یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت ذوب فلزات- 38 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت ذوب فلزات- 38 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ذوب فلزات- 38 اسلاید


دانلود پاورپوینت ذوب فلزات- 38 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه
 
این تعریف که) متالوژی که از قدیمی‌ترین هنرها و یکی از   جدیدترین علوم است( ، بخوبی تاریخچه طولانی و جالب   رشته متالوژی را بیان می‌کند. از زمانی که بشر فلز را   شناخت، متالوژی را به‌عنوان یک هنر فرا گرفت. این علم ،  فرآوری مواد معدنی از کانه‌های آنها (جداسازی از سنگ   معدن) ، ذوب ، تصفیه و تولید شمش ، بهبود خواص و تهیه   آلیاژها و فن کار بر روی فلزات و شکل دادن آنها را در بر   می‌گیرد. صنعت متالوژی در جهان از دیرباز به‌عنوان   صنعت مادر شناخته شده ، با پیشرفتهای روز افزون   تکنولوژی ، نقش آن آشکارتر می‌گردد

 

 شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد که ساکنین فلات   ایران ، جزو اولین اقوامی بوده‌اند که به کشف فلزات   و استفاده از آن نائل گردیده‌اند.

 
تاریخچه متالوژی :

 
دوره فلزات پس از عصر سنگ بوده ، از حدود 6 تا 7   هزار سال پیش از هجرت آغاز شده است.

 

با گذشت زمان ، کشف روشهای جدید استخراج و تصفیه فلزات ، شناسایی   مشخصات ساختاری و فیزیکی مواد و فنون جدید شکل دادن  و کاربر روی فلزات ، صنعت متالوژی به عنوان شاخه ای  از علم ، جایگاهی مستقل یافت. امروزه علم متالوژی را به دو بخش کلی شامل متالوژی استخراجی و متالوژی  صنعتیتقسیم نموده‌اند که این دو بخش ، اخیرا در دانشگاهها نیز به‌عنوان گرایشهای رشته مهندسی متالوژی انتخاب شده‌اند.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ذوب فلزات- 38 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.