دانلود گزارش تخصصی تشویق دانش آموزان به پوشیدن چادر با راه حل های مناسب
فرمت فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات 30 صفحه
قیمت 2000 تومان
قسمتی از مجموعه
معاونان پرورشی ،مدیران مدارس ، معاونان اجرایی ، معاونان آموزشی ،دبیران دینی
چکیده
چادر برای دختران مانند صدفی می ماند که مروارید بسیار ارزشمندی را در خود محفوظ می دارد.دختران می توانند با پوشیدن چادر با پوشش مناسب تری در جامعه خود حظور پیدا کنندو با احساسامنیّت بیشتری در خیابان ها رفت و آمد کنند.آنان از زیبایی فراوانی بر خوردا هستند و باید از آن به نحواحسن استفاده کنند و باید بدانند که برای سربلندی و موفقیت آنان هم در این جهان و هم در جهان ابدی با یستی که مراقب رفتار و کردارشان و همچنین مواظب حجاب اسلامی خود نیز باشند. زمانی که دختران چادر را به سر می کنند و وارد جامعه خود می شوند به همه مردم نشان میدهند که هنوز هم دخترانی پیدا می شوند که پیرو راه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت ذینب (س) و دیگر بانو های سرشناس تاریخ جهان اسلام هستند.این موضوع معضل بسیاری از دانش آموزان چادری است که عده کثیری از آنها به خاطر دشواری سر کردن چادر و حمل وسایل مدرسه، چادر را کنار می گذارند. اینجاست که استفاده از چادرهای مدل دار مانند چادر ملی و چادر دانشجویی و… برای آسان سازی حجاب مطرح می شود. هم چنین دانش آموزان می توانند از هد سر و ساق دست های کوتاه برای حفظ حجاب خود در مسیر رفت و آمد مدرسه استفاده نمایند. اما نکته قابل تأمل این است که آیا همه این چادرها حجاب کامل هستند؟ تحقیق و انتخاب چادر مناسب در بین چادر های مدل دار موجود در بازار بستگی زیادی به والدین دارد. در مسیر حفظ حجاب، اولیاء و مربیان مدرسه نیز بسیار تأثیر گذار هستد. آنها می توانند با برگزاری اردوهای تفریحی برای دانش آموزان همراه با چادر، تجربه یک روز چادر سرکردن، یک روز حفظ کامل حجاب با هر پوشش مناسبی، طرح محرم سازی مدارس برای راحت تر بودن دانش آموزان و یا استفاده از مکان هایی مثل مجموعه های ویژه بانوان از فعالیت هایی است که می توانند یاری بخش دانش آموزان دختر در تشویق و حفظ چادر آنها باشند.
مقدمه
مقام معظم رهبری: »توجه کنید که هیچ بحثی در زمینههای مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر از آن باشد، خراب خواهد شد. مثلا بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من میگویم چادر بهترین نوع حجاب است.« حیا، عفاف و پوشش، تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام، برای گران بها کردن و حفظ موقعیت خود در برابر مرد، به کار برده استتقریبا.همه بر این نکته تأکید دارند که حیا و عفت، قدر و قیمت زن را بالا میبرد. تمام مردان اعم از خواستگار، شوهر، محارم و نامحرمان، برای زن با حیا، احترام قائلاند و زن بیحیا و بیآزرم را حقیر میشمارند.»ویل دورانت« (روان شناس معروف آمریکایی) میگوید: »زنان دریافتند که دست و دلبازی، مایهی طعن و تحقیر است و این را به دختران خود یاد دادند.« منزلت ناشی از حیا که نقطهی مخالف بیحیایی و به قول ویل دورانت دست و دلبازی است به گونههای مختلف تعبیر شده و هر اندیشمندی، به شکلی بازتاب آن را در زندگی زن، به توضیح نشسته است.ویل دورانت حیا را کمین گاهی میداند که زن با استفاده از آن میتواند همسر مورد نظرش را برگزیند یا مطابق دلخواهش اصلاح نماید: »حجب و حیا برای دختران همچون وسیلهای دفاعی است که به او اجازه میدهد تا از میان خواستگاران خود، شایستهترین آنان را برگزیند یا خواستگارش را ناچار سازد که پیش از دست یافتن بر وی، به تهذیب خود بپردازد. موانعی که حجب و عفت زنان، در برابر شهوت مردان ایجادکرده، خود عاملی است که عاطفه و عشق شاعرانه را پدید آورده و ارزش زن را در چشم مرد بالا برده است.«
فهرست مطالب
چکیده 4
مقدمه 5
بیان مسئله 8
اهمیت موضوع 10
پیشینه ظهور فرهنگ بیگانه 11
ارزیابی از وضع موجود : 14
اهداف گزارش تخصصی : 14
هدف اصلی : 14
اهداف جزئی : 15
مقایسه با شاخص : 15
جمع آوری مطالب 15
مبانی نظری: 15
راه حل های پیشنهادی: 19
انتخاب راه جدید به طور موقت: 20
اجرای راه حل ها: 21
-1الگو قرار دادن رفتار های خودم و دانش آموزان خوب در آموزشگاه : 22
-2 استفاده از آموزه های دینی و مراجعه به آیات ، احادیث و روایات : 23
-3 تهیه یک تابلوی کوچک برای آموزشگاه 24
-4 تشویق از دانش آموزانی که همکاری خوبی در فرهنگ حجاب برتر داشتنددر 24
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح ) . 25
تقاط ضعف : 25
نتیجه گیری و پیشنهادات 25
منابع 29
دانلود گزارش تخصصی ترغیب به چادر پوشیدن دانش آموزان مدرسه دخترانه