یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله کامل درباره ویژگی های معلم در قرن 21

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کامل درباره ویژگی های معلم در قرن 21 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

موضوع : ویژگی های معلم در قرن 21

پژوهشگر : رایحه کیوان زاده

معلم راهنما: سرکارخانم غزالی

هنرستان : معتمد

سال تحصیلی 91-1390

مقدمه

شایستگی یک معلم : راه و رسم آموختن ،‌چگونگی تغییر کردن و متحول شدن و چگونه زیستن را به آدمی می آموزد و به خودسازی و دانش افزایی خود نیز توجه دارد و در مجموع دارای صلاحیتهای آموزشی، تشخیصی، ‌رفتاری، اجتماعی ، فکری مدیریتی اخلاقی، توسعه حرفه ای و فناوری را باید دارا باشد. زیرا معلمان به عنوان پایه گذاران اندیشه های علمی که مبلغان اندیشه ها و ارزشها و مسئولیتهای اجتماعی به کودکان ما هستند و حرف اول را در تربیت منابع انسانی می زنند .

در ضمن نگرش و بینش صحیح معلم قرن بیست ویکم نگرشی درست و مثبت از مسائل جدید و نوآوریها را با دید مثبت می نگرد که روحیه رقابت جویی را در او تقویت می کند نه این که کاستی های او را به رخش کشد. و در تجزیه و تحلیل این نوآوریها قوی و قدرتمند است و آنها را مغتنم می شمارد و به خوبی استفاده می کند .

هدف اصلی بررسی :

ویژگی های یک معلم شایسته در کتب روانشناسی و مقالات

فرضیه ها :

آیا بین اطلاعات و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟

آیا بین ابتکار و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟

آیا بین مهارت و سرعت و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟

آیا بین ویژگی های اخلاقی و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟

اهداف:

بین ویژگی های اخلاقی و توان یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.

بین ویژگی های اخلاقی و ابتکار یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.

بین ویژگی های اخلاقی و اطلاعات یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.

بین ویژگی های اخلاقی و آراستگی ظاهری یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.

بین ویژگی های اخلاقی و سعه صدر یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.

بین ویژگی های اخلاقی و رأفت و مهربانی یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.

ویژگی های معلم در قرن 21

از آنجایی که قرن بیست و یکم، قرن اطلاعات، ابتکار و مهارت و سرعت می باشد بنابراین ویژگی های معلم در این قرن بر اساس این اصول می باشد.

الف) اطلاعات:

ویژگی معلم، بالا بردن اطلاعات و به روز کردن آن است. در بحث اطلاعات ((برنامه ICT فناوری اطلاعات)) جایگاه ویژه ای دارد که به آن می پردازیم.

 

1-  آشنایی فناوری آموزشی: برای کسب موفقیت در قرن بیست و یکم، معلمان باید دانش آموزانی تربیت کنند که یادگیرندگان مادام العمر باشند و این میسر نمی گردد مگر این که فرایند یادگیری مبتنی بر انتقال صرف دانش تغییر پذیرد بنابراین معلمان باید با استفاده از کامپیوتر و اینترنت و کاربرد آنها در تدریس واقف باشند و دانش آموزان را نیز به این امر ترغیب کنند.

فناوری اطلاعات به ما می گوید آن چه که تا دیروز درست بوده امروز ممکن است نادرست و حتی گمراه کننده باشد، بنابراین معلمان با استفاده از این تکنیک باید معلمانی محقق و پژوهشگر باشند و دانش آموزان پرسش گر امروز و پژوهشگر فردا تربیت کنند.

2-     آشنا با استاندارهای جهانی کیفیت کار

3-  بالا بردن اطلاعات عمومی: معلم قرن بیست و یکم در همه ی زمینه ها اطلاعات خود را بالا ببرد نه فقط در زمینه ی رشته ی تدریس خود چرا که بسیاری از علوم به هم وابسته اند. اصطلاحات رایج روز را بشناسد، امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامع خود را بداند و در


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره ویژگی های معلم در قرن 21
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.