یک بازار یاب خوب سعی می کند مرحله به بلوغ رسیدن را سریع کند:
بازار گرمی:
تبلیغات و تشویقات به موقع جهت آگاه ساختن و متقاعد کردن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان و مقابله با حرکت رقبا می باشد.
تبلیغات :
اطلاعی: این تبلیغات جهت معرفی محصول به بازار صورت میگیرد و این نوع تبلیغات می توانند تقاضای اولیه را مشخص کنند.
ترغیب: اگر بخواهیم رشد فروش کالایی را سریع کنیم از تبلیغات و کالاهای ترغیبی استفاده می کنیم.
یادآوری: وقتی به مرحله بلوغ رسید از یادآوری استفاده می کنیم.
بازار گردانی (مدیریت بازار): MarketManagement:
اصول مهم در مدیریت:
تجزیه و تحلیل منظم و مرتب از آمار و اطلاعات
زیر بنای فکری سیستم مشتری مداری + p 5 مدیریت بازار خوب
به دلیل مزایای چشمگیر بازاریابی رابطهمند، شرکتها به سمت انتخاب این روش حرکت می کنند.چون در شرایط جدید روشهای بازاریابی گذشته کارایی لازم را نداشته و سودآوری کمتری دارند. بیشتر بازارها بلوغ یافته و با رقابت فشرده و عرضه بسیار فراوانتر از تقاضا مواجه هستند. در این شرایط، مشتریان جدید به سختی یافت میشوند و لذا نیاز مبرم به حفظ و نگهداری مشتریان فعلی به شدت در شرکتها و بنگاهها احساس میشود .با توجه به این تغییرات، سازمانها بایستی پیشاپیش خود را تجهیز کرده و آماده مقابله با رقبا شوند. در این خصوص بازاریابی رابطه مند با ایجاد و حفظ روابط طولانی مدت با مشتریان فعلی، سعی در کاهش هزینه جذب مشتریان جدید و از این طریق افزایش سودآوری شرکت دارد. در نتیجه شناخت بازاریابی رابطه مند و گستردگی ابعاد آن عاملی ضروری جهت حفظ بازار و افزایش توان رقابتی شرکتهاست.
فرایند مدیریت محصول
دانلود پاورپوینت مدیریت بازاریابی- 83 اسلاید