ارتباطات سازمانی هرچند رشتهای نسبتاً نو در پهنۀ علوم انسانی است، اما به سرعت رشد یافته و نظر بسیاری از متفکران علوم رفتاری و سازمانی را به خود جلب کرده است تا جایی که بسیاری از دشوار یهای سازمانی را تحلیل و برای آنها راه حلهای مناسب یافته است. برخی از متفکران ارتباطات سازمانی که در سالهای اخیر به عنوان مشاور مدیریت به یافتن نارسایی های سازمان مورد مطالعه خود پرداختهاند، بر این اعتقادند که بسیاری از مسایل و مشکلات حاکم بر سازمان از بافت نادرست ارتباطی و عدم توجه به ظرایف ارتباطات سازمانی بوده است و اگر مدیران بر این امور واقف بودند چه بسا با اثربخشی بهتر و بیشتربه اهداف مورد نظر نایل می آمدند.
از جمله کارهای کلاسیک در پهنۀ مدیریت که به ارتباطات سازمانی پرداخته، Howthorne studies است که در سال 1931 Fritz Roethliesberger و William Dikson انجام گرفته بود منتشر و در آن به مواردی اشاره کردند که به Informal communication در داخل سازمان پرداخته و مدیران را تشویق به بهرهگیری از این نوع ارتباط نموده است.
در پیش دارند.
رسیدن به هدفهای محدود و مشخص هماهنگ شده است.
که وظایف پیچیده و متعددی را انجام میدهند، به منظور تأمین
هدفهای مشترک خاص، برقرار میگردد.
تعداد مشاغل و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انجام فعالیتها در
آن مشخص میشود (رضائیان).
سلسله همبستگیها و روابط بین مشاغل و مقامات سازمانی براساس
سلسله مراتب سازمانی بوجود آمده است.
دانلود پاورپوینت سازمان رسمی و غیر رسمی- 41 اسلاید