یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق کار آموزی حسابداری

اختصاصی از یارا فایل تحقیق کار آموزی حسابداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

برگ شماری کلاسورهای بایگانی سال 80 :

کلاسورهای سال 80 که شامل دستور پرداخت ها و اسناد و مدارک شامل اداره تأمین اجتماعی می باشد است که هر ساله در پایان سال و یا در اوایل سال جاری آنها برگ شماری می شوند تا جهت اعلامیه زدن و گزارش پایان سال به اداره کل فرستاده می شوند هریک از این برگها از سند حسابداری تا دستور پرداخت و قبص اداره پست یک برگ حساب می شوند .

توزیع چک به مستمری بگیران و بیمه شدگان :

در این مرحله افراد مستمری بگیر یا بیمه شده ای که جهت دریافت حقوق یا مستمری خود نزد حسابداری می آیند پرونده خود را آورده و حقوق تعیین شده‌ای‌که‌برایشان‌در‌نظر‌گرفته شده است را طی چکی برای آنها می نویسیم .

حقوق این اشخاص در فرم دو برگه ای نوشته شده است که بوسیله کاربن در پایین این فرم ها شماره چک و تاریخ و مبلغ مورد نظر را نوشته و در روی چک در بالا سمت راست تاریخ چک را به حروف می نویسیم و در پایین مبلغ را به حروف نوشته و نام گیرنده پول را می نویسیم و در پایین سمت چپ مبلغ را به رقم می نویسیم و در ته چک ابتدا تاریخ را نوشته و تحویل گیرنده و در پایین آن شماره مستمری شخص را می نویسیم و مبلغ و چک را از ته چک جدا کرده و هم فرم و هم چک را پر فراژ ( مبلغ را ماشین ) می کنیم .

و این اسناد به امضاء رئیس حسابداری و رئیس شعبه می رسد و بعد با شناسایی افراد با شناسنامه آنها چک را مهر امور مالی زده و جهت دریافت به او می دادیم و فرم ها جهت تفکیک نزد خود نگه می داشتیم .

اگر مورد خط خوردگی یا دو خط شدن در چک بوجود آمد حتماً صحیح آن را چه در مبلغ چه در تاریخ و دیگر موارد باید در پشت چک هم به امضاء هر دو سمت برسد و مهر امور اداری زده شود تا بانک از گیرنده یا حامل ایراد نگیرد و این دسته چک هایی که شامل بیمه شدگان و مستمری بگیران می باشد به حساب 2002 شعبه تأمین اجتماعی می باشد .

توزیع چک به کارکنان و اموال :

در اینجا حساب کارکنان شعبه تأمین اجتماعی 2005 می باشد و حساب اموال 2004 می باشد . یعنی اینکه اگر لازم شد چکی برای کارکنان بنویسیم ابتدا بوسیله یک دستور پرداخت که در آن مبلغ و بابت چه چند و دروجه چه کسی و شماره چک را نوشته و مبلغ را پرفراژ کرده و چک را هم به همان گونه ای که برای مستمری بگیران می نوشتیم می نویسیم و چک را هم پرفراژ کرده و به امضاء رئیس شعبه و رئیس حسابداری می رسد و جهت دریافت چک مهر امور مالی می زنیم و دستور پرداخت را جهت بایگانی نزد حسابداری می گذاریم .

تفکیک فرم های بیمه شدگان و مستمری بگیران :

این فرم ها جهت ثبت در قسمت تعهدات و بایگانی تفکیک می شوند به این صورت که با زدن مهر پرداختی روی هر دو فرم ، فرم اصلی را جهت ثبت در تعهدات و بایگانی نزد قسمت حسابداری نگه می داریم و فرم دوم را ضمیمه پرونده شخص می کنیم .

وارد کردن مشخصات مستمری بگیران و بیمه شدگان :

برای وارد کردن این مشخصات که از همام فرم های تفکیک شده استفاده می‌کنیم در قسمت تعهدات ثبت می شوند بوسیله کلید T وارد قسمت تأمین شده و رمز عبور را داده بوسیله کلید مکان نما روی Tamin ---- آمده و اینتر می کنیم و صفحة چند گزینه ای می آید که برای وارد کردن مشخصات افراد مستمری بگیر و بیمه شده روی گزینه عملیات اولیه اینتر کرده و برای وارد کردن مشخصات افراد اگر بیمه شده باشد و دارای کد 8 شماره ای باشد یعنی شماره بیمه شده ( 57778613 ) روی منوی بیمه شدگان اینتر می کنیم و ابتدا شماره بیمه شده را وارد کرده و کد جنسیت و نام و نام خانوادگی اشخاص و اگر فرم مربوط به مستمری بگیر باشد روی منوی مستمری بگیران اینتر کرده و شماره مستمری بگیر را که 10 رقمی می باشد (1039200013 ) را وارد می کنیم و کد جنسیت اگر زن باشد 2 و اگر مرد باشد 1 را وارد می کنیم بعد از آن نام و نام خانوادگی مستمری بگیر را وارد می کنیم و با کلید اینتر کامپیوتر پیغام می‌دهدکه‌اطلاعات‌ثبت‌شده است یا اگر هم اشکالی در وارد کردن مشخصات باشدبامکان‌نما‌روی‌منوی‌اصلاح‌‌می‌رویم و مطالبات واردشده را اصلاح می‌کنیم .

ثبت عملیات و تعهدات مستمری بگیران :

در این جا پس از وارد کردن مشخصات مستمری بگیران و بیمه شدگان آنها را ثبت می کنیم یعنی به آنها مبلغ و شماره و کد می دهیم و به این صورت که توضیح می دهیم :

در اینجا روی منوی ثبت عملیات اینتر کرده و گزینه ثبت عملیات و تعهدات مستمری بگیران را انتخاب کرده و اینتر می کنیم و صفحه ای می آید که در اینجا باید کلیه مشخصات بیمه شده یا مستمری بگیر را وارد کنیم و در پایین صفحه‌منوهای‌اصلاح – اضافه – تفکیک – بازگشت – قبلی – بعدی – خارج می‌باشد که‌منوی‌اصلاح‌مطالب‌اشتباه‌وارد شده را با انتخاب آن اصلاح می‌کنیم وبامنوهای‌قبلی‌وبعدی‌مشخصات‌قبل‌و‌بعد‌از‌اشخاصی‌را‌که‌داریم‌ثبت‌می‌کنیم را نشان می دهد و با انتخاب منوی اضافه هم اشخاص جدید را ثبت می کنیم .

طریقه وارد شدن به قسمت مالی در کامپیوتر :

اگر قسمت مالی سال 81 را بخواهیم 81C :\> می کنیم و بعد رمز عبور را به آن می دهیم و وارد قسمت مالی می شویم که دارای 5 منو می باشد :

1- عملیات 2- تراز مالی 3- دفاتر 4- گزارشات و خدمات

که هر کدام دارای گزینه های متفاوت می باشد که در اینجا منوی دفاتر را برای شما توضیح می دهیم که منو دفاتر خود دارای 4 گزینه می باشد با نام‌های دفتر روزنامه – دفتر کل – دفتر معین و دفتر جزء .

با کلید اینتر روی گزینه دفتر کل اینتر می کنیم و کد حساب 2 رقمی را وارد می‌کنیم و عنوان حساب را مثل ذخائر قانونی .

و دفترمعین هم هماند دفتر کل وارد شده با این تفاوت که کد چهاررقمی لازم دارد و عنوان حسابها مثل زمین و ساختمان اداری .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق کار آموزی حسابداری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.