آرنولد سی. هگز
مدل دلتا شامل مجموعه ای از چارچوبها و روش شناسی های منحصر به فرد است، و ناشی ازاین عقیده است که؛ تغییرات تجربه شده در دنیای کسب و کار چنان گسترده شده که چارچوب های مدیریت کنونی را ناتوان و ناقص کرده است. علاوه بر این ظهور اینترنت رویکردهای تجاری مختلفی را مهیا کرده است ( چیزی که پیش از ین به هیچ وجه ممکن نبود) چرا که توان بالقوه ای در ایجاد ارتباط دارد و تکنولوژی های شگفت انگیزی را در تجارت الکترونیک و بازرگاینی الکترونیک به وجود آوده است.
انتخاب استراتژی و شناسایی قابلیت های لازم؛ نمایی از مدل دلتا:
یکی از متمایزترین ابعاد مدل دلتا این است که در چگونگی تعیین وضعیت استراتژیک کسب و کار راهنماییتان می کند و برای دستیابی به آن وضعیت، ابزاری تحلیلی فراهم می آورد. شما برای ایجاد یک استراتژی مبتنی بر شناخت نیازهای تک تک مشتریان چگونه اقدام می کنید؟
هدف استراتژیک و بنیادین مدل دلتا، بقرار پیوند عمیق با مشتری است ( جذب، اقناع و حفظ مشتری) برای رسیدن به این هدف، مدل دلتا سه گزینه متفاوت در اختیار شما قرار می دهد، تا بتوانید به هر مشتری مطابق میل او پاسخ دهید.
در گزینه بهترین محصول، مشتری به خاطر ویژگیهای محصول شما به سراغتان می آید؛ خصوصیاتی چون: پایین تر بودن قیمت پیشنهادی شمایا کارکرد خاص محصولتان یا برند و یا ظاهر محصول، که موجب تمایز عرضه شما از محصولات رقیب می شود.
در گزینه راه حل مشتریان، مشتری به این دلیل جذب می شود که شما چیزهایی فراتر از خود محصول به او پیشنهاد می کنید. این امر به طور غیر مستقیم منجر به انتقال دانش و خدماتی می گردد که نیازهای مشتری را پاسخ می گوید.
در گزینه پایبند سازی به سیستم شما به چنان تسلطی در فضای بازار دست می یابید که مشتری گزینه بهتری غیر از شما ندارد.
بهترین محصول
گزینه بهترین محصول بیانگر نوع کلاسیک رقابت است، رقابتی که بر اساس خود محصول شکل می گیرد و مشتری جذب ویزگی های ذاتی خود محصول است؛ مثل قیمت ارزان محصول ( که مزیت قیمت را برای مشتری ایجاد می کند) یا تمایز محصول ( که کارکرد یا ویژگی خاصی به محصول اضافه می شود که برای مشتری ارزشمند است) دو راهکار مذکور استراتژی هایی هستند که توسط مایکل پورتر پیشنهاد شدند.
راه حل جامع مشتریان
در این گزینه، محور تمرکز از محصول به مشتری تغییر می کند. مرکز توجهات دیگر اقتصاد محصول نیست؛ بلکه اقتصاد مشتری است. تلاش می کنیم تا عوامل ایجاد منفعت برای مشتری را بشناسیم و همچنین روش های جدید برای کمک به آنها ایجاد کنیم؛ تا بهره وری و موفقیتشان را ارتقاء ببخشد. شاخص عملکرد دیگر سهم بازار محصول نیست؛ بلکه سهم بازار مشتری یا همان جیب های متعلق به ماست.
شامل 19 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت مدل دلتا - کشف منابع جدید رشد و سود دهی در یک اقتصاد شبکه ای