یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پاورپوینت تحقیق درباره جامعه شناسی بازی های رایانه ای

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت تحقیق درباره جامعه شناسی بازی های رایانه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جامعه شناسی بازی های رایانه ای

26اسلاید

فهرست

مقدمه

تاریخچه بازیهای ویدئویی و رایانه ای

نظام رده بندی بازیهای رایانه ای در ایران

نگاهی به وضعیت بازی سازی در ایران

پدر بازی های کامپیوتری (شیگرو میاموتو)

نقش بازیهــــای رایانـــــه ای

اثر بازیهای رایانه ای بر کودکان و نوجوانان

معایب بازیهـــای رایانـــه

نگرانی از عواقب بازیهای خشن، تنها برای جامعه ما نیست

نتیجه گیری

 

 

 

  اگر دیر زمانی نه چندان دور ، شاید دو نسل پیشترکودکان با الک دولک و یه قل دوقل ساعات فراغت خود را پر می کردند و از این بازی ها لذت زیادی می بردند ، امروزه بازیهای رایانه ای در تمام سنین ، هم به امری عادی و طبیعی تبدیل شده و هم دغدغه ای جدی برای پدرها و مادرهاست ، دلشوره ای دائمی در مورد اثرات مخرب این نوع بازیها در روحیه و جسم کودکان یا عدم موفقیت در برنامه های اصلی زندگی مثل درس خواندن به دلیل صرف وقت زیاد برای این بازیها و ... را می توان در حرفهای روز مره والدین دید و شنید .   امروزه رایانه، یکی از مهمترین اجزای زندگی بشر است؛‌‌ به گونهای که در همة ابعاد زندگی شغلی و شخصی افراد، حضور پررنگ رایانه‌‌‌ها را‌‌ میتوان دید. شاید نتوان تصور کرد، روزی را شب کنیم، بدون اینکه با رایانه سروکار داشته باشیم؛ تصور این مطلب برای خیلی از ما غیر ممکن است. رایانه موجب سرعت‌‌ بخشیدن به بسیاری از کار‌‌ها میشود و انجام بعضی کار‌‌ها بدون وجود آن ناممکن به نظر میرسد.

تاریخچه بازیهای ویدئویی و رایانه ای

  تولید و پیدایش بازی های رایانه ای در جهان به سال ۱۹۴۷ میلادی و سالهای اولیه دهه هشتاد بر می گردد و اولین فرم تقاضای ثبت یک بازی کامپیوتری در تاریخ ۱۴ ژانویه ۱۹۴۷ در آمریکا به ثبت رسیده است. در سال 1972 شرکت آتاری یک بازی الکترونیکی تنیس روی میز به نام پینگ پنگ را معرفی و به بازار عرضه کرد که با اتصال دستگاه به تلویزیونهای خانگی امکان بازی فراهم می شد به این ترتیب رفته رفته بر تعداد شرکتهای سازنده بازیهای ویدئویی افزوده شده و تا پایان سال 1976 بالغ بر بیست شرکت به تولید بازیهای ویدئویی پرداختند

در سال 1977 رایانه اپل 2 برای فروش به بازار ارائه گردید و تحول مهمی در گرایش مردم به تهیه رایانه های شخصی و خانگی پدید آورد. به تدریج با اشباع بازار در سال 1985 فروش دستگاه های مربوط به بازیهای ویدیویی به حداقل ممکن رسید.

به سبب پنهان ماندن ابعاد واقعی تبدیل جهان به یک دهکده واحد، انقلاب الکترونیک، انقلاب رایانه ای و ... که در عصر حاضر رخ داده سازندگان بازی های رایانه ای به سمت طراحی بازی هایی رفتند که از لحاظ سناریو، متعدد، از لحاظ گرافیک با حداکثر شبیه سازی به زندگی روزمره و از نظر بازی به ایفای نقش نزدیک تر باشند. همچنین در حال حاضر رشته معماری و طراحی بازی های کامپیوتری در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شود و فارغ التحصیلان این رشته ها با جدیت در این صنعت مشغول به کار هستند.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تحقیق درباره جامعه شناسی بازی های رایانه ای
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.