگین

12

(E واریانس یا پراش

13

(F انحراف معیاریاانحراف استاندارد

13

(G ضریب تغییرات

14

نمودارها

18

(A نمودارستونی

18

(B نمودارمیله ای

19

(C نمودارچندبرفراوانی

20

(D نموداردایره ای

22

-

فصل چهارم

27

نتیجه گیری

27

فصل اول

مقدمه

مادرزندگی روزمره باآزمون های مختلف سروکارداریم . این آزمون هانه تنهادرمدرسه بلکه درهمة محیط ها وجوددارند . هماننداتفاقات ومشکلاتی که درزندگی باآنهاروبه روهستیم . امابخش مهمی ازاین آزمایشات برای مادانش آموزان امتحان های درسی است . واژه امتحان برای یک دانش آموزیک واژة بسیارآشناودرعین حال کمی تشویش آمیزاست . اضطراب ودلهره امتحان نشان دهندة اهمیت آن است . بعضی ازاین امتحانات همچون کنکوردرزندگی نقش بسیارمهم وتعیین کننده ای دارند . به همین دلیل بچه هابیش ازهرامتحان دیگربه کنکوراهمیت می دهندوبرای آن اضطراب دارندوتنهاقبولی دراین امتحان باعث ازبین رفتن تمام نگرانی هاورسیدن به شادی ونشاط می شود . اماهمیشه هم این شادی ونشاط دست نمی یابدوقبولی حاصل نمی شود . بسیاری ازدانش آموزان علت قبول نشدن خودرادرکنکوراین گونه بیان می کنند : « اگرکمی درتست زدن مهارت داشتم حتماً موفق می شدم » ، « درس ها راخوب بلد بودم امادرتست زدن ضعیف بودم » ، « کنکورتست است واین یعنی شانس » ولی آیابه راستی تستی بودن امتحان نقشی درقبولی این افراددرکنکوردارندیاخیر ؟ آیااگرامکان این وجودداشت که کنکورمانندامتحانات پایان سال به صورت تشریحی برگزارمی شدبارعلمی افرادبهترسنجیده نمی شد ؟ ماقصدداریم دراین پروژه به بررسی همین موضوع بپردازیم . برای این کارنتایج دوامتحان که یکی به صورت تستی ودیگری به صورت تشریحی برگزارشده است راباهم مقایسه می کنیم وسپس نتیجه می گیریم .

فصل دوم

جمع آوری داده ها

همان طورکه گفته شد هدف این پروژه مقایسه نتایج امتحان های تستی و تشریحی است . برای این منظور درس شیمی انتخاب شد . زیرا ضریب این درس برای رشته های تحصیلی علوم ریاضی و علوم تجربی یکسان است . جامعه آماری دراین پروژه تمام دانش آموزانی هستندکه موردآزمون قرارمی گیرند . دوکلاس دوم ریاضی و دوم تجربی دبیرستان علم الهدی به عنوان نمونه آماری درنظرگرفته شد . برای تهیه نمرات امتحان تشریحی پایان ترم اول به دفتردبیرستان رجوع کرده ونمرات امتحان تستی نیزازدبیرشیمی دبیرستان آقای شبرنگ گرفته شد . لازم به ذکراست که محدودة هردوامتحان ( تستی و تشریحی ) تقریباً یکسان بوده است . ازراه پرسش نامه یامصاحبه نیزامکان دست یابی به داده هافراهم بود ، امااین روش به علت اطمینان بیشترازصحت ودرستی نمرات ونیازکمتربه وقت وزمان ترجیح داده شد .


دانلود با لینک مستقیم


آمار درسی دانش آموزان

دانلولد پاورپوینت بررسی فاصله انتظارات حرفه حسابداری بخش عمومی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور - 39 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلولد پاورپوینت بررسی فاصله انتظارات حرفه حسابداری بخش عمومی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور - 39 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلولد پاورپوینت بررسی فاصله انتظارات حرفه حسابداری بخش عمومی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور - 39 اسلاید


دانلولد پاورپوینت بررسی فاصله انتظارات حرفه حسابداری بخش عمومی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور - 39 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

در راستای اهداف تحقیق، در این تحقیق بدون در نظر گرفتن کیفیت و محتوای آموزش و پژوهش و صرفا از جنبه کمیت آموزش و پژوهش دو سوال اساسی مطرح است:

1-آیا میزان آموزش نظام حسابداری بخش عمومی ایران در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور متناسب با انتظارات حرفه می باشد؟

در رابطه با این سوال 8 شاخص مطرح شده است.

2-آیا میزان پژوهش انجام شده در زمینه نظام حسابداری بخش عمومی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور متناسب با انتظارات حرفه می باشد؟

در رابطه با این سوال 5 شاخص مطرح شده است.

—
سوال دوم
 
آیا میزان پژوهش انجام شده در زمینه نظام حسابداری بخش عمومی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور متناسب با انتظارات حرفه می باشد ؟

 

موضوعات مرتبط با ارتقاء کیفیت اقلام مندرج در صورتهای مالی بخش عمومی

( آسیب شناسی و پیشنهادات )

—به جهت این که آمار جامع و کاملی از تعداد حسابداران شاغل کشور در بخش های عمومی و خصوصی وجود ندارد، به عنوان یک شاخص جایگزین جهت برآورد تعداد حسابداران شاغل بخش خصوصی کشور، از طریق تعداد مودیان حقیقی و حقوقی کشور و طبقه بندی آنها در سه سطح کوچک، متوسط و بزرگ و برآورد تعداد حسابداران شاغل در هر سطح با توجه به نمونه انتخابی و کسب اطلاعات به صورت میدانی، استفاده شده است . بر اساس اظهارنامه های الکترونیکی دریافت شده در سال 95 از اشخاص حقیقی و حقوقی و به تفکیک کوچک ، متوسط و بزرگ در سراسر کشور، تعداد کارکنان شاغل در حوزه حسابداری و حسابرسی بخش خصوصی حدود 1،700،000 نفر برآورد گردید.
—بر اساس برآورد تعداد حسابداران شاغل در بخش عمومی ، ابتدا نسبت تعداد کارکنان شاغل در امور مالی بخش عمومی استان خراسان رضوی از طریق مراجعه مستقیم و به صورت میدانی محاسبه و نسبت آن به  تعداد کل کارکنان بخش عمومی استان خراسان رضوی حدود 5% برآورد گردید و سپس بر اساس 5% تعداد کارکنان کل کشور ( اخذ شده از خزانه داری کل کشور ) تعداد کارکنان شاغل در امور مالی بخش عمومی حدود 430،000 نفر برآورد گردید.
—

دانلود با لینک مستقیم


دانلولد پاورپوینت بررسی فاصله انتظارات حرفه حسابداری بخش عمومی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور - 39 اسلاید

دانلود علومی که از یونان باستان توسط اندیشمندان اسلامی محافظت و تکم

اختصاصی از یارا فایل دانلود علومی که از یونان باستان توسط اندیشمندان اسلامی محافظت و تکم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


  قسمتی از محتوای متن 

تعداد صفحات : 9 صفحه

علومی که از یونان باستان توسط اندیشمندان اسلامی محافظت و تکمیل شد، از قرون یازدهم میلادی به بعد به اروپا منتقل شد، بیشتر شامل ریاضی و فلسفه ی طبیعی بود.
فلسفه ی طبیعی توسط کوپرنیک، برونو، کپلر و گالیله به چالش کشیده شد و از آن میان فیزیک نیوتنی بیرون آمد.
چون کلیسا خود را مدافع فلسفه طبیعی یونان می دانست و کنکاش در آن با خطرات زیادی همراه بود، اندیشمندان کنجکاو بیشتر به ریاضیات می پرداختند، زیرا کلیسا نسبت به آن حساسیت نشان نمی داد.
بنابراین ریاضیات نسبت به فیزیک از پیشرفت بیشتری برخوردار بود.
یکی از شاخه های مهم ریاضیات هندسه بود که آن هم در هندسه ی اقلیدسی خلاصه می شد.
در هندسه ی اقلیدسی یکسری مفاهیم اولیه نظیر خط و نقطه تعریف شده بود و پنچ اصل را به عنوان بدیهیات پذیرفته بودند و سایر قضایا را با استفاده از این اصول استنتاج می کردند.
اما اصل پنجم چندان بدیهی به نظر نمی رسید.
بنابر اصل پنجم اقلیدس از یک نقطه خارج از یک خط، یک خط و تنها یک خط می توان موازی با خط مفروض رسم کرد.
برخی از ریاضیدانان مدعی بودند که این اصل را می توان به عنوان یک قضیه ثابت کرد.
در این راه بسیاری از ریاضیدانان تلاش زیادی کردند و نتیجه نگرفتند.
خیام ضمن جستجوی راهی برای اثبات "اصل توازی" مبتکر مفهوم عمیقی در هندسه شد.
در تلاش برای اثبات این اصل، خیام گزاره هایی را بیان کرد که کاملا مطابق گزاره هایی بود که چند قرن بعد توسط والیس و ساکری ریاضیدانان اروپایی بیان شد و راه را برای ظهور هندسه های نااقلیدسی در قرن نوزدهم هموار کرد.
سرانجام و پس از دو هزار سال اصولی متفاوت با آن بیان کردند و هندسه های نااقلیدسی شکل گرفت.
بدین ترتیب علاوه بر فلسفه ی طبیعی ریاضیات نیز از انحصار یونانی خارج و در مسیری جدید قرار گرفت و آزاد اندیشی در ریاضیات آغاز گردید.
1-5 اصطلاحات بنیادی ریاضیات طی قرنهای متمادی ریاضیدانان اشیاء و موضوع های مورد مطلعه ی خود از قبیل نقطه و خط و عدد را همچون کمیت هایی در نظر می گرفتند که در نفس خویش وجود دارند.
این موجودات همواره همه ی کوششهای را که برای تعریف و توصیف شایسته ی آنان انجام می شد را با شکست مواجه می ساختند.<!--<p style="text-align: center;"-->

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود علومی که از یونان باستان توسط اندیشمندان اسلامی محافظت و تکم

تحقیق در مورد تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

اختصاصی از یارا فایل تحقیق در مورد تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 45

 

فصل اول

مقدمه

انگیزه تحقیق

هدف کلی

اهداف جزیی

مقدمه

از زمانی که فن کتابت ابداع گردید بشر به نگارش افکار ، خاطرات با تجارب دانش های خویش مبادرت ورزید و حجم مکتوبات به تدریج فزونی گرفت. توسعه تدریجی علوم بر حجم دانش های انسانی نیز افزود. لذا انسان از فراگیری کلیه علوم پیرامونش عاجز گردید و در پی شناخت راهمایی بر آمد که امکان تحصیل علوم را در زمانی اندک برای وی میسر می ساخت.

اینکه چگونه می توان با سرعت و دقت به مطالعه پرداخت ، اطلاعات لازم را بدست آورد و مانع از فراموشی آنها گردید ، سوالاتی بودند که از دیر باز ذهن بشر را به خود مشغول داشته و در این تحقیق نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق سعی شده است به سوالات فوق به نحو مطلوب پاسخ داده شود. آشنایی با روش های علمی ارائه شده در تحقیق ، علاقمندان به مطالعه و علی الخصوص دانش آموزان را در مطالعه سریع و فراگیری بلند مدت یاری می رساند و ابزار لازم برای یادگیری مهارتهای فوق العاده ارزشمند را در اختیار آنها می گذارد.

با یادگیری کامل مهارتهای مزبور که فقط با انجام تمرین میسر است می توان به سادگی و در مدت کوتاهی به اهداف زیر دست یافت:

حداکثر استفاده موثر در وقت

افزایش سرعت مطالعه و درک مطلب

افزایش تمرکز حواس و قدرت حافظه

ایجاد علاقه به مطالعه و درس خواندن

جلوگیری از اضطراب و ترس از امتحان

تفکر منسجم تر و دقیق تر

علاوه بر موارد فوق ، ایجاد و یا افزایش خلاقیت ، ابتکار و اعتماد به نفس نیز از ثمره های بکار گیری این مهارتها می باشند. به دانش آموزان توصیه میشود که برای فراگیری این تکنیک ها ، وقت کافی اختصاص دهند. بدون شک در ازای هر ساعتی که در این امر صرف کنید. در طی چندین سال آینده صدها ساعت به شما باز خواهد گشت.

هدیه ای به خود خواهید داد که مادام العمر با شما است. خدمتی به خود خواهید کرد که اثرات سازنده ی آن به تدریج در کل جامعه و فرهنگ کشور پدیدار خواهد شد.

انگیزه تحقیق:

بارها در کلاس علت درس خواندن بعضی از دانش آموزان را از آنها جویا شدم تمام این افراد مهمترین علت را عدم آگاهی از روش مطالعه صحیح و سرعت کم مطالعه عنوان می کردند. لذا بر آن شدم تا تحقیق در این باره انجام دهم و پس از آن کلاس هایی برای آموزش روش صحیح مطالعه و تند خوانی همراه با افزایش درک مطلب برای دانش آموزانم برگزار کنم.

هدف کلی

تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

اهداف جزیی

تحقیق و بررسی روش صحیح درس خواندن

تحقیق درباره راههای تقویت حافظه

تحقیق درباره راههای افزایش درک مطلب

تحقیق درباره راههای افزایش درک مطلب

تحقیق درباره روش های یادآوری بهتر

تحقیق و بررسی راههای غلبه بر ترس از امتحان

تحقیق درباره چگونگی آمادگی برای امتحان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

دانلود عبرت و تربیت در قرآن و نهج

اختصاصی از یارا فایل دانلود عبرت و تربیت در قرآن و نهج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


  قسمتی از محتوای متن 

تعداد صفحات : 16 صفحه

عبرت و تربیت در قرآن و نهج‏البلاغه .
منابع عبرت و شیوه‏هاى عبرت‏آموزى عبرتها به وسعت دنیا گسترده است.
هر پدیده، آیه‏اى از آیات الهى است و پیامى دربردارد.
هر کس دیده‏اى عبرت بین داشته باشد، مى‏تواند از لابلاى پدیده‏ها، پیامها را دریابد.
براى آگاهى و بیدارى انسان هشدارها داده شده است و عبرتها بى‏پرده و آشکار رخ نموده‏اند.
به فرموده امیرالمؤمنین(ع)، اگر انسان چشم باز کند و ببیند، وسایل بینایى او فراهم است، و اگر گوش شنوا داشته باشد، سخنان حق گفته شده است و اگر اهل هدایت باشد، وسایل هدایت فراهم است: وَلَقَدْ بُصِّرْتُمْ اِنْ اَبْصَرْتُمْ، وَ أُسْمِعْتُمْ اِنْ سَمِعْتُمْ، وَ هُدِیتُم اِنِ اهْتَدَیْتُمْ، وَبِحَقٍّ اَقُولُ لَکُمْ: لَقَدْ جاهَرَتْکُمُ الْعِبَرُ وَ زُجِرْتُمْ بِما فیهِ مُزْدَجَرٌ.
23 آن حقایق را به شما نیزنشان دادند، ولى دیدن نخواستید و به گوش شما رسانیدند، ولى شنیدن نخواستید، شما را راه نمودند، ولى ره‏یافتن نخواستید، براستى مى‏گویم که عبرتها و اندرزها بر شما آشکار بود و از آنچه مى‏باید دورى جویید شما را منع کردند .
ولى افسوس که از این همه منابع عبرت‏آموز، اندکى از مردم پند مى‏گیرند و بخش عظیمى از مردم چشم عبرت‏بین ندارند و همچنان در شهوات نفس و غفلتها گرفتارند: مَا اَکْثَرُ العِبَرُ وَ اَقَلُّ الاِعْتِبَارُ.
24 عبرتها چه بسیارند و عبرت گیرچه کم! در این بخش به مهمترین منابع و شیوه‏هاى عبرت‏آموزى اشاره مى‏کنیم.
و پیش از آن، ذکر این نکته را لازم مى‏دانیم که منابع عبرت و شیوه‏هاى عبرت‏آموزى، دو مبحث جداگانه است و هر کدام بحث مستقلى دارد، ولى با توجه به این‏که این دو مبحث بسیار به هم نزدیک هستند و شناخت هر منبع، اتخاذِ روشى را به دنبال دارد،این دو را در یک مبحث ذکرمى کنیم: الف.
دنیا، سراى عبرت یک نگاه عموعى به دنیا و ویژگیها و سنتهاى حاکم بر آن، جداى از وقایع تاریخى، پندهاى فراوانى به انسان مى‏دهد.
قوانینى بر دنیا حاکم است که هر یک مى‏تواند درس عبرتى براى انسان باشد.
شناخت دنیا و آشنایى با خصوصیات آن، تأثیر قابل ملاحظه‏اى در سلوک و رفتار فراگیرنده مى‏گذارد.
شاید امیرالمؤمنین(ع)، تنها کسى باشد که به طور جامع به توصیف ابعاد و ویژگیهاى مختلف دنیا پرداخته و به قصد تأثیرگذارى و عبرت‏دهى از آن سخن گفته است، تعابیر، تشبی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود عبرت و تربیت در قرآن و نهج