لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 15
موضوع : ویژگی های معلم در قرن 21
پژوهشگر : رایحه کیوان زاده
معلم راهنما: سرکارخانم غزالی
هنرستان : معتمد
سال تحصیلی 91-1390
مقدمه
شایستگی یک معلم : راه و رسم آموختن ،چگونگی تغییر کردن و متحول شدن و چگونه زیستن را به آدمی می آموزد و به خودسازی و دانش افزایی خود نیز توجه دارد و در مجموع دارای صلاحیتهای آموزشی، تشخیصی، رفتاری، اجتماعی ، فکری مدیریتی اخلاقی، توسعه حرفه ای و فناوری را باید دارا باشد. زیرا معلمان به عنوان پایه گذاران اندیشه های علمی که مبلغان اندیشه ها و ارزشها و مسئولیتهای اجتماعی به کودکان ما هستند و حرف اول را در تربیت منابع انسانی می زنند .
در ضمن نگرش و بینش صحیح معلم قرن بیست ویکم نگرشی درست و مثبت از مسائل جدید و نوآوریها را با دید مثبت می نگرد که روحیه رقابت جویی را در او تقویت می کند نه این که کاستی های او را به رخش کشد. و در تجزیه و تحلیل این نوآوریها قوی و قدرتمند است و آنها را مغتنم می شمارد و به خوبی استفاده می کند .
هدف اصلی بررسی :
ویژگی های یک معلم شایسته در کتب روانشناسی و مقالات
فرضیه ها :
آیا بین اطلاعات و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟
آیا بین ابتکار و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟
آیا بین مهارت و سرعت و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟
آیا بین ویژگی های اخلاقی و یک معلم شایسته بودن رابطه ای وجود دارد؟
اهداف:
بین ویژگی های اخلاقی و توان یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.
بین ویژگی های اخلاقی و ابتکار یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.
بین ویژگی های اخلاقی و اطلاعات یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.
بین ویژگی های اخلاقی و آراستگی ظاهری یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.
بین ویژگی های اخلاقی و سعه صدر یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.
بین ویژگی های اخلاقی و رأفت و مهربانی یک معلم شایسته رابطه وجود دارد.
ویژگی های معلم در قرن 21
از آنجایی که قرن بیست و یکم، قرن اطلاعات، ابتکار و مهارت و سرعت می باشد بنابراین ویژگی های معلم در این قرن بر اساس این اصول می باشد.
الف) اطلاعات:
ویژگی معلم، بالا بردن اطلاعات و به روز کردن آن است. در بحث اطلاعات ((برنامه ICT فناوری اطلاعات)) جایگاه ویژه ای دارد که به آن می پردازیم.
1- آشنایی فناوری آموزشی: برای کسب موفقیت در قرن بیست و یکم، معلمان باید دانش آموزانی تربیت کنند که یادگیرندگان مادام العمر باشند و این میسر نمی گردد مگر این که فرایند یادگیری مبتنی بر انتقال صرف دانش تغییر پذیرد بنابراین معلمان باید با استفاده از کامپیوتر و اینترنت و کاربرد آنها در تدریس واقف باشند و دانش آموزان را نیز به این امر ترغیب کنند.
فناوری اطلاعات به ما می گوید آن چه که تا دیروز درست بوده امروز ممکن است نادرست و حتی گمراه کننده باشد، بنابراین معلمان با استفاده از این تکنیک باید معلمانی محقق و پژوهشگر باشند و دانش آموزان پرسش گر امروز و پژوهشگر فردا تربیت کنند.
2- آشنا با استاندارهای جهانی کیفیت کار
3- بالا بردن اطلاعات عمومی: معلم قرن بیست و یکم در همه ی زمینه ها اطلاعات خود را بالا ببرد نه فقط در زمینه ی رشته ی تدریس خود چرا که بسیاری از علوم به هم وابسته اند. اصطلاحات رایج روز را بشناسد، امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامع خود را بداند و در
دانلود مقاله کامل درباره ویژگی های معلم در قرن 21