یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت پاتولوژی استان کرمان- 33 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت پاتولوژی استان کرمان- 33 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت پاتولوژی استان کرمان- 33 اسلاید


دانلود پاورپوینت پاتولوژی استان کرمان- 33 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

نام کرمان از نام یکی از ده شاخه اصلی پارسیان که به جنوب ایران آمدند گرفته شده‌است. شاخه‌های اصلی پارسیان اینها بودند:
پاسارگادی، مارافی، کرمانی، ماسپی، پانتیالی، دِروسی، دایی، مَردی، دروپیکی و ساگارتی.
کرمان در زمان هخامنشیان بخشی از شَهر (ساتراپی) فارس به شمار می‌رفت. از شهرهای کهن این سامان سیرجان (شیرگان باستان)، بردسیر (به اردشیر باستان)، گُواشیر (کرمان امروزی)، فهرج (پهره باستان) و ارگ بم، نرماشیر، راین و جیرفت است.

 

•اقلیم استان کرمان از نظر تقسیم بندیهای اقلیمی جزو اقلیم نیمه خشک بیابانی گرم محسوب گردیده است. این استان در محل تلاقی رشته کوههای مرتفع زاگرس و مرکزی ایران به طول تقریبا 160 کیلومتر واقع شده است و عرض این کویر کرمان را از سیستان و بلوچستان جدا می کند. این تلاقی استثنایی بین بلندی و پستی، بین ناحیه کوهستانی و کویری، بین گرمی و سردی ویژگیهای محیطی کم نظیر و اوضاع طبیعی خاصی را به وجود آورده است که در کمتر منطقه ای از فلات استثنایی ایران می تواند مشاهده کرد. امتداد سلسله جبال زاگرس و کوههای مرکزی، استان پهناور کرمان را به دو بخش متمایز خشک کویری و معتدل کوهپایه ای تفکیک نموده که در تلاقی با یکدیگر از لحاظ اقلیمی سه منطقه کویری و حاشیه کویری، گرمسیری و سردسیری و کوهستانی را شکل داده اند. به همین دلیل از معدود مناطقی است که دارای چهره های گوناگون محیطی و طبیعی می باشد.  میزان متوسط بارندگی سالیانه استان کرمان 145 میلیمتر و میزان نزولات جوی وارده بر پهنه استان نزدیک به 27 میلیارد متر مکعب برآورد گردیده است .
•مهمترین کوههای استان عبارتند از: کوههای هزار با ارتفاع 4465 متر، لاله زار 4351 متر، جرپار 4135 متر،چهارگنبد 4000متر، پلوار 4233 متر، جغتان 3957 متر، بحر آسمان 3886 متر،باغ(کوهبان) 3775 متر، جبالبارز 3741 متر و خبر 3845 متر. بلندترین قله استان چهل تن با ارتفاع 4465 متر می باشد که در رشته کوه هزار واقع شده این قله بلندترین قله جنوب کشور و چهارمین قله مرتفع کشور محسوب می شود.
کم ارتفاع ترین نقاط استان در هامون جازموریان است که حدود 350 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ارتفاعات استان کرمان، ادامه سلسله جبال زاگرس می باشد که از شمال غربی به جنوب شرقی استان امتداد یافته اند.
 
•دریاچه های استان عبارتند از: دریاچه جازموریان، باتلاق بافق، باتلاق گاو خونی و حوزه آبریز حاشیه کویر لوت. مهمترین دریاچه استان، دریاچه جازموریان است که با ارتفاع حدود 360 متر از سطح دریا و عمق نیم تا یک متر در مراتع پر آبی و وسعت 1770 کیلومتر مربع در حداکثر پر ابی محاسبه شده است.
 

1-ارگ بم ، بم
2-حمام گنجعلی خان ، کرمان
3-گنبد جبلیه ، کرمان
4-بازار کرمان ، کرمان
5-یخدان مویدی ، کرمان
6-گنبد مشتاقیه ، کرمان
7-برج نادری ، کرمان
8-لوحه یادبود شاه نعمت الله ولی ، کرمان
9-حمام یا چایخانه سنتی وکیل ، کرمان
 
•صنایع دستی کرمان اوازه جهانی داردو عبارتند از !پته دوزی ،قالی کرمان،منسوجات دستباف مانند ترمه، شال بافی. سوغات کرمان شامل زیره ،پسته،عطروعرقیات،خرما و مرکبات همچنین حنا، قاووت وشیرینی های خاصی مثل کلمپه ،کماج سهن،حلوا،خرما ،بریز،حاج بادام و حاج پسته ومسقطی.
 
 
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت پاتولوژی استان کرمان- 33 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.