
ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است و به این ترتیب و با توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.
موضوع : مدیریت کیفیت
تعداد صفحات : 105
فرمت : ورد
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن.
فهرست:
- تعریف مدیریت
- نظریه نقشهای مدیریتی
- خلاقیت مدیران
- مدیریت موفق و مؤثر
- تغییر فرهنگی
- مدیریت کیفیت جامع و دولت
- چالشهای دولتی
- سبک مدیریت و شایستگی های رهبری
- ارتباطات و آموزش مدیریت کیفیت جامع
- سودمندی مدیریت کیفیت جامع
- سنجش و اندازه گیری
- مشتریان
- اهداف استراتژیک
- مدیریت کیفیت جامع و برنامه ریزی استراتژیک
- دیدگاه ضمنی از سازمان
- جهت زمانی اولیه
- تاثیر بر فرهنگ سازمانی
- الزامات رهبری
- تاکید بر کنترل مدیریت
- اصل اول: تمرکز بر مشتری (Customer Focus)
- اصل دوم: رهبری در مدیریت (Leadership)
- اصل سوم: مشارکت کارکنان (Involvement of people )
- اصل چهارم: رویکرد فرایندی (Process approach)
- اصل پنجم: رویکرد سیستمی به مدیریت (System approach to management)
- اصل ششم: بهبود مستمر (Continual improvement)
- اصل هفتم: تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها (Factual approach to decision making)
- اصل هشتم: ارتباط سودمند و دوطرفه با تامین کنندگان (Mutually beneficial supplier relationships )
دانلود مقاله با موضوع مدیریت کیفیت